R1 ram med papper. Pris?

fleshball

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2009
Ort
Gävle
Hoj
Banshee R1 -01
Hej!

Jag har en ram med papper från en Yamaha R1 -01 liggandes. Bakramen är skadad men resten är ok.

Vad är rimliga pengar att sälja den för?
 

Tommy.exe

Guest
Personligen tycker jag att du ska tänka mer på vem du säljer den till, än vad du kan få för den.
 

Tommy.exe

Guest
Håller med och undrar samtidigt lite över det som står vid Tommy.exe:s avatar om moralisering. ;)

Nej men alltså..... uppfattas det så? Att man tex är likgiltig inför hojstölder, för att man är avigt inställd till högtravande moralister?


:(
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Nej men alltså..... uppfattas det så? Att man tex är likgiltig inför hojstölder, för att man är avigt inställd till högtravande moralister?


:(

Ja, jävla skitgubbe! Tro inte att dina åsikter kan gömma sig bakom ett nytt nick ;)
 

Tommy.exe

Guest
Ja, jävla skitgubbe! Tro inte att dina åsikter kan gömma sig bakom ett nytt nick ;)

Gömmer mig? :hihi


Jag ogillar f.ö tjyvar väldigt mycket. Men skulle jag få tag på en och klå honom, ja då ska det moraliseras över mitt ondskefulla tilltag. ;)


:felämne
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Vad kan den nyttiga användningen av en tom ram med regpapper bestå i mer än ett sätt att få ny identitet på en stulen hoj?
(jag är lite okunnig om sånt där)

Att underlätta för detta kommer nog många som har fått sin R1'a stulen gilla...

självklart kan du sälja ramen, men identiteten är tveksamt. Känns inte helylle
 

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
Men asså med en ram och tillhörande identitet så har man väl en väldigt bra grundplåt för ett helt lagligt hemmabygge??
Eller?
Det är väl liksom det som är poängen, eller så kanske man har en likadan hoj där allt utom ramen är helt och bara kan plocka över det?

Kunde jag meka så skulle jag iaf köpa på dubbeln ;)
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Vad kan den nyttiga användningen av en tom ram med regpapper bestå i mer än ett sätt att få ny identitet på en stulen hoj?
(jag är lite okunnig om sånt där)

Att underlätta för detta kommer nog många som har fått sin R1'a stulen gilla...

självklart kan du sälja ramen, men identiteten är tveksamt. Känns inte helylle

Om jag inte helt missupfattat det så måste du ha identitet om du ska bygga upp en crashad hoj på ny/beggad ram och vill kunna regga den igen.

Henrik
 

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Vad kan den nyttiga användningen av en tom ram med regpapper bestå i mer än ett sätt att få ny identitet på en stulen hoj?
(jag är lite okunnig om sånt där)

Att underlätta för detta kommer nog många som har fått sin R1'a stulen gilla...

självklart kan du sälja ramen, men identiteten är tveksamt. Känns inte helylle

Finns ju många banhojar som är tillsalu billigt tex utan papper som man kan fula in i systemet om man köper en ram med papper...

Sen visst kan man fula in en stulen hoj med men då krävs det ju även ett friskt motornummer.
 

DimmanZX6R

Mr Z har bara en 1000
Gick med
12 Feb 2007
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki ZZR1400 -14 & Triumph Cafe
Visst finns det skojjare, bedragare och massa andra lowlives där ute men sammtidigt finns det sådanna som jag.....köpte en laggd hoj där det visade sig var "svåra" skador på ramen men då blev man bemött som en skojjare när man sökte en bättre begagnad.

HUTLÖSA priser på ramar med papper.

Så jag fick sälja min i delar.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Alltså att sälja en ram med papper är inte nån direkt skillnad mot att sälja andra delar enligt mig. Det finns många som söker just ramar pga krasher och dom är säkert fler än bedragarna och hojtjuvarna.....

Just det faktum att det är en ram med papper gör ju oxå att köparen kan vara säker på att det är helt legitimt för det ser jag som ett större problem att ramar och hojar säljs utan papper.

Att varje gång man säljer saker ska fundera över om den som handlar är en "bandit" det går ju inte. Ta reda på vad dom brukar säljas begagnat för och sätt ett rimligt pris och oroa dig inte över resten. Det finns definitivt mer ärliga människor än oärliga.
 

Classic80

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Ort
STHLM
Hoj
Ja
Jag skulle betalat tiotusen, om jag hade behövt en.
Jag skulle använt ramen för att få in en banhoj i systemet.
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top