Bärgren
Förtidspensionerad bonnläpp
I bromssytemet vill man inte ha någon luft alls om det inte råkar vara en lastbil man kör med![]()
I däcket, dööhh
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
I bromssytemet vill man inte ha någon luft alls om det inte råkar vara en lastbil man kör med![]()
Ivf finns det radiella bromspumpar. Det är lätt att skoja om saken men testa en riktigt bra radiel after market-bromspump nån gång. Skillnaden mot originalet är förbluffande storSen finns det ju radiella bromshandtag också, som grädde på moset.
Ivf finns det radiella bromspumpar. Det är lätt att skoja om saken men testa en riktigt bra radiel after market-bromspump nån gång. Skillnaden mot originalet är förbluffande stor![]()
Ja, det har jag faktiskt. Den härHar du tips på en prisvärd sådan?
: http://www.rst.nu/resproset2.htm
Det är hur infästningen är mot gaffeln. Skruvarna sitter ju väldigt olika, dessutom är ju infästningen på radialmonterade ok stabilare konstruktioner. På radialoken sitter inföstningarna in mot skivans centrum medan den klassiska sitter de inte i rotationsriktningen öht.

Ja, det har jag faktiskt. Den här![]()
![]()
: http://www.rst.nu/resproset2.htm
En sån ska jag iaf köpa. Jag fick prova R2:s r1 04 på Anderstorp ett pass förra sommaren med den pumpen monterd. Just R1 04 har jag testat med ISR, Brembo och original och den här pumpen tyckte jag bäst om. Det var bara sån j-a bra känsla i inbromsningarna! Det är möjligt att den inte passar lika bra på andra modeller men på R1:an var den sjukt fin![]()
Är övertygad om att fördelarna överväger när det gäller MotoGP och annan racing för annars skulle man inte ha det. För gatåkarne är det kanske en annan femma men det är inte enbart kosmetiska skäl till att de finns.2738965Jag köper inte argumenten för att Radiellt monterade ok skulle vara så mycket bättre.
På min är skivan "fullt flytande" (som det så vackert heter) och om då ok'et flexar 0.1 eller 0.15 mm kan inte göra någon skillnad då skivan kommer att ha betydligt större rörelse i sidled.
Jag tro det hela är en modebluff (det är snyggare) och att det i MotoGP som använder kolfiber skivor möjligen har nytta av detta. Alternativt är att de inom MotoGP sparar några grams vikt för samma styrka och därigenom får det till att bli "bättre", mendans det troligen är "samma" men lättare.
Ett bra kvalitets "gammel ok" kommer fortfarande vara mil vis bättre än ett standard radielt ok.
Det är i alla fall min tro tills motsatsen är bevisad.
I princip samma med bromspumpen, Fast, där verkar det vara billigare att få ett bra radiel pump än en bra "gammel pump".
I alla fall så har de radiella jag provat haft bättre känsla än de "gammel pumparna" Dock så har jag ju alltid testat mycket dyrare radiella pumpar än "gammel pumparna"...
Kan vara så att det endast är enklare att ställa in dessa.![]()
Jag håller emd om det. Det är säkert ingen jätteskillnad och radialbromsarna är en en generation "modernare" men det är ju så det är, förändringen över ett eller ett par år är liten men kumuleras över tiden. Sett över en längre tidsperiod så känns det som att det finns nåt fundamentalt bra med radialbomsarna.Är övertygad om att fördelarna överväger när det gäller MotoGP och annan racing för annars skulle man inte ha det. För gatåkarne är det kanske en annan femma men det är inte enbart kosmetiska skäl till att de finns.

Vad sägs om radiel-monterad sittdyna så att Era/mitt arsle inte flexar.....![]()
Väntar på kommentar......![]()

Är övertygad om att fördelarna överväger när det gäller MotoGP och annan racing för annars skulle man inte ha det. För gatåkarne är det kanske en annan femma men det är inte enbart kosmetiska skäl till att de finns.


Är övertygad om att fördelarna överväger när det gäller MotoGP och annan racing för annars skulle man inte ha det. För gatåkarne är det kanske en annan femma men det är inte enbart kosmetiska skäl till att de finns.
Jag tro det hela är en modebluff (det är snyggare)
Helt seriöst det ser ut som fan.Ivf finns det radiella bromspumpar.
Det är lätt att skoja om saken men testa en riktigt bra radiel after market-bromspump nån gång. Skillnaden mot originalet är förbluffande stor![]()
depåbrudarna verkar gilla gamla ohk också.Jag tycker det är skitfult med radialokHelt seriöst det ser ut som fan.
Varför skulle inte radialbromsar kunna vara ett PR-trick från marknadsavdelningen som ett sätt att diffrentiera sig från konkurrenterna. Och att sedan som en förlängning av detta montera dom på moto-gp hojarna för att "motogp bågarna har endast det bästa", trots att det inte gör nån skillnad. Då vill ju varje racingwannabe av rang ha radialbromsar. Sedan måste konkurrenterna införa dessa för att ligga i fas.
Bara en teori...

|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |