Racebuss

  • Thread starter Thread starter RJ
  • Start date Start date
Teddy skrev:
2691591 ... Men allt det där är sekundärt. Sätt dig tillrätta i fåtöljen, gasa dig genom den mjuka automatlådan upp till marchfart på motorvägen, koppla in CC och lägg ett lillfinger på ratten, sen bara gliiider du fram.

Hell yeah :yoparty

HanneZ skrev:
2691368 Sluuuuuuuuuuuuuurp, slurp o slurp typ. Väldigt fina o åka i annars.

Min drog ca 1,2l/milen om man hade ägg under foten och ca 1,3l/milen om man hade bråttom. Mulleribang får man på köpet.

Edit: Dessutom... med träpanelsimitation på väggar och i tak sover man som på hotel Sheraton sen :tummenupp
 

Bifogat

  • träpanel.jpg
    träpanel.jpg
    118.4 KB · Visningar: 209
Last edited:
Nu när "min" gamla racebusstråden är väckt till liv så måste jag berätta vad jag köpte. Hade en ju tänkt mig en buss för en viss peng men blev mer och mer övertygad om att skaffa en Renault Trafic eller Opel Vivaro som egentligen var alldeles för dyr men ni vet hur det är...
Så i april köpte jag en -02:as Renault Trafic som gått ca 12700 mil. Fram till idag visar mätaren 15400 mil så det har ju blivit en del mil och jag måste säga att jag är helnöjd! :tummenupp
Med två sporthojar lastade och tillhörande packning drar den ca 0,8 l/mil när man marschar 120-130 km/h!
 
Är det någon som har erfarenheter av hur Peugeot boxer,citroen jumper och fiat ducato av årsmodellerna 96-00 är kvalitetsmässigt?
Framförallt är jag intresserad av diesel modellerna.
Tycker det verkar vara billiga bilar,får man vad man betalar för?
 
Teddy skrev:
2691591
Sätt dig tillrätta i fåtöljen, gasa dig genom den mjuka automatlådan upp till marchfart på motorvägen, koppla in CC och lägg ett lillfinger på ratten, sen bara gliiider du fram.

SÅ SANT!!! Jag saknar fortfarande min Cheva 175hk ASTRO RS-89 som jag hade! Vilken bil...:tummenupp

.
 
Hornpelle skrev:
2698888 Är det någon som har erfarenheter av hur Peugeot boxer,citroen jumper och fiat ducato av årsmodellerna 96-00 är kvalitetsmässigt?
Framförallt är jag intresserad av diesel modellerna.
Tycker det verkar vara billiga bilar,får man vad man betalar för?

Vi körde med en Boxer 00:a förra året och den gick bra och snålt, inte mycket rost då karossen var galvad, fast vissa går nog ganska hårt men då syns det ju tydligt, vår hade nästan gått 40 000 mil men lät skapligt bra i motorn, lite oljud ifrån utrampningslager men annars OK.
Dety du ska kolla upp är givetvis när kamrem är bytt, en ganska dyr historia där bara rem och spännrullar kostar omkring 5000:-.

//Chrsiter
 
Bilbesiktningen säger att Dodgen [doudd-ghen] skall vara med ett år till i rookieträsket, bara jag justerar parkeringsbromsen och hänger upp avgasröret igen. Vad sa den om era lokomotiv?
 
Bilbesiktningen säger att Dodgen [doudd-ghen] skall vara med ett år till i rookieträsket, bara jag justerar parkeringsbromsen och hänger upp avgasröret igen. Vad sa den om era lokomotiv?
Har kört Dodge detta året och är sååå sjukt nöjd, tror inte jag vill ha vanlig bil igen. Det enda jag kan säga är att jag skulle vilja vinna på lotto så jag kunde köpa en ny (om de fortfarande tillverkas).:tummenupp
 
Någon som har någon erfarenhet av en ww transporter -99 har en sådan på gång det är en bensinare.Är den bra att lasta i det är den långa modellen.
 
Någon som har någon erfarenhet av en ww transporter -99 har en sådan på gång det är en bensinare.Är den bra att lasta i det är den långa modellen.

Har en två normalstora en bensin med automat och en diesel med manuell låda. Bensinaren drar mycket bränsle och speciellt vid kortkörningar annars är jag nöjd. Bensinaren kör jag sällan över 95km/h pga att bensinförbrukningen accelererar starkt med hastigheten. I 95km/h drar den 1.15l/milen och säkert det dubbla vid kortkörningar. Dieseln drar ca 0.85l/milen i 110km/h och ungefär samma vid kortkörningar.
Ska du köra mycket så välj en diesel.
 
Last edited:
Har en två normalstora en bensin med automat och en diesel med manuell låda. Bensinaren drar mycket bränsle och speciellt vid kortkörningar annars är jag nöjd. Bensinaren kör jag sällan över 95km/h pga att bensinförbrukningen accelererar starkt med hastigheten. I 95km/h drar den 1.15l/milen och säkert det dubbla vid kortkörningar. Dieseln drar ca 8.5l/milen i 110km/h och ungefär samma vid kortkörningar.
Ska du köra mycket så välj en diesel.

Varför ska man välja en bil som drar 8,5 liter diesel/ mil om man ska köra mycket?? :va
 
Min förra transporter 2.5l lång drog ca 0.95. Sällan över litern och då var det ofta motorvägsfart:va
 
Last edited:
Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Back
Top