R1 och R6-tråden!

Hej undrar vad som skiljer på fram gafflarna på 07-08 och senare.
Letar lite efter någon form av eftermarknads dämpare till hojen men det verkar va ett betydligt
större utbud och priser till 09-11:an. Någon som vet? Är dom längre/ kortare.
Smalare bredare behövs det byggas om mycket för all det ska funka? Det är hela gafflar jag tänkt mig.
om det funkar med cartridges (innandömen) vore ju ännu bättre.
 
Någon som vet om R1an likt många andra sporthojjar har någon form av toppfartspärr "momentspärr" på 6ans växel!? Min/a R1or har gått/varvat lika mycket med både original drevning och nerdrevat en kugg fram...
 
Hallå experts!

Nån som har tips på bra prisvärda rearsets till R6 -03? Vilka ska man ha? Vill ha ställbara i höjd och sidled och gärna så man kan få till lite rejsväxlat också.

:tummenupp
 
Någon som vet om R1an likt många andra sporthojjar har någon form av toppfartspärr "momentspärr" på 6ans växel!? Min/a R1or har gått/varvat lika mycket med både original drevning och nerdrevat en kugg fram...

Tror att man kan ta bort eller att den tas bort då man Flashar Ecu´n.
 
Jag undrar om nån kan hjälpa mig med en grej. Jag köpte nyss lite infills till kåporna till min R1 -00 då dessa saknades. Men jag fattar inte hur de ska monteras. Jag har kollat bilder men kan inte riktigt se hur de ska sitta för inga skruvhål verkar passa. Det är de två som ska sitta uppe på varsin sida om gaffeln vid toppkåpan samt även två som verkar sitta nånstans vid sitsen.
Bilder eller en väldigt bra förklaring skulle uppskattas.


Detta är nu löst. Det var inte så komplicerat när man väl använde hjärnan.
 
Last edited:
Någon som kan svara på varför inte Yamaha har uppdaterat med ABS på -14 modellen? Mycket underligt enligt mig!
 
De hävdar att det är jättesvårt att bara "lägga på" det om det inte finns i designen från början. Det kommer en ny R1:a för 2015 och den kommer att ha allt
 
Har över ett par kolfiberskydd till svingen till R1 04-06 (kan passa fler, har ingen aning).

Säljer iväg dem ifall nån är intresserad.

Har även en bakram (samma årsmodell) där det verkar saknas lite i fästet längst bak. Funkar förmodligen skitbra som en reserv eller banhojsbak.

Intresserade kan PM:a så bryter vi arm om priset :P
 

Bifogat

  • IMG_9022.jpg
    IMG_9022.jpg
    239.4 KB · Visningar: 70
  • IMG_9025.jpg
    IMG_9025.jpg
    235.9 KB · Visningar: 79
En fråga: Jag har en engelskimprterad R1 -00 med hastighetsmätare i Mph. Jag vet hur man ställer om det till Km/h men undrar om nån vet om det är lagrat i CDI-boxen eller i själva mätaren då det går tillbaka till mph varje gång man kopplar från battriet eller själva instrumentclustern.?
 
En fråga: Jag har en engelskimprterad R1 -00 med hastighetsmätare i Mph. Jag vet hur man ställer om det till Km/h men undrar om nån vet om det är lagrat i CDI-boxen eller i själva mätaren då det går tillbaka till mph varje gång man kopplar från battriet eller själva instrumentclustern.?

Själv har jag en 08 import från uk och den går tbx till mph når man tar ur batteriet.
 
Någon som vet ifall man skulle kunna ta en bränslepump från r1 07-08 och ha på en r6 06-07. Passar kopplingar och kontakt stycken? Eller finns det någon som har en tank till r6 över? :)
 
Svårt att se 03ans fälgar på 06ans r6 då det är tre ekrade fälgar mot R6ans 5ekrade... Givetvis så kanske man kan bygga rätt distanser osv men högst troligtvis inte.
 
Jag var i Maj över en snabb sväng till X-up och hans synnerligen märkliga (och snygga) garage.
Köpte en R6 tank av honom och tanken (:)) är att den ska lackas om. Den ska sen monteras tillsammans med passande kineskåpor med rejsigt utseende på Rex. Ja, sedan är nog vinterhalvåret slut...

Njaha...

Såhär 3 månader senare kan man, inte allt för glatt, konstatera att det där vart det inte mycket av.
Ambitionen var god och projektet kommer genomföras... sen.
Ett köp av ytterligare en Yamaha hoj gjorde att R6 fick vänta lite till på nya kläder. Vart lite mer jobb än beräknat med den.
Nåja, det är ju inte något större fel på R6 kåporna som sitter på som tur är.
 
Någon som har koll på om en framgaffel från en nyare r6:a, säg 06 och uppåt passar på en äldre? (99-02 t.ex)
jag förstår ju att jag kommer få bygga om en del, men tänker mest på om det är samma längd osv på gafflarna? någon kanske t.om. har gjort liknande byte tidigare och kan svara exakt på hur man kan gå tillväga?

// hagerr
 
Någon som har koll på om en framgaffel från en nyare r6:a, säg 06 och uppåt passar på en äldre? (99-02 t.ex)
jag förstår ju att jag kommer få bygga om en del, men tänker mest på om det är samma längd osv på gafflarna? någon kanske t.om. har gjort liknande byte tidigare och kan svara exakt på hur man kan gå tillväga?

// hagerr

Från 03 är uds gaffel och annan sving.
Minst gaffelkronor och fälg måste bytas ihop med gaffdlben från nyare
Med tande på org uppstick av gaffeln genom kronan på 99-02 så gör det ju inget om ersättningsgaffel är lite kortare...
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top