R1 Yamaha Banshee med Turbo......

Bänken som du har Bansheen i. Är det en rulle som däcken står på eller två?
Sen så undrar jag vad för bad ass rims du har på i bak. :P

Bänken som du har Bansheen i. Är det en rulle som däcken står på eller två?
Sen så undrar jag vad för bad ass rims du har på i bak. :P
Det är dubbla rullar, och dom fina bak fälgarna är bilfälgar som är oborrade från början och vända bakofram! Dom är borrade med två bulltmönster så dom passar även till min GasgasDucati Quad! Fan vad jag har sovit dåligt i natt.... Måste fungera i dag! Tusen tack till Stefan från TTR som lånar ut westgate prylar och Turbo tryck mätare till dagens bänkning!

Det är dubbla rullar, och dom fina bak fälgarna är bilfälgar som är oborrade från början och vända bakofram! Dom är borrade med två bulltmönster så dom passar även till min GasgasDucati Quad! Fan vad jag har sovit dåligt i natt.... Måste fungera i dag! Tusen tack till Stefan från TTR som lånar ut westgate prylar och Turbo tryck mätare till dagens bänkning!

Lycka till idag....

Sorry för sent svar!!!!
Har iordningställt allt och lastat inför resan i morgon!
Jag nöjde mig med 214.8 hk och 0.8 i laddtryck!
Tyvär fick vi inte fram något vettigt vrid ur datorn pga att det är något i min el som stör varvräknaren i bänken.....
Men ca 160nm tror jag det blev, men det är absolut inte det viktigaste, det viktigaste är att den går bra:tummenupp
Tusen tusen tack till Andreas på Finmekaniska i Storvreta som har jobbat med Quaden i bänken i nästan två arbetsdagar!
Han har förresten den enda fyrhjuls bänken i Sverige.......

Film taim

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/uVIRdALWDK0&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/uVIRdALWDK0&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Sorry för sent svar!!!!
Har iordningställt allt och lastat inför resan i morgon!
Jag nöjde mig med 214.8 hk och 0.8 i laddtryck!
Tyvär fick vi inte fram något vettigt vrid ur datorn pga att det är något i min el som stör varvräknaren i bänken.....
Men ca 160nm tror jag det blev, men det är absolut inte det viktigaste, det viktigaste är att den går bra:tummenupp
Tusen tusen tack till Andreas på Finmekaniska i Storvreta som har jobbat med Quaden i bänken i nästan två arbetsdagar!
Han har förresten den enda fyrhjuls bänken i Sverige.......

Film taim

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/uVIRdALWDK0&hl=sv&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/uVIRdALWDK0&hl=sv&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Och som vanligt så dröjer det en sådan jävla tid innan filmen kan ses på Youtube:va

Last edited:
Grattis! Kul att det verkar lira :) Hunnit köra den något annat än i bänk efter injusteringen?

Grattis! Kul att det verkar lira :) Hunnit köra den något annat än i bänk efter injusteringen?

He he nä direkt in till Svenska Gummicentralen i Uppsala och fick däcken omlagda och sedan hem till garaget och stoppa dit en riktig kedja som ska hålla, den andra kedjan gick av vid sista repan i bänken......
Jävla moppekedja kan man säga.....
Tur det är tre dagar på isen......

He he nä direkt in till Svenska Gummicentralen i Uppsala och fick däcken omlagda och sedan hem till garaget och stoppa dit en riktig kedja som ska hålla, den andra kedjan gick av vid sista repan i bänken......
Jävla moppekedja kan man säga.....
Tur det är tre dagar på isen......

Glömde skriva grymt tack till Svenska Gummicentralen som tog sig tid och hjälpte mig med däcken direkt......

Och naturligt vis Stort jäkla tack till alla som har hjälpt till med projektet, ni är guld värda, har vi tur så kanske det blir live sändning från Funäsdalen!
Håll koll på start sidan påwww.4wheel.se

Vi kan starta en gissningstävling.

Jag gissar på 214 på bakhjulen!
Ha ha du var närmast Grattis och tack åter igen, kommer förbi i morgon innan vi åker mot Funäsdalen........:tummenupp

Last edited:
Bra och dålig kedja........................
20100323724.JPG

Reklam, den övre skylten från min underbara Svärmor
20100321718.JPG

Lite snö på däcken kyler bra i bänken......
20100322718.JPG

Underbar service på Svenska Gummicentralen
20100323722.JPG

Hem mot garaget för lite plast och ny kedja mm.
20100323723.JPG

Dålig bild, men start klar är den!
20100323725.JPG

Här kan ni hitta alla bilderna på bygget.....

http://picasaweb.google.se/klevhojdens.se/MinBanshee?feat=directlink

Last edited:
Vilket projekt! Hatten av!

Hur funkar det med luft till kylaren när all den där Plasten agerar vindavisare?
Kanske räcker pga kylan nu och undertryck eller något?

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025