R1 och R6-tråden!

Ny jättesnabb färgkombination för 2013...

Bifogat

• Race Blu Livery.jpg
    Race Blu Livery.jpg
    70.9 KB · Visningar: 180
någon som monterat R&G framhjuls puckar på en 2009 R6? Sitter någon typ av plast detalj som gör att jag inte kan föra igenom stången. Hur gjorde ni?

398 sidor är för mycket att leta bild i! Finns det någon som har en gen2 r6 och bytt till en snyggare bakdel?

Någon som har kraschkåpor till R6 06-07 att sälja, PM'a mig. Olackade eller lackade, spelar ingen roll. Dock inget kraschlagat. Sätter ut en annons på köp- och sälj också men det känns som att det inte är någon som läser där.

söker en framgaffel till en -06 R1 skicka pm om ni har en över.
//M

Hej alla glada...funderar på en r1 årsmodell -05 alternativt -06. Finns det några vanliga fel på dom som man ska kolla extra niga efter. Och vad är det för skillnad på dom, om det är några?

Tja!
Imorgon ska jag åka och titta på en r1 från 98 som första hoj(Tog lappen igår :D).
Vad är det jag ska tänka på?
Något speciellt som jag borde titta extra på?
bästa försäkringen?
Jag har alltid velat ha en retta, och jag vet att de är J***igt bra drag i dom. kanske inte den bästa nybörjar hojen men den är så billig tycker jag! :yoparty

Hej alla glada...funderar på en r1 årsmodell -05 alternativt -06. Finns det några vanliga fel på dom som man ska kolla extra niga efter. Och vad är det för skillnad på dom, om det är några?

05, så fanns det ett antal motorer, som ventilerna gick av på, men men om det berodde på materialfel eller bara klantig inkörning vet jag inte

04-06 så strulade TPS sensorn, detta byttes på garanti

06 hade 3 hk mer än 04-05, samt 20 mm längre sving för att motverka ofrivillig wheelie

läs mer här
http://www.sporthoj.com/wiki/index.php?do=sida&id=24

05, så fanns det ett antal motorer, som ventilerna gick av på, men men om det berodde på materialfel eller bara klantig inkörning vet jag inte

04-06 så strulade TPS sensorn, detta byttes på garanti

06 hade 3 hk mer än 04-05, samt 20 mm längre sving för att motverka ofrivillig wheelie

läs mer här
http://www.sporthoj.com/wiki/index.php?do=sida&id=24

Tack för infon. Ventiler som gick av, antar att det skulle ha skett redan på en hoj som gått 2000 mil? Och om TPS ej är åtgärdade går det att åtgärda idag oxå, på garantin alltså?

Hej allihop!

Nu har jag gjort slag i saken och köpt min absoluta drömhoj! Yamaha R1 -98 Competition White.

Känns ju så klart helt otroligt bra men samtidigt väldigt läskigt! Jag har grym respekt för hojen. Har gått SMC:s alla fyra steg, men det känns som jag får lära om allting igen nu eftersom hojen skiljer sig så från min förra FZR 600. Men jag tycker det bästa är att bara ha en hoj man älskar som man kan putsa på och köra lugna turer i 70 km/h på landsvägar med, så ingen buskörning :)

Den här tråden kommer jag hålla koll på! Nu ska jag nog ut i garaget och kolla lite till på hojen :tummenupp

Bifogat

• DSC_0011.jpg
    DSC_0011.jpg
    118.5 KB · Visningar: 141
  • DSC_0005.jpg
    DSC_0005.jpg
    138.5 KB · Visningar: 138
Hej allihop!

Nu har jag gjort slag i saken och köpt min absoluta drömhoj! Yamaha R1 -98 Competition White.

Känns ju så klart helt otroligt bra men samtidigt väldigt läskigt! Jag har grym respekt för hojen. Har gått SMC:s alla fyra steg, men det känns som jag får lära om allting igen nu eftersom hojen skiljer sig så från min förra FZR 600. Men jag tycker det bästa är att bara ha en hoj man älskar som man kan putsa på och köra lugna turer i 70 km/h på landsvägar med, så ingen buskörning :)

Den här tråden kommer jag hålla koll på! Nu ska jag nog ut i garaget och kolla lite till på hojen :tummenupp

Grattis! Jag ringde på den hojen i fredags men säljaren sa att det va en nån som skulle komma på lördagen och titta på den. J**ligt snygg hoj!:tummenupp
Själv så köpte jag mig en likadan fast helt i silver:)

Grattis! Jag ringde på den hojen i fredags men säljaren sa att det va en nån som skulle komma på lördagen och titta på den. J**ligt snygg hoj!:tummenupp
Själv så köpte jag mig en likadan fast helt i silver:)

Tack! Ja det var jag det! Fick sålt min hoj på måndagen och sa att jag tar R1:an, så han kände väl sig tvungen att hålla den eftersom jag sålt min med :tummenupp Designen är ju tidlös och en silvrig är inte heller fel :)

Någon som vet vart man kan köpa framlyset? Alltså den genomskinliga plasten. Min har nämligen spruckit så att det kommer in fukt. Någon som kanske har en hemma liggandes?:)
Skicka gärna länkar!

Vad gör en verkstad på R6-servicarna?

Man byter olja+filter vid var 1000:e (?) mil och kollar, ev justerar ventiler vid 4000 mil visst, men vad mer?

Under mina år med R6:orna har jag bytt olja och filter innan semestern och på hösten (körde ca 1500mil/år) och varje vinter kollade jag ventilspelet. Annars har jag bara lagat sånt som pajat.

Nu har jag drabbats av dåligt samvete - det kanske fanns nåt mer jag borde ha gjort?

Vad gör en verkstad på R6-servicarna?

Man byter olja+filter vid var 1000:e (?) mil och kollar, ev justerar ventiler vid 4000 mil visst, men vad mer?

Under mina år med R6:orna har jag bytt olja och filter innan semestern och på hösten (körde ca 1500mil/år) och varje vinter kollade jag ventilspelet. Annars har jag bara lagat sånt som pajat.

Nu har jag drabbats av dåligt samvete - det kanske fanns nåt mer jag borde ha gjort?

Luftfilter, tändstift, bränslefilter ibland om det finns.
Sen inkluderar det säkert (egentligen) efter/kontrolldragning av vissa bultar och muttrar
Gaffeloljan skall ju bytas innan packboxen går
Bromsvätskan skall bytas låångt innan den är svart.....

åsså måste man ju ha senaste sesongens luft i däcken :rofl

leta fram en servicemanual för din årsmodell och kika lite mer specifikt.
Vilken årsmodell gäller det ?

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma