R1 Yamaha Banshee med Turbo......

Tusen tack för svaren Mr.Steen och peterain!
Då får det nog bli nya drev till tvåan och lämna iväg dom på undercuttning.....
Till Motospeed har jag bara 10mil så då kan man ju åka dit och lämna dom, är bara till att bestäla drev då......



Någon som skulle ha lust att mäta avståndet mellan bultarna på ett Bak ok till en R1a
Ryktena säger att det kan passa direkt på Bansheen, blev lite väl trasligt att få dit ett fram ok från en Haybusa....

Någon som kanske har ett bak ok liggande?

hej
jag har framok till hayabusa:tummenupp
 
Bakok!!

Tror jag har bakom eller till och med komplett bak broms till -03 R1.

Ska mäta i eftermiddag om du vill.
 
Tror jag har bakom eller till och med komplett bak broms till -03 R1.

Ska mäta i eftermiddag om du vill.

Du får hemst gärna kolla cc måttet mellan bultarna
Så här ser det ut nu....

20100126261.JPG


Peterpain, jag har ett sådant som inte jag får dit :)
 
Ända gången det är kul med dumpning :)

Se vad som trillade in från TurboBanditen i dag :tummenupp
Plaseringen blir nog på sidan om plenumet!

IMAG0077.jpg


Hur var det nu, ett och ett halvt varv kortare fjäder för att få den att fungera riktigt bra på en turbo hoj :va
 
Se vad som trillade in från TurboBanditen i dag :tummenupp
Plaseringen blir nog på sidan om plenumet!

IMAG0077.jpg


Hur var det nu, ett och ett halvt varv kortare fjäder för att få den att fungera riktigt bra på en turbo hoj :va

hej
jag fick rådet att köra bort 1,5 varv genom att köra den emot slipskivan och eller även få fjädern lite mjukare när den har blivit varm.lite härdning som släpper.

jag trodde att du behövde framok till busan för att dom passade på dit bygge :va
 
Kolade på oket idag, å här kommer lite bilder.
Orkade inte läsa av skjutmåttet så jag fotade det istället.:brinnerup
 

Bifogat

  • IMG_0167.jpg
    IMG_0167.jpg
    243.4 KB · Visningar: 87
  • IMG_0168.jpg
    IMG_0168.jpg
    243.7 KB · Visningar: 102
  • IMG_0169.jpg
    IMG_0169.jpg
    241.4 KB · Visningar: 84
hej
jag fick rådet att köra bort 1,5 varv genom att köra den emot slipskivan och eller även få fjädern lite mjukare när den har blivit varm.lite härdning som släpper.

jag trodde att du behövde framok till busan för att dom passade på dit bygge :va

Skrev nog lite luddigt kanske!

Så var det, och man skulle använa den hårda fjädern såg jag på din sida att Andersson hade skrivit, hur mycket tänker du ladda i din?
Har det någon betydelse angående hårdheten på fjädern?
Blir nog mellan 0.6-0.9 för mig!
En fråga till vilken banjo ska jag använda mig av, var två st medskickade, en med lite mindre hål i och en fullflöde:va

Många frågeteken nu, men frågar man aldrig så lär man sig ju inget heller:tungan

Där fick dumpen sitta, så nu är det bara smöra för en vän med alu svets kunskapigen :krama
Har även ordnat en förstärkning extra i plenumet.....
IMAG0085.jpg


Kolade på oket idag, å här kommer lite bilder.
Orkade inte läsa av skjutmåttet så jag fotade det istället.:brinnerup

Kanon, tusen tack, ska kolla i morgon vad jag har för mått, ser ut att stämma bättre det där:tummenupp

Jag pm,ar dig....
 
Last edited:
Kolade på oket idag, å här kommer lite bilder.
Orkade inte läsa av skjutmåttet så jag fotade det istället.:brinnerup

Naturligtvis så stämde inte måttena som ryktet sa...
Men det är intressant ändå, är bara att göra om fästet...

Var dom här banjoskruvarna jag menade att det följde med dumpen, vilken använder ni?
 

Bifogat

  • IMAG0100.jpg
    IMAG0100.jpg
    238.1 KB · Visningar: 79
Naturligtvis så stämde inte måttena som ryktet sa...
Men det är intressant ändå, är bara att göra om fästet...

Var dom här banjoskruvarna jag menade att det följde med dumpen, vilken använder ni?

Har INGEN Betydelse

Jag kör med tryckluftkopplingar R 1/8 för insticksslangar (6mm hårdplastslang)

Viktigt är att du sammankopplar alla 4 insug för jämt och bra vacum

När fjädern är rätt kapad så ska dumpen reagera på häfftiga avslag från lite högre varv

Den ska då röra sig lite , Dock inte stå öppen på tomgång

Dumpningen sker genom kombination utav laddtrycksstöten samt undertrycket över membranet

Något för ZATY boysen att lära utav
 
Last edited:
Tack Andersson:tummenupp

Här kommer en uppdatering på grenröret
Kan bara :Bugar för Robin som gör ett grymt jobb!

166422_182527971779171_100000659082397_477178_2852499_n.jpg


Mer porr åt Turbo hoj folket:tummenupp

168666_182522265113075_100000659082397_477171_7268161_n.jpg
 
Hmmm....

.....är det en bergochdalbana eller??:va
:tummenupp

Looooking goooood!!!!
 
Låt någon coata röret sen det ser bara tramsigt ut med lindat rör

Ska vist finnas nån i närheten där jag bor wierd performance eller nått liknande
 
Låt någon coata röret sen det ser bara tramsigt ut med lindat rör

Ska vist finnas nån i närheten där jag bor wierd performance eller nått liknande

Öhm, tramsigt?

Smaken är ju såklart som baken, delad och hårig.
Men bandage fyller ju sin funktion trots allt, och kostar inte som en coating (även fast det är effektivare).
 
Synd att göra dig ledsen Andersson, men det blir först lackat med någon värme färg och sedan lindat, bara för som sagt få bort lite värme!

Sedan till några uppdateringar!

Nytt lite längre koplingshandtag till Magura koplingen, nu behöver man inte sitta med tränings fjädern varje kväll och knipa längre :)
IMAG0104.jpg


Sedan en bild på den otroligt vackra bak bromsskivan :)
IMAG0112.jpg


Var även iväg till Kims MC Skrot i Örbyhus och fick en del broms ok bak, Tusen tack för dom:tummenupp:tummenupp:tummenupp Kommer bilder på dom senare!
Nu ska vi ut i skogarna och titta på rally, får se om det blir lite broms meck i kväll...
 
Samma tanke slog mig med, men har ju fått svar på det:tummenupp

Lycka till och kör så så isen flisar:)

Tack:tummenupp
Svarar som jag gjorde då ;)

Markfrigången löser sig när det kommer på 13" rally däck med Finn Dubb i bak! I fram blir det 10" hundkoje rally däck!

Nu så är den ännu lägre i bak, men högre i fram, med 13" i bak så blir det perfekt ;)

En lite uppdatering på bromsarna i bak, nu jävlar ska vi få stopp från 250km/h med :)
IMAG0123.jpg
 
Nu är grenröret färdigt för provmontering och jag som är borta till i morgon :(
Jävlar vad Nice det såg ut på bilden jag fick.....
Sedan ska det blästras, lackas och lindas......
Bilder kommer när jag kommit hem!
 
Ormbo

Här kommer bilder på det nya grenröret:tuttar:tuttar:tuttar
 

Bifogat

  • IMAG0051.jpg
    IMAG0051.jpg
    255.2 KB · Visningar: 96
  • IMAG0048.jpg
    IMAG0048.jpg
    239.1 KB · Visningar: 99
  • IMAG0047.jpg
    IMAG0047.jpg
    242.7 KB · Visningar: 94
  • IMAG0045.jpg
    IMAG0045.jpg
    234.2 KB · Visningar: 352
  • IMAG0044.jpg
    IMAG0044.jpg
    234 KB · Visningar: 594
  • IMAG0043.jpg
    IMAG0043.jpg
    232.2 KB · Visningar: 352
  • IMAG0042.jpg
    IMAG0042.jpg
    238.8 KB · Visningar: 612
Motorn ur...

Då står motorn på arbetsbänken i väntan på lite nya drev i växellådan, det jag har sett utan att ta isär den är att tvåans drev är väldigt slitna i klackarna, blir nog nya drev där och undrekutt.....
Sedan hittade jag en bricka i oljetråget, undra vad den kommer ifrån :va
 

Bifogat

  • IMAG0056.jpg
    IMAG0056.jpg
    251.3 KB · Visningar: 83
  • IMAG0066.jpg
    IMAG0066.jpg
    234.6 KB · Visningar: 87
  • IMAG0062.jpg
    IMAG0062.jpg
    229.8 KB · Visningar: 89
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top