Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag R1 2007 och har precis samma problem men har byggt om dom bakre fotpinnarna så den som åker med, får fötterna ca 10-20 cm lägre ner då slipper passageraren att ha knäna upp vid hakan, men det är fortfarande så att det är för långt avstånd mellan förare och passagerare på dessa hojar dem är nog inte avsedda att skjutsa på men dem är snygga att se påDetta kanske är en lite konstig fråga... Men hur fan skjutsar man på en R1a??Har försökt ta med tjejen på ett par turer men hon gillar det inte eftersom hon bara glider runt på bönpallen. Finns inget sätt för både henne och mig att sitta bekvämt och samtidigt ha bra kontakt mellan oss, hon sitter liksom för högt upp och för långt bak för att det ska funka ordentligt...
Är det någon annan som upplevt samma sak eller är det något uppenbart fel på vår teknik eller anatomi? Jag är 182 och hon är 158. Problemet är att om hon ska sitta kloss inpå mig så sitter hon liksom nästan i gappet mellan förarsätet och bönpallen, jag kommer inte tillräckligt långt bak och högt upp med ryggen för att hon ska kunna luta sig på mig. Försöker jag hoppa längre bakåt så kommer ju ryggen ner istället och då ligger hon i princip uppe på mig vilket inte fungerar för någon av oss. Om jag sitter där jag sitter bra så är det glapp mellan min rygg och kanten på bönpallen så då har hon i princip bara sadelkanten att sitta på, och det gör att hon ibland glider ner i springan så att vi båda sitter på förarsadeln...
![]()
Jag vetifan vad det är men det funkar helt enkelt inte. Någon som har några tips? Ska vi behöva ha en kudde mellan oss eller hur fan gör man?
![]()
Men nu måste jag ta tag i det här. Saknar MC-livet att åka och hänga och träffa folk. Kanske lite bandagar, vem vet.
x100-04 till -06 är riktigt snygga dom också. Första R1an med ljuddämpare under sadeln känns ju ikonisk. Just -98an verkar ju vara en investering. Återigen, chassit och sittställningen har inte mycket att sätta emot hojar från ett halvt decennium senare enligt mina erfarenheter iaf. Går väl givetvis att justera men.Första generationen R1 kan kanske vara en investering om du hittar ett fint ex, men mest prisvärd som hoj torde 04-06 eller 07-08 vara. Fördelen med 04-06 är att man får den klassiska 20-ventilsmotorn och slipper gasa utan vajer-tekniken som kallas drive by wire fast det är utan vajer alltså. Om jag skulle köpa en sporthoj idag så skulle jag sikta på en ny R1 från 2019 eller så. Crossplane-motorn är så fet! Annars är jag sugen på en Husqvarna Vitpilen som kanske passar mitt behov bättre, och troligen skulle få gå fler mil.
Håller med, 04-06 är riktigt snygga!-04 till -06 är riktigt snygga dom också. Första R1an med ljuddämpare under sadeln känns ju ikonisk. Just -98an verkar ju vara en investering. Återigen, chassit och sittställningen har inte mycket att sätta emot hojar från ett halvt decennium senare enligt mina erfarenheter iaf. Går väl givetvis att justera men.
Haha, skyhöga poäng på den!Åsikter på de?

|
|
Vi provkör nya H-D-modeller
Allt om MC åkte till Malaga... |
|
|
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras
EURO MOTO ersätter inte IDM... |
|
|
Galfer skärper greppet om racing
Pressrelease från Galfer: ... |