Jönsson1
Ny medlem
Ni verkar gilla riktiga lok 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Teddy skrev:2691591... Men allt det där är sekundärt. Sätt dig tillrätta i fåtöljen, gasa dig genom den mjuka automatlådan upp till marchfart på motorvägen, koppla in CC och lägg ett lillfinger på ratten, sen bara gliiider du fram.
HanneZ skrev:2691368Sluuuuuuuuuuuuuurp, slurp o slurp typ. Väldigt fina o åka i annars.
Teddy skrev:2691591
Sätt dig tillrätta i fåtöljen, gasa dig genom den mjuka automatlådan upp till marchfart på motorvägen, koppla in CC och lägg ett lillfinger på ratten, sen bara gliiider du fram.
Hornpelle skrev:2698888Är det någon som har erfarenheter av hur Peugeot boxer,citroen jumper och fiat ducato av årsmodellerna 96-00 är kvalitetsmässigt?
Framförallt är jag intresserad av diesel modellerna.
Tycker det verkar vara billiga bilar,får man vad man betalar för?
Har kört Dodge detta året och är sååå sjukt nöjd, tror inte jag vill ha vanlig bil igen. Det enda jag kan säga är att jag skulle vilja vinna på lotto så jag kunde köpa en ny (om de fortfarande tillverkas).Bilbesiktningen säger att Dodgen [doudd-ghen] skall vara med ett år till i rookieträsket, bara jag justerar parkeringsbromsen och hänger upp avgasröret igen. Vad sa den om era lokomotiv?
Någon som har någon erfarenhet av en ww transporter -99 har en sådan på gång det är en bensinare.Är den bra att lasta i det är den långa modellen.
Har en två normalstora en bensin med automat och en diesel med manuell låda. Bensinaren drar mycket bränsle och speciellt vid kortkörningar annars är jag nöjd. Bensinaren kör jag sällan över 95km/h pga att bensinförbrukningen accelererar starkt med hastigheten. I 95km/h drar den 1.15l/milen och säkert det dubbla vid kortkörningar. Dieseln drar ca 8.5l/milen i 110km/h och ungefär samma vid kortkörningar.
Ska du köra mycket så välj en diesel.
Varför ska man välja en bil som drar 8,5 liter diesel/ mil om man ska köra mycket??![]()
Min förra transporter 2.5l lång drog ca 0.95. Sällan över litern![]()
Manuel låda?
Manuell låda drar väl något mindre?
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |
![]() |