R6 -03 Startar inte, mekaniskt?

Ja när 1an är i övre dödpunkt (ödp) skall nockarna peka ifrån varandra, dvs insug pekar bakåt och avgas pekar framåt.
På 99-02 är kammarna visuellt identiska med det skiljer 0,5mm i nockhöjd mellan insug och avgas.

HUr f-n stod det när den sög luft i avgaseriet då ?
//P
 
Du ska inte titta på kamdreven.. Kolla på varje kam vad det står, brukar vara ingjutet IN, EX nånstans på kammen..

Fast på 99-02 är det INTE ingjutet någonstans som man kan upptäcka med mindre än en magnetröntgenkamera. Antar att det är likadant på 03-05.
//P
 
Du skrev att motorn drog in luft igenom avgassystemet, då kan det bara vara kamaxlarna som antingen är fel modell eller fel vridna. Det skulle oxå kunna vara att motorn går åt fel håll, men det är knappast möjlig. Så det lättaste vore om du kunde visa en bild på kamaxlarna, när ettans kolv är i topp läget.
 
Jag har faktiskt varit med om på en bil där ett batteri polvände så plus blev på minus osv Minns dock inte om motorn gick på fel hål men startade gjorde den inte...
 
Ja när 1an är i övre dödpunkt (ödp) skall nockarna peka ifrån varandra, dvs insug pekar bakåt och avgas pekar framåt.
På 99-02 är kammarna visuellt identiska med det skiljer 0,5mm i nockhöjd mellan insug och avgas.

HUr f-n stod det när den sög luft i avgaseriet då ?
//P

Det stog tvärtom på markeringarna, ska kolla nockarna såfort jag åker till garaget, tack som fan för det tipset

Du ska inte titta på kamdreven.. Kolla på varje kam vad det står, brukar vara ingjutet IN, EX nånstans på kammen..

Har letat men inte sett något på kammarna, men men men... i rep-boken finns det en bild på ett speciellt bultmönster på varje kam, och dom stämmer med rätt sida.

För mig hände något liknande. Då var det rotorn som låst sig i alternatorn! Icke kul! Som tur var så blev inte veven sne!

Ett alternativ som kan kollas på, men har gnista på rätt stift, om det är det det styr..

Du skrev att motorn drog in luft igenom avgassystemet, då kan det bara vara kamaxlarna som antingen är fel modell eller fel vridna. Det skulle oxå kunna vara att motorn går åt fel håll, men det är knappast möjlig. Så det lättaste vore om du kunde visa en bild på kamaxlarna, när ettans kolv är i topp läget.

Kan ta en bild nästa gång jag är där :)

Jag har faktiskt varit med om på en bil där ett batteri polvände så plus blev på minus osv Minns dock inte om motorn gick på fel hål men startade gjorde den inte...

Nytt batteri :gnissla


Tack för alla svar.. Nya tips hela tiden:)
 
Det stog tvärtom på markeringarna, ska kolla nockarna såfort jag åker till garaget, tack som fan för det tipset



Har letat men inte sett något på kammarna, men men men... i rep-boken finns det en bild på ett speciellt bultmönster på varje kam, och dom stämmer med rätt sida.



Ett alternativ som kan kollas på, men har gnista på rätt stift, om det är det det styr..



Kan ta en bild nästa gång jag är där :)



Nytt batteri :gnissla


Tack för alla svar.. Nya tips hela tiden:)

Har du fått ordning på hojen?
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top