Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sen finns det ju radiella bromshandtag också, som grädde på moset.
En radiellt monterad handled är inte heller fel. Typ en sån som Darth Vader och Luke Skywalker har. C3PO har den gamla diagonalt monterade handleden, men så är han djävligt kass på att köra hoj också.
En radiellt monterad handled är inte heller fel. Typ en sån som Darth Vader och Luke Skywalker har. C3PO har den gamla diagonalt monterade handleden, men så är han djävligt kass på att köra hoj också.
Alright, tack för tipset!
Återstår att klura ut vilken storlek på cylinder man ska ha. Folk brukar använda cylindrar/bromshandtag (och ibland hela gafflar+kronor, då de mer eller mindre passar rakt av) från GSX-R 750/1000 på Trajorna vid modifikationer.
16 & 13 är för enkel bromskiva, 13 är det utan tvekan. Sen är det också beroende på längden att bara skriva 19 mm, säger inte så mycket. är det 19*21, 19*20, 19*18 mm? Har provat både 19*20 & 19*18 av Brembo. 19*18 var lite FÖR vass för mig, tog direkt utan någon riktig känsla. Säkert bra för riktigt duktiga förare. Har nu 19*20, och tycker den är klart bäst för mina kör egenskaper.
När det handlar om att jaga tusendelar så sätter man inte saker på hojen för att det ska sälja hojar, titta tex dels på designen av MotoGP hojarna men även motorkonfiguratoner. Radiellt monterade ok och bromspumpar är bättre än vanliga traditionella men frågan är hur mycket bättre de är för gatåka.Varför skulle inte radialbromsar kunna vara ett PR-trick från marknadsavdelningen som ett sätt att diffrentiera sig från konkurrenterna. Och att sedan som en förlängning av detta montera dom på moto-gp hojarna för att "motogp bågarna har endast det bästa", trots att det inte gör nån skillnad. Då vill ju varje racingwannabe av rang ha radialbromsar. Sedan måste konkurrenterna införa dessa för att ligga i fas.
Bara en teori...
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |