RadicalRiders filmer på TV4a nyheterna

Ah har de lagt ut det på nätet så kan la vem som helst använda filmen!

Tycker jag iaf...

Dioxin skrev:

Tycker jag iaf...
Inte för kommersiellt syfte! Men jag håller med dig på sätt å vis...

Måste man se hela skiten ingen som kan klippa till det :yoparty

Du kan ju spola genom att trycka på search-bar:en där du vill ha den..

Hehe har inte sett inslaget innu men hörde att alla som står vid sidan på rakan ska få böter, nått som stämmer eller?

Då är det bara att prompt marchera in på tv4-kontoret och säga:
"Where´s my money biatch?"

Dioxin skrev:

Tycker jag iaf...

Det tycker alla som laddar ner film, musik och program från nätet också :) Dock finns det ingen skillnad mellan en privatpersons verk och ett företags... båda har samma skydd enligt lag!

Allt som produceras (text, film, bilder osv) är skyddat enligt upphovsrättslagen, så länge det har en personlig prägel. Självklart ska TV4 respektera detta och inte använda materialet utan tillåtelse av upphovsrättsmannen! Dock finns det undantag som gör att media får/kan använda material, vid ex citat eller beskrivning av verket i nyhetssyfte, men då måste man referera till den som skapat verket. :fakta

No1 skrev:
Ursäkta orden men vilken fåntratt till polis man- får ju Tommy Hamren att framstå som normal vilket e skrämmande... :3freak
Jag reflekterade också över det. Han har säkert jobbat länge och hårt för att få igenom det där stoppförbudet. Men vad ska han göra när alla motorcyklister försvunnit från rakan då? Gå i pension?

(Jag avskyr självgoda människor, och det var tamefaan han... :mad: )

Vilken jäkla nöt till polis. "Det råder alltså stannandeförbud, så att säga"...
Det är helt otroligt hur polisen prioriterar sina resurser...genom att agera dadda åt ett gäng motorcykelförare... :4skrika

Ända sen första motorcykeln byggdes har folk gillat att köra fort på sina hojar.
På onsdagarna som verkar vara en officiell motorcykeldag åker tusentals motorcyklister ut för att åka hoj, umgås, busa och fika. Varje onsdag är det samma sak. Folk träffar sina kompisar på sina egna träffpunkter för att dra ut och köra kurviga vägar för att sedan avsluta kvällen med lite bakhjulsåka. Varför då inte inse behovet av en flygraka utan trafik?! Där Göran Persson skulle kunna betala folk som skötte rakan en gång i veckan istället för att skicka ut ett flertal polispatruller i varje stad.
Jag själv har försökt få tillstånd till att träna på Barkarby flygfält då jag bor i samma kommun. Det är helt kört, 5000kr för en dag vill dom ha. Även om den står tom. Som privatperson som tränar mc stunt ett par gånger i veckan har man inte råd att betala 5000kr för en kvälls träning.

Visst finns det motocross banor, roadracing och supermotardbanor. Men som närmaste roadracingbanan ligger över 20 mil från Stockholm. Flygrakor finns det bra många.

Tänk vad kul det vore om Barkarby eller Tullinge skulle vara öppen en gång i veckan för allmänheten. Där det fanns folk som såg till att säkerheten sköttes och korvgubbarna fanns på plats.

Trafikpolisen skulle ju då till och med kunna utföra lite nykterhetskontroller eller annat viktigt istället för att ha sina polisbilar parkerade tvärsöver rakorna för att hindra bakhjulsåkarna.

Matti --> :fatta! <-- Göran Persson, eller vem det nu är som håller igen.

Nånting positivt som nu händer iallafall är att vi i Stockholm får ett stort motorevenemang till Globen. Jag var på presskonferensen idag och körde en "prewiev show" åt pressen. Detta evenemang kommer samla eliten från Svenska motorsporten till huvudstaden för att ha ett jätte evenemang 2 gånger om dagen i två dagar! Dvs att Stockholm som varit lite av en vit fläck inom motorsportsverige äntligen uppmärksammas. Och detta genom att ha en jätte "kalas" i Globen! Boka in 18-19 februari! :tummenupp

Last edited:
Ännu ett lysande exempel på att den svenska polismakten har på tok för lite att göra om dagarna. Varför inte bara låta dom åka på den där gatremsan.

Dioxin skrev:

Tycker jag iaf...
Ok, jätteintressant att du tycker det. Helt orelevant dock eftersom det är lagen som reglerar vad man får och inte får göra, inte ditt tyckande, men fortfarande oerhört intressant. Jag noterar det i en väldigt liten intressebok som jag har här bredvid mig!

e ju tur att skåne polisen har hittat jobb till dom 18! stackars poliserna som annars e så sysslolösa :3freak

Skicka en saftig räkning till de. Först för att ha publicerat det + 100% för att de har klippt som de vill +100% för utelämnande av uphovsman etc. etc...

pogo skrev:
Inte för kommersiellt syfte! Men jag håller med dig på sätt å vis...

Vaddå inte för kommersienllt syfte? Menar du att TV4 inte drivs i vinstsyfte och inte har reklam för att tjäna pengar?

Allt tv4 visar syftar till att dra in pengar. Nu sparade dom en hel massa genom att sno ett material istället för att åka ut o filma det själva.

Last edited:
Pejo skrev:
Vaddå inte för kommersienllt syfte? Menar du att TV4 inte drivs i vinstsyfte och inte har reklam för att tjäna pengar?

Allt tv4 visar syftar till att dra in pengar. Nu sparade dom en hel massa genom att sno ett material istället för att åka ut o filma det själva.

De hade med största säkerhet kunnat få fram till vilken sporthoj som helst och bett, har du lust att lägga en fet slang (Haur duo lost att ligga ein fejt slang häur brevouid eoukern meud sockerbedor) och fått ett bättre klipp...
/fredde - slangar för från 50 spänn...

freddexwing skrev:
De hade med största säkerhet kunnat få fram till vilken sporthoj som helst och bett, har du lust att lägga en fet slang (Haur duo lost att ligga ein fejt slang häur brevouid eoukern meud sockerbedor) och fått ett bättre klipp...
/fredde - slangar för från 50 spänn...

det gör dom inte... för då uppmanar dom dig till att köra olagligt för deras reportage..vilket dom inte får..

Jag frågade nämligen på plats ifall dom kunde betala dom böterna som jag skulle få + lite till om jag wheela genom rakan.. reportern blev sjukt sugen men hans kamerateam sa nej. :gnissla

fieldy skrev:
Det tycker alla som laddar ner film, musik och program från nätet också :) Dock finns det ingen skillnad mellan en privatpersons verk och ett företags... båda har samma skydd enligt lag!

Allt som produceras (text, film, bilder osv) är skyddat enligt upphovsrättslagen, så länge det har en personlig prägel. Självklart ska TV4 respektera detta och inte använda materialet utan tillåtelse av upphovsrättsmannen! Dock finns det undantag som gör att media får/kan använda material, vid ex citat eller beskrivning av verket i nyhetssyfte, men då måste man referera till den som skapat verket. :fakta

Bra!
Mycket bra!
du måste bara ha så rätt :tummenupp

Stäm dem för olaglig nedladdning och upphovsrättsskyddat visning av olaglig film.
Tv 4 får mycket att tänka på.

Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!