R1 och R6-tråden!

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Ny jättesnabb färgkombination för 2013...
 

Bifogat

  • Race Blu Livery.jpg
    Race Blu Livery.jpg
    70.9 KB · Visningar: 180

Svensson83

King
Gick med
31 Mar 2007
Ort
...
Hoj
Yamaha R6 2009
någon som monterat R&G framhjuls puckar på en 2009 R6? Sitter någon typ av plast detalj som gör att jag inte kan föra igenom stången. Hur gjorde ni?
 

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2009,Triumph Street Triple
398 sidor är för mycket att leta bild i! Finns det någon som har en gen2 r6 och bytt till en snyggare bakdel?
 

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
Hojlös
Någon som har kraschkåpor till R6 06-07 att sälja, PM'a mig. Olackade eller lackade, spelar ingen roll. Dock inget kraschlagat. Sätter ut en annons på köp- och sälj också men det känns som att det inte är någon som läser där.
 

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Ort
eskilstuna
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
söker en framgaffel till en -06 R1 skicka pm om ni har en över.
//M
 

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
Hej alla glada...funderar på en r1 årsmodell -05 alternativt -06. Finns det några vanliga fel på dom som man ska kolla extra niga efter. Och vad är det för skillnad på dom, om det är några?
 

FoPpaa

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Trosa
Hoj
Yamaha YZF r1 -98
Tja!
Imorgon ska jag åka och titta på en r1 från 98 som första hoj(Tog lappen igår :D).
Vad är det jag ska tänka på?
Något speciellt som jag borde titta extra på?
bästa försäkringen?
Jag har alltid velat ha en retta, och jag vet att de är J***igt bra drag i dom. kanske inte den bästa nybörjar hojen men den är så billig tycker jag! :yoparty
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Hej alla glada...funderar på en r1 årsmodell -05 alternativt -06. Finns det några vanliga fel på dom som man ska kolla extra niga efter. Och vad är det för skillnad på dom, om det är några?

05, så fanns det ett antal motorer, som ventilerna gick av på, men men om det berodde på materialfel eller bara klantig inkörning vet jag inte

04-06 så strulade TPS sensorn, detta byttes på garanti

06 hade 3 hk mer än 04-05, samt 20 mm längre sving för att motverka ofrivillig wheelie

läs mer här
http://www.sporthoj.com/wiki/index.php?do=sida&id=24
 

anze

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2009
Ort
Sundsvall.
Hoj
japp
05, så fanns det ett antal motorer, som ventilerna gick av på, men men om det berodde på materialfel eller bara klantig inkörning vet jag inte

04-06 så strulade TPS sensorn, detta byttes på garanti

06 hade 3 hk mer än 04-05, samt 20 mm längre sving för att motverka ofrivillig wheelie

läs mer här
http://www.sporthoj.com/wiki/index.php?do=sida&id=24

Tack för infon. Ventiler som gick av, antar att det skulle ha skett redan på en hoj som gått 2000 mil? Och om TPS ej är åtgärdade går det att åtgärda idag oxå, på garantin alltså?
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Hej allihop!

Nu har jag gjort slag i saken och köpt min absoluta drömhoj! Yamaha R1 -98 Competition White.

Känns ju så klart helt otroligt bra men samtidigt väldigt läskigt! Jag har grym respekt för hojen. Har gått SMC:s alla fyra steg, men det känns som jag får lära om allting igen nu eftersom hojen skiljer sig så från min förra FZR 600. Men jag tycker det bästa är att bara ha en hoj man älskar som man kan putsa på och köra lugna turer i 70 km/h på landsvägar med, så ingen buskörning :)

Den här tråden kommer jag hålla koll på! Nu ska jag nog ut i garaget och kolla lite till på hojen :tummenupp
 

Bifogat

  • DSC_0011.jpg
    DSC_0011.jpg
    118.5 KB · Visningar: 141
  • DSC_0005.jpg
    DSC_0005.jpg
    138.5 KB · Visningar: 138

FoPpaa

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Trosa
Hoj
Yamaha YZF r1 -98
Hej allihop!

Nu har jag gjort slag i saken och köpt min absoluta drömhoj! Yamaha R1 -98 Competition White.

Känns ju så klart helt otroligt bra men samtidigt väldigt läskigt! Jag har grym respekt för hojen. Har gått SMC:s alla fyra steg, men det känns som jag får lära om allting igen nu eftersom hojen skiljer sig så från min förra FZR 600. Men jag tycker det bästa är att bara ha en hoj man älskar som man kan putsa på och köra lugna turer i 70 km/h på landsvägar med, så ingen buskörning :)

Den här tråden kommer jag hålla koll på! Nu ska jag nog ut i garaget och kolla lite till på hojen :tummenupp

Grattis! Jag ringde på den hojen i fredags men säljaren sa att det va en nån som skulle komma på lördagen och titta på den. J**ligt snygg hoj!:tummenupp
Själv så köpte jag mig en likadan fast helt i silver:)
 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Grattis! Jag ringde på den hojen i fredags men säljaren sa att det va en nån som skulle komma på lördagen och titta på den. J**ligt snygg hoj!:tummenupp
Själv så köpte jag mig en likadan fast helt i silver:)

Tack! Ja det var jag det! Fick sålt min hoj på måndagen och sa att jag tar R1:an, så han kände väl sig tvungen att hålla den eftersom jag sålt min med :tummenupp Designen är ju tidlös och en silvrig är inte heller fel :)
 

FoPpaa

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2012
Ort
Trosa
Hoj
Yamaha YZF r1 -98
Någon som vet vart man kan köpa framlyset? Alltså den genomskinliga plasten. Min har nämligen spruckit så att det kommer in fukt. Någon som kanske har en hemma liggandes?:)
Skicka gärna länkar!
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Vad gör en verkstad på R6-servicarna?

Man byter olja+filter vid var 1000:e (?) mil och kollar, ev justerar ventiler vid 4000 mil visst, men vad mer?

Under mina år med R6:eek:rna har jag bytt olja och filter innan semestern och på hösten (körde ca 1500mil/år) och varje vinter kollade jag ventilspelet. Annars har jag bara lagat sånt som pajat.

Nu har jag drabbats av dåligt samvete - det kanske fanns nåt mer jag borde ha gjort?
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Vad gör en verkstad på R6-servicarna?

Man byter olja+filter vid var 1000:e (?) mil och kollar, ev justerar ventiler vid 4000 mil visst, men vad mer?

Under mina år med R6:eek:rna har jag bytt olja och filter innan semestern och på hösten (körde ca 1500mil/år) och varje vinter kollade jag ventilspelet. Annars har jag bara lagat sånt som pajat.

Nu har jag drabbats av dåligt samvete - det kanske fanns nåt mer jag borde ha gjort?


Luftfilter, tändstift, bränslefilter ibland om det finns.
Sen inkluderar det säkert (egentligen) efter/kontrolldragning av vissa bultar och muttrar
Gaffeloljan skall ju bytas innan packboxen går
Bromsvätskan skall bytas låångt innan den är svart.....

åsså måste man ju ha senaste sesongens luft i däcken :rofl

leta fram en servicemanual för din årsmodell och kika lite mer specifikt.
Vilken årsmodell gäller det ?
 
Last edited:
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top