R1 och R6-tråden!

Ni köpt kåpset på ebay med fräcka lacker vilka har ni köpt isf??
länka gärna :)
 
Min religion gör det strängt förbjudet med sånna där hemskheter!

Då kanske Farbror luktat en extra gång på nattvardsvinet när detta (del av ett) inlägg tog form?

Precis när jag tryckte iväg mitt föregående inlägg så slog det mig att just nu sitter ju faktiskt en "singelkutskåpa" där passagerarsadeln ska sitta orginal på min R1. Det är visserligen en Yamaha orginaldel, men den satt inte där när min hoj lämnade fabriken i Japan. Inte heller när hojen lämnade handlaren här i Sverige. Så jag åker väll på att skämmas även jag... Skit också. :7peta;)
http://www.sporthoj.com/forum/showt...-med-sina-ex&p=5684199&viewfull=1#post5684199

Jag gillar cutsar så länge det är orginal. Därför är jag tveksam till den ena jag köpte, där lacken knappt täcker :zpy. Konstgt nog passar den bättre på hojen än den som faktiskt är OEM.
 
Då kanske Farbror luktat en extra gång på nattvardsvinet när detta (del av ett) inlägg tog form?

Precis när jag tryckte iväg mitt föregående inlägg så slog det mig att just nu...

Därför är jag tveksam till den ena jag köpte, där lacken knappt täcker

Nattvardsvinet = Garanterat :)

Nja nu var det ju just precis när jag skickade inlägget som cutsen satt där. Den sitter där no more. Finns dock kvar i garaget, och lär så förbli. Tror jag ska utreda huruvida den är att räkna som original.

Gällande den konstiga lacken på din cuts. Kan det inte vara så att den är orginal, men någon gång blivit skadad och omlackerad dåligt?
 
Nattvardsvinet = Garanterat :)

Nja nu var det ju just precis när jag skickade inlägget som cutsen satt där. Den sitter där no more. Finns dock kvar i garaget, och lär så förbli. Tror jag ska utreda huruvida den är att räkna som original.

Gällande den konstiga lacken på din cuts. Kan det inte vara så att den är orginal, men någon gång blivit skadad och omlackerad dåligt?

Det är väl klart att den ska räknas som orginal, den är ju ett orginaltillbehör? Det tycker jag i alla fall. :)

Och visst kan min cuts tidigare ha blivit lite halvdant omlackad, det har jag inte ens tänkt på. Jag kanske skulle lämna bort den för "riktig" lack då, den har ju jättefin passform.
 
sålde mina gatkåpor som va gråa
önkskar gärna köpa ett kåpset till r6 08- i annan färg gärna blå :)
någon som vet om får gärna hojta till
 
Nu är det tråkigt här. Kan ingen berätta om sista hösttvätten, eller höstservicen, eller bara om vinterplanerna för hojen i övrigt?
 
Nyss fått hem nytt drivpaket, guldpläterat så det blir snyggt mot jubileumsfärgerna på min -06, ska beställa nytt bakdäck och så blir det nog en storservice innan våren så hojen är klar den 26 maj då jag drar med den till Isle of Man med SMC:-)
 
Skrytmåns... =) Nädå jag hade gärna åkt till isle of man men fan vet om jag vill köra dit "fel sida på vägen" =)
Ja vad ska jag hitta på med min hoj i vinter... Quickshifter ska monteras, stompgrips, blinkers fram "mindre" aps systemet ska pluggas "avgasrening" O lite annat säkert jag har nog glömt nått.
 
Min står på Carlbarks i Kumla sen början på september typ…
Jag märkte ett skumt fel i slutet av sommaren; strax efter 6000rpm vid fullgasacceleration på vxl 3-6 rycker motorn till, den liksom slår av i en bråkdel av en sekund för att sen fortsätta sin underbara acceleration :yoparty I vilket fall, det blev att lämna in den och nu känns det ju rätt skönt att jag under 5 års tid lämnat in för service även om det ibland känts som att jag aldrig kommer att ha nytta av den förlängda garantin. Där står den iaf och myser och bara jag får tillbaka den lagom till våren med ryckfri motor så är jag nöjd.
Någon hösttvätt blev det ju däremot inte :gnissla
 
Polerade bakfälgen och la på helt gummi efter senaste onödiga burnouten :yoparty
Sen är det nog lamellbyte på G. Hon är slirig som faan efter ca 7500rpm.
Och så ska jag väl försöka börja bygga om en 05:as tank att passa på henne å :va

Några av mina planer för gammgumman.
 
Jag var i Maj över en snabb sväng till X-up och hans synnerligen märkliga (och snygga) garage.
Köpte en R6 tank av honom och tanken (:)) är att den ska lackas om. Den ska sen monteras tillsammans med passande kineskåpor med rejsigt utseende på Rex. Ja, sedan är nog vinterhalvåret slut...
 
Hallå, jag har precis köpt en Englandsreggad R1:a årsmodell 2000 som jag ska fixa iordning, regga och sen fixa iordning igen fast lite roligare :). Jag har läst på lite om reggningen och förstår det här med helfordonsgodkänd att allt måste vara original och så men hur funkar det med larm? På denna sitter ett Datatool imobbilizersystem med rörelsedetektor och skit och det är inte så lätt att plocka bort det då det verkar var amonterat av en proffsig versktad. Behöver man ta bort det? Larmet monterades tio dagar efter att reg.beviset utfärdades.

Och sen undrar jag även om helfordonsgodkännandet gäller färg? Kåporna och ramen är ju inte originallack och nån tomte har målat bromoken gula.
 
Nu är ju mina hojar ganska nyservade (inom hundra mil), men jag lurar ändå på att byta olja, filter och kylvätska. De kommer att bli rätt så sparsamt använda i framtiden, och det kanske skulle kännas skönt att veta att allt är fräscht inombords. Eller är det onödigt pedanteri? :va
 
Är fälgarna likadana på FZ1-SA (ABS) och R1:an? Kan man flytta över den där ABS-ringen? E intresserad av att byta mina svarta fälgar mot guldiga ..
 
Nu är ju mina hojar ganska nyservade (inom hundra mil), men jag lurar ändå på att byta olja, filter och kylvätska. De kommer att bli rätt så sparsamt använda i framtiden, och det kanske skulle kännas skönt att veta att allt är fräscht inombords. Eller är det onödigt pedanteri? :va

Om du tar bort "kanske" i den meningen så har du svarat på din egen fråga.
Aldrig fel att veta vad och när det senast är gjort.
 
Om du tar bort "kanske" i den meningen så har du svarat på din egen fråga.
Aldrig fel att veta vad och när det senast är gjort.

Ja, du har väl rätt... Då.

Trodde jag skulle bli bombad med svar som; "Ähh, vräk dig i soffan å ät så mycke chips du kan. Hojarna klarar sig fint utan en massa daltande!"


Skämt åsido så är det nog fint att ha det dokumenterat med bilder och kvitton i framtiden. Bara att borra ned huvet och börja! :)
 
Nu är ju mina hojar ganska nyservade (inom hundra mil), men jag lurar ändå på att byta olja, filter och kylvätska. De kommer att bli rätt så sparsamt använda i framtiden, och det kanske skulle kännas skönt att veta att allt är fräscht inombords. Eller är det onödigt pedanteri? :va

Ähh, vräk dig i soffan å ät så mycke chips du kan. Hojarna klarar sig fint utan en massa daltande!
 
Back
Top