R6:a varvar inte ut ordentligt

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Jag har ett litet problem, R6:an ska ju varva sissådär 16500 vid rödmarkeringen..... för mig "stannar" den redan vid ca 14000....

Stå o varva utan motstånd så går den villigt till rödmarkeringen, när man kör på banan så blir effekten som att varvstoppet tar i....
Detta gör ju att topphastigheten blir lite lätt lidande faktiskt....
(med nerdrevat och bankörning så tappar jag nog iallafall 20km/h på rakorna i topphastighet)

Detta problem har "alltid" varit, sen jag köpte den typ... nåt jag inte tänkte på när jag provkörde den, för att det lät/kändes precis som att varvstoppet så jag tänkte inte på det under provturen (hade så mkt annat att tänka på så jag glömde varvräknaren)

Någon som kan ha tips?


//håkan
 
Last edited:
Låter normalt. Det är inte många motorer som skenar till stoppet.
 
Flåklypa skrev:
Låter normalt. Det är inte många motorer som skenar till stoppet.

inte skenar kanske, men den boooorde ju kunna gå förbi 14krpm?
borde köra den i bänk för att se vad som händer egentligen... tappar fett med effekt säkert...
de flesta andra hojar jag kört drar till varvstoppet utan att göra tvärnit långt innan...

ska undersöka närmare....
//håkan

EDIT: Kompis -00:a drar till varvstoppet utan att det är nåt större bekymmer...
 
håkan skrev:
inte skenar kanske, men den boooorde ju kunna gå förbi 14krpm?
borde köra den i bänk för att se vad som händer egentligen... tappar fett med effekt säkert...
de flesta andra hojar jag kört drar till varvstoppet utan att göra tvärnit långt innan...

ska undersöka närmare....
//håkan


max effekt ligger vid 13tusen varv, men en bänknings skulle nog sitta fint. Låter som att den går fett.
 
nåt strul med luffarturbon?

roll-off metoden kanske kan säga ge nån hint om den går för fett
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top