Rabatt vid körning i 2 klasser?

Mike the bike

#95 R 1000 / Team Gröön
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Ducati Monster S4R
Nån som vet, tänker köra både R600 samt R1000 nästa år, blir det då nån rabatt på anmälningsavgifterna?

/Mike

Kan varit ute i ogjort vatten eftersom det inte står ngt i de inbjudningar jag har i datorn, enbart LMS B-race som är billigare för andraklass. Återkommer.

På SO är det väll 1800 för första och 1300 för andra. Tyckte benny nämnde de. Så han kör både SS600 och STD600

På SM-tävlingarna på Anderstorp, Linköping och Knutstorp fick man betala full startavgift i år även för extraklass! Jag kollade det på alla dom för att ev ha kört dubbla klasser.

Last edited:
Japp, 2001 var sista året man kunde åka extraklass i SM för en spottstyver. Då kunde de som körde Superstock köra antingen SS600 eller NSBK för 700 kr extra. Löjligt billigt. Inför 2002 funderade jag och några till 250SP-förare på att extraknäcka i 250R men då var det slut på sötebrödsdagarna i SM och man fick inte längre rabatt när man anmälde sig till en extra klass.

Eftersom R600-R1000 klasserna redan nu är smockfulla så rimmar det ju illa att underlätta för folk att köra flera klasser? Antar att det är därför som man inte får rabatt numera.

Vill inte vara elak, men med tanke på ditt hjärta tex så kanske du inte borde försöka dig på två klasser...

Fixx skrev:
På SO är det väll 1800 för första och 1300 för andra. Tyckte benny nämnde de. Så han kör både SS600 och STD600

Var man ute i god tid och var serieanmäld kostade det 1300+700 i år.

Kul att du bryr dig (eller är du bara rädd för konkurrens). :hihi

Jag har en plan inför 2005 som bla innebär en viktnedgång på ca 20 kilo vilken redan har inletts med en viktminskning på 7kg. :yoparty

Sen så konditionstränar jag mycket å jobbar inte direkt ihjäl mig (ca 8 timmars vecka) så jag är inte direkt i farosonen längre.

Jag ägnar mer eller mindre mitt liv åt racing på heltid nu, året runt.

Mycket träning blir det i vinter bla utomlands men även i endurospåret.

Kommer bla köra GGN den 24/11 :banana

Men 2005 kommer domineras av min nya stora racebuss (lastbil), superkondis, max 95kgs vikt, tävla med 10an samt den nya KawaRR plus att jag kommer att spendera ca 14 dagar på Isle Of Man för å lära mig banan före kvalet.

Jag ser fram emot ett spännande 2005.

Jag får se detta året (2004) som mitt läroår.

Tack för att du varit schysst å behandlat mig med respekt å hjälpt till ibland även om jag inte varit bäst.

Jag menar man har ju inte fått det bästa bemötandet av folk precis. :3freak

Nästa säsong blir det på riktigt.

Vi ses på banorna. :tummenupp

/Mike

oscar skrev:
Vill inte vara elak, men med tanke på ditt hjärta tex så kanske du inte borde försöka dig på två klasser...

Last edited:
Torkel skrev:
Eftersom R600-R1000 klasserna redan nu är smockfulla så rimmar det ju illa att underlätta för folk att köra flera klasser? Antar att det är därför som man inte får rabatt numera.
Nu förstår inte jag :va
Kan man anmäla sig för -05 redan nu? (R600-R1000)

Melvin skrev:
Nu förstår inte jag :va
Kan man anmäla sig för -05 redan nu? (R600-R1000)
Tolka "redan nu är smockfulla" som "varit smockfulla de senaste åren" så förstår du vad jag menar.
Smockfulla är för övrigt ett underskattat ord i det svenska språket... :tungan

Torkel skrev:
Tolka "redan nu är smockfulla" som "varit smockfulla de senaste åren" så förstår du vad jag menar.
Smockfulla är för övrigt ett underskattat ord i det svenska språket... :tungan
"Smockfulla" rockar fett. För övrigt trodde jag att jag missat någon typ av serieanmälan till R1000 för -05. Följdfrågan är därför: Går det att serieanmäla sig till rookieklassen i god tid så man slipper att krångla med anmäln.blank till resp arrangör varje tävlingstillfälle?

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back