Radiotjänst kör med skrämseltaktik?

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag är helt okej med att ta det på skatt, men låt MIG som skattebetalare öronmärka vad de får använda pengarna till.
Nu när jag tänker efter hade jag nog gärna kunnat öronmärka mina skattepengar rent allmänt. Jag får nog hacka ihop en PoC på ett sånt system. :crash
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Taipei, Palma, STHLM
Hoj
KTM 950 SM
Men vad f*n, ska jag via skattesedeln behöva betala för ytterligare en "tjänst" jag inte använder.
Koda skiten och sälj till de som vill titta. När behovet av få ut viktig information är stort så slå av kodningen.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Senaste avsnittet av Kalla Fakta räcker väl som bevis för att public service behövs? Eller vill vi ha pajasprogram rakt igenom, helt utan djup eller eftertanke utan bara fokus på tittarsiffror?

Jag är helt för public service, men jag tycker de kan gå ner på en nyhetsredaktion, minska antalet TV- och webbradiokanaler m.m.

Om man är intresserad av att vidga sina vyer har SVT ingen konkurrens.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Senaste avsnittet av Kalla Fakta räcker väl som bevis för att public service behövs? Eller vill vi ha pajasprogram rakt igenom, helt utan djup eller eftertanke utan bara fokus på tittarsiffror?

Jag är helt för public service, men jag tycker de kan gå ner på en nyhetsredaktion, minska antalet TV- och webbradiokanaler m.m.

Om man är intresserad av att vidga sina vyer har SVT ingen konkurrens.

+1 på det.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Senaste avsnittet av Kalla Fakta räcker väl som bevis för att public service behövs? Eller vill vi ha pajasprogram rakt igenom, helt utan djup eller eftertanke utan bara fokus på tittarsiffror?

Jag är helt för public service, men jag tycker de kan gå ner på en nyhetsredaktion, minska antalet TV- och webbradiokanaler m.m.

Du måste skämta????

Senaste avsnittet av Kalla Fakta var det värsta tittarsifferjagande bullshit jag varit med om. Jag kan delvis backa upp tanken om att PS fyller en funktion, men då ska det också vara ett objektivt medie med FAKTA-grundade presentationer. Ekdahl är nog den sista som fyller det villkoret.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Du måste skämta????

Senaste avsnittet av Kalla Fakta var det värsta tittarsifferjagande bullshit jag varit med om. Jag kan delvis backa upp tanken om att PS fyller en funktion, men då ska det också vara ett objektivt medie med FAKTA-grundade presentationer. Ekdahl är nog den sista som fyller det villkoret.

Häng med nu! Kalla fakta går på TV4...
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
DOH!!! :huvet

Edit:

Å andra sidan är inte Sverker eller Josefsson bättre, och dem har varit på PS-teve! (leller hur? :rodnar )

Just debattprogram är väl inte min favoritgren heller, så jag väljer att hylla SVTs och SRs dokumentärredaktioner istället. Kulturredaktionen på SVT håller också bra klass, Kobra är oftast riktigt intressant. Närmaste dokumentär och kultur man kommer på de kommersiella kanalerna är väl Morgan, Ola-Conny och Färjan...
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Just debattprogram är väl inte min favoritgren heller, så jag väljer att hylla SVTs och SRs dokumentärredaktioner istället. Kulturredaktionen på SVT håller också bra klass, Kobra är oftast riktigt intressant. Närmaste dokumentär och kultur man kommer på de kommersiella kanalerna är väl Morgan, Ola-Conny och Färjan...

Kanal 8 brukar köpa in bra dokumentärer.

SVTs bästa är ju ändå köpta från BBC etc.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Men vad f*n, ska jag via skattesedeln behöva betala för ytterligare en "tjänst" jag inte använder.
Koda skiten och sälj till de som vill titta. När behovet av få ut viktig information är stort så slå av kodningen.

Återigen, det handlar om oberoende medier, fritt från politiska påtryckningar (och reklam) och jag antar att du vill bibehålla ett stabilt demokratiskt samhälle. Det handar inte om att du ska tvingas se Juttu, Godmorgon Sverige eller tjeckis dockfilm.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Kanal 8 brukar köpa in bra dokumentärer.

SVTs bästa är ju ändå köpta från BBC etc.

BBC gör ju otroligt många bra dokumentärer som rör Sverige och Sveriges historia. Eller vänta, nej just det, det gör dom INTE.

Plötsligt i Vinslöv, Hur långt är det till närmaste björn, Guldörat, Nordstan, Stockholmspärlor, Båtresan Sverige-Finland, Folkhemmet på hjul osv osv.
 

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Taipei, Palma, STHLM
Hoj
KTM 950 SM
Återigen, det handlar om oberoende medier, fritt från politiska påtryckningar (och reklam) och jag antar att du vill bibehålla ett stabilt demokratiskt samhälle. Det handar inte om att du ska tvingas se Juttu, Godmorgon Sverige eller tjeckis dockfilm.

Varför skall just detta ske via TV? varför inte tvinga alla att prenumerera på en, statligt producerad, tidning? Blir dessutom svårare komma undan då de flesta har en brevlåda.

Om vänsterskäggen på SVT är politiskt obundna låter jag vara osagt (Valmers observation när det gällde hyllningsdokumentärer tillägnade vänsterdiktatorer kan dock vara ett indicium på att inte allt står rätt till.)
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Om vänsterskäggen på SVT är politiskt obundna låter jag vara osagt (Valmers observation när det gällde hyllningsdokumentärer tillägnade vänsterdiktatorer kan dock vara ett indicium på att inte allt står rätt till.)

Det är ju rent förbannat att den (f.d) licensskolkande högerregeringen vi har haft ett tag inte har rensat ut vänsterskäggen från SVT.

Dom har ju haft ett bra tag på sig.
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Det är ju rent förbannat att den (f.d) licensskolkande högerregeringen vi har haft ett tag inte har rensat ut vänsterskäggen från SVT.

Dom har ju haft ett bra tag på sig.

Tycker du att politiker ska lägga sig i vilka som jobbar på SVT? Sånt tycker jag hör hemma i diktaturer.
 

tommi

Guest
Kan man regga en tv på föräldrarna och på så sätt nyttja deras licens?:confused:
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Tycker du att politiker ska lägga sig i vilka som jobbar på SVT? Sånt tycker jag hör hemma i diktaturer.

Näe fast dom har ju den högsta ledningen för den statskontrollerade televisionen, och tidigare vänsterregeringar har ju ohämmat utnyttjat denna propagandakanal, då kanske man skulle ta och rensa ut dom vänstertomtar som envisas med att fortsätta att vänstervrida den statliga televisionen, så att rapporteringen slutar att vänstervridas.

Se tidigare exempel på vänstervridna hyllningar till diverse pack.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
BBC gör ju otroligt många bra dokumentärer som rör Sverige och Sveriges historia. Eller vänta, nej just det, det gör dom INTE.

Plötsligt i Vinslöv, Hur långt är det till närmaste björn, Guldörat, Nordstan, Stockholmspärlor, Båtresan Sverige-Finland, Folkhemmet på hjul osv osv.


Pratar du om bra dokumentärer och plötsligt i Vinslöv i samma inlägg?

PiV är ju om något ren lyteskomik och ytterligare ett exempel på filmare som i brist på pengar "slänger ihop nåt" för att finansiera sina seriösa projekt.

Jag har ett flertal kompisar i den branschen som med all önskvärd tydlighet förklarat hur de internt skrattar åt SVT och säljer sina kortfilmsprojekt som ett enkelt sätt att finansiera sitt leverna i väntan på "riktiga" jobb.
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Ingen idé.
Senaste budet (som tydligen stöds av både S o M) är att licensen ska bort...och ersättas med betalning via skattsedeln istället.
Så nu kommer ingen undan, tv eller inte, spelar ingen roll. Alla pröjsar.:tummenupp
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top