OLJEKYLD GSXR
FÖRBJUD STARSTRIKER
Pungis skrev:Det finns faktiskt klokare folk än dig, folk kan hantera plastraketer som första hoj, folk behöver inte full rulle i början. Det är ju ungefär som att säga "Hörre du min son, du får inte så många växlar på din cykel - det är ju farligt"
Klokare? På vilket sätt? Klokare för att de köpte en R1 som första hoj medans jag körde Cb125, Rg125, 650 Dominator innan jag köpte min gsxr 1100?. Min åsikt är att nybörjare har inte på sporthojar att göra, punkt. Måste man nu ändå ha en sporthoj för att inte bli utskrattad av polarna så köp en 600, de är iallafall någit snällare. Behöver inte full rulle i början? Ärligt talat, känner du någon som inte utnyttjar effekten i sin hoj? Varför köper man en sporthoj? För att få det värsta, där ingår effekten. Jag frågar samma sak som jag har frågat förut och nu vill jag ha ett svar: VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ ATT KÖPA NÅGOT SNÄLLARE SOM FÖRSTAHOJ, SOM MAN KAN LÄRA SIG KÖRA HOJ PÅ? Jag får aldrig något svar. Troligen för att folk inte vågar erkänna att de känner sig löjliga och polarna garvar åt dem om de inte köper en räser.