R1 Yamaha Banshee med Turbo......

Någon som har en komplett fin växellåda till en R1a med förgasare eller en hel motor?

Måste ju sätta fart med monstret så den håller för lite mer effekt än bara 215hk i vinter

Varför ställer du frågan rakt ut i världen när du ändå vet vart du ska ringa?

Svaret är alltså: klart jag har! :tummenupp
 
Turbogrenrör R1

Nu måste jag se till att få ihop ett bra turbo grenrör till Quaden, det som stress mekades ihop innan Speed weekend skäms jag över fortfarande:tungan
Kan man få lite förslag på grenrör och ideer kring olika utformningar:va
Själv så har jag inte mycket kunskap om vad som är rätt och fel, skulle även vara skönt att få upp den så oljan rinner åt rätt håll:tummenupp
Gärna bilder på lite olika förslag:tummenupp

Kanske är någon som har ett liggandes till en vettig peng?

Tanken är att jag till och med ska bli lite rädd på Speed Weekend i Mars...
 
Hur ser det ut med utrymme för ett grenrör på en quad?

Andersson-style funkar ju fint och är väl beprövat annars. :)
 
Hur ser det ut med utrymme för ett grenrör på en quad?

Andersson-style funkar ju fint och är väl beprövat annars. :)

Jo det är nog bättre med plats på min Quad, men kan inte förstå att oljan rinner bakvägen när den står parkerad.....

Skit samma jag får väll skämmas nu, men här är en bild på grenröret:tungan
20091227164.JPG
 
Jo det är nog bättre med plats på min Quad, men kan inte förstå att oljan rinner bakvägen när den står parkerad.....

Skit samma jag får väll skämmas nu, men här är en bild på grenröret:tungan
20091227164.JPG

Ah, en sk. limpa. Skämmas ska du inte göra, finns betydligt värre lösningar än sådär. Funkar gör det ju bevisligen. :)

Jänkarna gör ofta sådär. Såhär t ex.

Jag röstar på ett Andersson grenrör!
 
Ah, en sk. limpa. Skämmas ska du inte göra, finns betydligt värre lösningar än sådär. Funkar gör det ju bevisligen. :)

Jänkarna gör ofta sådär. Såhär t ex.

Jag röstar på ett Andersson grenrör!

He he ja en regäl stål limpa blev det i all hast förra året, fans ju så mycket annat som var tvunget att bli färdigt.....

Har kollat en del bilder på grenrör, men inget som turbon sitter lika högt upp som på min...

Största problemet med returen är nog inte höjden på turbon utan på anslutningen på motorn, kunde inte sätta den under tråget pga. platsbrist mellan motorn och marken.... utan det blev i blocket på sidan av motorn, man kanske skulle fundera på en returpump också...

20100307623.JPG
 
Någon som har ett bra förslag på returpump?
Gärna billigt och bra, ingen lätt kombination:va
 
Tjenare!

Jag har en sådan, Artnr1098 Elektrisk oljepump 1.995:- den har 3/8 bsp invändig gjänga Vikt 1.5kg 7,5A finns på www.ga1.se biltillbehör-sedan oljekylare, skrolla ned.
Lite sent att önska sig av tomten dock, GodJul å lyckatill på speedweekend // Peter
 
Tusen tack för svaren, har fått ett sponsor erbjudande om en retur pump, så vi får se var det blir, en sådan där mekanisk finpump, vad kostar en sådan?
Någon som har en bild på en monterade på en R1
 
Tusen tack för svaren, har fått ett sponsor erbjudande om en retur pump, så vi får se var det blir, en sådan där mekanisk finpump, vad kostar en sådan?
Någon som har en bild på en monterade på en R1

Pump är fixad, tack vare Mr.Steen som sponsrade med en, tack som fan för den!
Blev en till ny sponsor i dag air cond center i Stockholm sponsrade med en smidig och effektiv Spal elkylfläkt som är endast 54mm djup!
Tusen tack för hjälpen till er båda!
 
man ska absolut inte skämmas över något man gjort själv.. fränare göra det själv och lära sig 1000 saker påvägen än att köppa ett färdigt.. tänk om 5 grenrör då vet du va du gjort "fel" på dom 4a första ju.. fräsigt bygga
 
man ska absolut inte skämmas över något man gjort själv.. fränare göra det själv och lära sig 1000 saker påvägen än att köppa ett färdigt.. tänk om 5 grenrör då vet du va du gjort "fel" på dom 4a första ju.. fräsigt bygga

Det har du så himla rätt i, Tack!
Nu ska det firas lite nytt år, sedan ska vi sätta fart ordentligt igen med bygget!
Har konstaterat varför den var så grymt svårstartad på slutet, det beror på att oljereturen inte har fungerat alls, så motorn var välsmord, har sanerat olja i intercolern, rör och plenum, jämförde den utan turbo innan jag tömde oljan och då gick den kanon!
Såg även att mitt plenum har spruckit lite vid en rör förstärkning, bra att hitta sådana fel nu och inte när den står i bänken igen......
Lägger upp lite bilder nästa år....

Gott nytt år på alla här på forumet och tack för all hjälp och stöd man här fått hittills:tummenupp
 
Första bilden på nya grenröret, kollektorn börjar ta form....
Tusen tack till Robin Robbz Pettersson som tagit sig tid att hjälpa mig med detta:tummenupp

168874_179087218789913_100000659082397_458537_2293409_n.jpg


Slänger in en bild till!

34821_179087762123192_100000659082397_458539_842765_n.jpg
 
Last edited:
quaden, du är en sjuk man :D
en annan tycker att gammelkawan rör på sig rätt bra, så får jag se detta.....
kanske ska lägga ner allt vad mc heter....

all respekt till dig!
 
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top