R1000 K5 = max 300?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
TRE-modden är bara ett motstånd som kopplas in mellan vxllägesgivaren och styrboxen, så nån fördröjd signal lär man inte få där eftersom den ger samma signal (5an) på alla växlarna.

Sen ang de ska "franska modellerna" så är det lätt att kolla vilken man har slutsiffrorna på styrboxen avgör hojens ursprungs effekt.
Har inte vilka nummerna är i huvudet men ska kolla upp det då jag har en "fransk" och en "tysk" styrbox.
Har man den franska modellen så är det enkelt att få full effekt då en kabel i styrboxen bara ska pluggas ur.

Yoshi_gixxeRR skrev:
Det är väl inget problem att ha BÅDE TRE o PCIII????

.../Yoshi

Nä, varför skulle det vara det?

Bingo skrev:
Vi kan ju köra fortare än 300 trots att den ärliga topfarten är 295. Ärlig toppfart innebär väl vanligen den som gäller vid vindstilla. Vi vanliga dödliga kan ju ta oss friheten att toppfartstesta i kraftig medvind. 10 m/s i medvind gör bra mycket för toppfarten. Jag har lite svårt att tro att Ninjaboys Kawwa är drevad så att den slår i varvspärren före 300 riktiga. Förutsatt att den inte är omdrevad alltså.
Observera att jag tycker det är fullt tillräkligt med 290 eller vad den nu gör, det var bara en tanke.

Superbike Roger skrev:
TRE-modden är bara ett motstånd som kopplas in mellan vxllägesgivaren och styrboxen, så nån fördröjd signal lär man inte få där eftersom den ger samma signal (5an) på alla växlarna.

Sen ang de ska "franska modellerna" så är det lätt att kolla vilken man har slutsiffrorna på styrboxen avgör hojens ursprungs effekt.
Har inte vilka nummerna är i huvudet men ska kolla upp det då jag har en "fransk" och en "tysk" styrbox.
Har man den franska modellen så är det enkelt att få full effekt då en kabel i styrboxen bara ska pluggas ur.

Det var bara vad jag fick förklarat för mig.
Sen ang. kablen som ska kopplas ur på fransos modellen.
Har hört att man inte ska klippa av den utan montera väck den hel liksom.
Inte för att jag fattar vad det skulle göra för skillnad, men men... :va

Yoshi_gixxeRR skrev:
Vet inte... Därför jag frågade :7peta :hihi

.../Yoshi

:D

Nä, det tror jag absolut inte då polaren har det på sin K4:a.....å han har inte gnällt iaf :hihi

Lobo Gixxer skrev:
... alltså tar det pyttepytte lite längre tid för signalerna att ta sig fram dit dom ska. Samma "nackdel" skulle tydligen en PC ha.

Ja, Jag testade med pciii'n i ljudkortet. Fördröjningen är 10 samples med 44.1 khz. 1/4410 sekund med andra ord. Men pc'n ändrar ju start- och stoppunkterna för sprutet med så mycket större värden endå - så denna fördröjning blir mindre än en fis i rymden. (bränsle)

Ni som beställt R1000K5 kommer inte bli besvikna.
Den går så jävla gött och känns som en liten 600 i chassit.
Mätaren visar som vanligt bara 299 :)

edit: Jag har alltså kört den.

Last edited:
Yoshi_gixxeRR skrev:
Det är väl inget problem att ha BÅDE TRE o PCIII????

.../Yoshi

Varför ska ha både TRE o PCIII ? :va
PCIII:an går ju att ändra signalen till tändningen på,så att det motsvarar en TRE.

Det finns en tändningsmapp för varje vxl och på de första vxl är nerställda pga att ljudkraven finns det är vad TRE-modden plockar bort.
Med PC3usb kan man inte ändra tändningen men en sep tändningsmodul är på g nu som man pluggar in i PC3usb men den gör ju inte det jobbet som TRE-modden gör.

TLRR skrev:
Varför ska ha både TRE o PCIII ? :va
PCIII:an går ju att ändra signalen till tändningen på,så att det motsvarar en TRE.

Superbike Roger skrev:
Det finns en tändningsmapp för varje vxl och på de första vxl är nerställda pga att ljudkraven finns det är vad TRE-modden plockar bort.
Med PC3usb kan man inte ändra tändningen men en sep tändningsmodul är på g nu som man pluggar in i PC3usb men den gör ju inte det jobbet som TRE-modden gör.

Jasså där ser man,trodde inte Power Comander skulle uppgradera bakåt så att säga.
På pcII:an kan du ställa tiden på tändningen i alla fall på min till TLR.

PC3usb ersätter PC3 & PC3R finns fortfarande PC2 till lite äldre hojar.
PC3usb är byggd för att kunna uppgraderas med Dynojets Quickshifter och snart även en tändningsmodul.

TLRR skrev:
Jasså där ser man,trodde inte Power Comander skulle uppgradera bakåt så att säga.
På pcII:an kan du ställa tiden på tändningen i alla fall på min till TLR.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!