Chris Ash
Kapten Gars
Som flera redan varit inne på, man KAN givetvis bygga en 4-taktare på typ 2-250 cc som matchar en 125cc tvåtaktare effektmässigt, det är inte det, det går att bygga en koleldad ångmaskin som matchar en 125 GP effektmässigt också. Grejen är att eftersom man tar ett så stort steg tillbaka i utvecklingen så blir det tyngre, klumpigare och ofantligt mycket dyrare.
Kostnadsbiten fixar de stora drakteamen i MotoGP, de betydligt mindre privatteamen i 250 och 125 ligger redan nu på sina budgetars bristningsgräns. Det är den frågan man måste lösa innan man ens funderar på att införa fyrtaktare i de mindre klasserna, det finns ju en anledning till varför införandedatum hela tiden skjuts på framtiden, 2002 då 500 blev MotoGP talades det om att 250 skulle vara 4-takt 2007 och 125 2009, vad är det nu det snackas om? 2014?
Kostnadsbiten fixar de stora drakteamen i MotoGP, de betydligt mindre privatteamen i 250 och 125 ligger redan nu på sina budgetars bristningsgräns. Det är den frågan man måste lösa innan man ens funderar på att införa fyrtaktare i de mindre klasserna, det finns ju en anledning till varför införandedatum hela tiden skjuts på framtiden, 2002 då 500 blev MotoGP talades det om att 250 skulle vara 4-takt 2007 och 125 2009, vad är det nu det snackas om? 2014?
Last edited: