Racerapport ERF 6 Anderstorp #63 Radical Riders Racing

valmers skrev:
2504245 Jamen mina fyrtioåttor då? :ledsen

Jag ser er som ett LAG som kör TILLSAMMANS där det är OVÄSENTLIGT VEM som sätter snabbaste varv!! NI körde 43:or juh!!!!:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
 
magnus_moss skrev:
2506038 Jag ser er som ett LAG som kör TILLSAMMANS där det är OVÄSENTLIGT VEM som sätter snabbaste varv!! NI körde 43:or juh!!!!:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp
Fantastiskt bra inställning till sporten, laget är ingenting utan mekaniker & depåslavar, alla i teamet körde altså 43:or :yoparty

(du menar väl 2.43?)
 
Gustav O skrev:
2504323 Kul rapport med en massa bilder. Spännande med alla haverier på de mekfria fyrtaktarna. :hihi
Hrmpfff det var endast två motorhaverier, resterande haverier berodde på vurpor som i sin tur endast kan relateras till att däcken tappar fästet, dvs däckproblem.

Mumlans moped havererade p.g.a det enorma vridmomentet som uppstår i växellådelen (hallandska) när 275 hastkräftor och 257 fjortonmeter moment överförs via vevaxelen.

Allt detta utspelade sig på 45 minuters kval samt sex timmar race på maxvarv, det är otroligt att grejerna håller, jag såg t.o.m en Ducce som höll nästan hela racet.

Visa mig en 170 hästars tvåtaktare som tål att plågas på maxvarv i sex timmar utan att rasa.
 
Hittade lite fler bilder, HSR #98 med classic Honda lack, #92 samlar torv på mossen, #37 har flippfront.
 

Bifogat

  • DSCF0016.JPG
    DSCF0016.JPG
    68.8 KB · Visningar: 76
  • DSCF0018.JPG
    DSCF0018.JPG
    66.6 KB · Visningar: 78
  • DSCF0260.JPG
    DSCF0260.JPG
    73.2 KB · Visningar: 82
  • DSCF0063.JPG
    DSCF0063.JPG
    75.2 KB · Visningar: 77
  • DSCF0266.JPG
    DSCF0266.JPG
    74.6 KB · Visningar: 75
  • DSCF0268.JPG
    DSCF0268.JPG
    74.5 KB · Visningar: 83
Hrmpfff det var endast två motorhaverier, resterande haverier berodde på vurpor som i sin tur endast kan relateras till att däcken tappar fästet, dvs däckproblem.

Mumlans moped havererade p.g.a det enorma vridmomentet som uppstår i växellådelen (hallandska) när 275 hastkräftor och 257 fjortonmeter moment överförs via vevaxelen.

Allt detta utspelade sig på 45 minuters kval samt sex timmar race på maxvarv, det är otroligt att grejerna håller, jag såg t.o.m en Ducce som höll nästan hela racet.

Visa mig en 170 hästars tvåtaktare som tål att plågas på maxvarv i sex timmar utan att rasa.
Nå GustavO har du tänkt färdigt snart...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top