R6 eller ZX6R??

Mattiaz skrev:
Hehe, jepp... det blir en nog en bra sommar för försäkringsbolagen :gnissla

Konstigt att det är dom yngsta grabbarna på dom vassaste hojarna som klagar mest? :rolleyes:

/Rigge *också en snoris på snabb hoj*

OLJEKYLD GSXR skrev:
Dina teorier stämmer rätt bra överrens med mina. Men det som är tragiskt är att folk som bara har kört körskolans hoj på fullaste allvar kan skrika ut att det minsann är skittrist att köra något annat än senaste gixxer 1000 eller R1 och att de måste ha en sån för annars är det ingen mening med att köra hoj. Känslan när man kör fort i kurvorna och åker runt på landsbyggden i ett skönt tempo en bit över skylten, eller åker till jobbet en fin vårmorgon, eller glider runt på stan eller i kvarteret och väsnas, den känslan får man på alla hojar. Vore det bara drag man ville ha så hade jag varken köpt R1 eller gixxer 1000, utan en sänkt Busa eller Zx12, vässat lite och sen kunde man köra jättefort rakt fram. De som säger att deras 600 är så slöa tror jag aldrig har testat att dra ut på en krokig väg (krokig, inte 90-sträckade riksvägar) och gett fullt mellan kurvorna. Tror man ändrar uppfattning sen.

Precis.
Tar en 600 före en 1000 på bana anytime. På krokväg kör man så sakta att det inte spelar så stor roll(om man har något i huvudet vill säga). Jag hade haft skitkul på en XJ600 på min favvokurvväg. Effekt och acceleration är en så otroligt liten del av upplevelsen vid hojkörning, vad man än har för maskin så vänjer man sig vid just pulvret rakt fram.

Rigge skrev:
Konstigt att det är dom yngsta grabbarna på dom vassaste hojarna som klagar mest? :rolleyes:

/Rigge *också en snoris på snabb hoj*

Troligen inet de som omedelbart köpte det värsta, eller så har de insett de enkla sambanden som finns.
Det är väl fritt att tycka, eller är det bara ok att jama med hela tiden?

Fick förresten två olika premier för hojarna, 11700kr för halvförsäkring helår för zx6r 98, och 18000kr för R6:an 2000 modell..

Silwer skrev:
Troligen inet de som omedelbart köpte det värsta, eller så har de insett de enkla sambanden som finns.
Det är väl fritt att tycka, eller är det bara ok att jama med hela tiden?

Jag tycker ju också vad jag vill, eller hur?

Janne L-P skrev:
Nån skillnad på R6:an o ninjan för passagerare, eller sitter dom lika sunkit på båda?

Sitter lika sunkit på båda som passagerare tycker jag.
Men som en förare på 1.89 m sitter jag bättre på zx6r.

Nån skillnad på R6:an o ninjan för passagerare, eller sitter dom lika sunkit på båda?

Vet inte om det e nån större skillnad, men Ninjan e ingen hit att åka 2 på :)

Är det bara jag som inte tröttnar på mina gamla hojar?
Jag har haft min ZX6a i snart 4 år nu o den funkar fortfarande hur bra som helst för mig. Visst, det har hänt man blivit omkörd på motorvägen när nåt riktigt snabbt far förbi, men det är inte hela världen.

Jag förstår inte hur man kan tröttna så snabbt...
(Jag kan ju tillägga att ZX6an INTE var min första hoj o det tycker jag var vettigt)

Janne L-P skrev:
Fick förresten två olika premier för hojarna, 11700kr för halvförsäkring helår för zx6r 98, och 18000kr för R6:an 2000 modell..
Det är för att dom är olika nya... äldre hojar är billigare

Äsch jag tröttnar väl ibland, mest om det är massa fel.
Annars tycker jag egentligen att kul hojar kan vara vad som helst, inta bara hojar över 100hk.
Jag kan testa nåt annat när som helst, bara jag tycker det är kul skiter jag i om toppfarten är 130 blås.

Om du skall köpa begagnat skulle jag helt klart rekommendera R6:an, bra mycket smidigare överlag, dock inget vidare att skjutsa på...kan tänka mig att kawan kan vara bättre där kanske.

Är det däremot NY hoj du skall köpa så skulle nog i.a.f. jag satsa på kawan, verkar ha ett bra effektregister för en 600:a

CorbenDallas skrev:
1. Är det bara jag som inte tröttnar på mina gamla hojar?

2. Jag förstår inte hur man kan tröttna så snabbt...QUOTE]1. Nej, du är inte ensam.

2. Jo, men tänk efter nu Corben! Man köper den båge som ALLA polarna säger är den häftigaste, snabbaste och snyggaste - den som ger mest brudar. När du sedan blir frånkörd av alla och fortfarande inte får några brudar, då är det väl klart att cykeln inte duger. Och då byter man :D

Hmmm, jag har lust att köpa en litermaskin till våren. Undrar hur man skall tolka det :rolleyes:

Absurt!

Det hela handlar om att det finns mycket folk som inte ens ska ska båge/kort, dom har inte det som krävs!
Det krävs en viss känsla för att kunna åka båge och eh stor del omdömme!
Faaan skillnaden på en r6 r1 kvittar ju för båda e sjukt snabba!
Faan tom så att en gammal cb 400 går ju faaan bra, så det händlar väldigt lite om bågen utan om att han inte ens ska ha båge för vissa personer e inte lämpade för det!
Kolla min lilla sketna pendlar vespa liksom på 176cc den håller jämnt med budhojjar utan problem liksom, det är inte så mycket storleken på hojjen det är idioterna som inte kan köra som är problemet!
Alla kan inte allt så e det bara!
Jag har 1000cc som första hoj och jag åkte inte ens moppe i skolan, jag ver total färsking men nu e jag med på banträffarna ducceklubben har och kör relativt fort där och har avverkat en hel del mil i hög hastighet utan att ens varit när a fara ngn gång!
Denna fråga harvarit uppe 35 gånger tidigare på SH och samma ältande hela tiden om att det är att folk har för stora hojjar som första hoj, men det finns bra med pulver i alla hojjer mer eller mindre....... :huvet

OLJEKYLD GSXR skrev:
Dina teorier stämmer rätt bra överrens med mina. Men det som är tragiskt är att folk som bara har kört körskolans hoj på fullaste allvar kan skrika ut att det minsann är skittrist att köra något annat än senaste gixxer 1000 eller R1 och att de måste ha en sån för annars är det ingen mening med att köra hoj. Känslan när man kör fort i kurvorna och åker runt på landsbyggden i ett skönt tempo en bit över skylten, eller åker till jobbet en fin vårmorgon, eller glider runt på stan eller i kvarteret och väsnas, den känslan får man på alla hojar. Vore det bara drag man ville ha så hade jag varken köpt R1 eller gixxer 1000, utan en sänkt Busa eller Zx12, vässat lite och sen kunde man köra jättefort rakt fram. De som säger att deras 600 är så slöa tror jag aldrig har testat att dra ut på en krokig väg (krokig, inte 90-sträckade riksvägar) och gett fullt mellan kurvorna. Tror man ändrar uppfattning sen.

Fast varför bråka om det i denna tråd??? Han har ju kört cross i 8 år?? Det e mer erfarenhet än puttrat runt på de hojjar du beskrev. Vad vet jag

Blackninja skrev:
Fast varför bråka om det i denna tråd??? Han har ju kört cross i 8 år?? Det e mer erfarenhet än puttrat runt på de hojjar du beskrev. Vad vet jag
Vad har crosserfarenhet med överlevnad i trafiken att göra?

jovisst, det är bråk alltihop.
Jag tycker vi övergår till odelat possitiva inlägg när nästa sådan här tråd kommer upp.
Man fattar ju att de är fullärda och egentligen mycket duktigare än alla som svara här, så vad håller vi på md?
Släng in lite moppefuckon med i diskussionen och det är på topp.

Fler litershojar!!!!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...