R1 och R6-tråden!

R6 - 01
Hej! Har problem med min nya hoj..

Den gick dåligt så jag rev ner förgasarna och upptäckte att 3st munstycken var igensatta. Gjorde rent och satte tillbaka. Sedan när jag ska testa att dra igång hojjen så startar den inte utan efter ca 30sek med försök att starta den börjar den pissa bensin ur cylindrarna.

Testar och plockar isår allting en gång till för att se så det inte är någon flottör som fastnat. Plockar ihop igen och hojjen startar. Problemet är då att när jag slår soppa kranen så dör motorn om man har igång alternativt inte startar. Stänger jag av soppa kranen då går den i ett par minuter tills det inte finns någon mer bensin kvar i förgasarna. Det är troligen soppapumpen som pumpar hela tiden, den slutar inte pumpa den bara klickar hela tiden.

Någon kunnig som skulle kunna ge ett tips om vad det skulle kunna vara för fel?:va
 
R6 - 01
Hej! Har problem med min nya hoj..

Den gick dåligt så jag rev ner förgasarna och upptäckte att 3st munstycken var igensatta. Gjorde rent och satte tillbaka. Sedan när jag ska testa att dra igång hojjen så startar den inte utan efter ca 30sek med försök att starta den börjar den pissa bensin ur cylindrarna.

Testar och plockar isår allting en gång till för att se så det inte är någon flottör som fastnat. Plockar ihop igen och hojjen startar. Problemet är då att när jag slår soppa kranen så dör motorn om man har igång alternativt inte startar. Stänger jag av soppa kranen då går den i ett par minuter tills det inte finns någon mer bensin kvar i förgasarna. Det är troligen soppapumpen som pumpar hela tiden, den slutar inte pumpa den bara klickar hela tiden.

Någon kunnig som skulle kunna ge ett tips om vad det skulle kunna vara för fel?:va

Om du sätter fingert i hålet för slangen efter soppapumpen så skall pumpen känna att det är tryck och stanna.
När du slår på tändningen, så kör pumpen någon sekund och stannar?

Stannar inte pumpen så är nog tryckgivaren i den kass, byt isf.
 
Om du sätter fingert i hålet för slangen efter soppapumpen så skall pumpen känna att det är tryck och stanna.
När du slår på tändningen, så kör pumpen någon sekund och stannar?

Stannar inte pumpen så är nog tryckgivaren i den kass, byt isf.

Det ska jag testa! När jag slår på tändningen så pumpar den fullt hela tiden, den klickar inte bara några sekunder tills den byggt trycket. Grejjen är att den funka innan jag skruva isär föggarna. Vad är det som gör att trckgivaren slår "ifrån"? Är det när flottören går upp och sätter "stopp" med att stänga igen och då känner pumpen att den inte ska skjuta på mer?

Testade att kolla så att det inte var någon bensin i oljan igår, när jag öppnade oljestickan nästintill sprutade det ut olja/bensin ur motorn. För den startade om man inte hade bensin kranen på men man kunde sätta på bensinkranen medans den var igång. Men reste man upp hojjen när den var igen så dog den(Stod på stödet).
Mycket möjligt att det var pga av att motorn var bensinfylld? Tömde iallafall på olja och bensin igår, ska tömma oljefiltret idag och slänga i någon skitolja och köra rent och se om den startar. Måste vara det som var problemet.

Tack för snabbt svar!:tummenupp
 
Om du sätter fingert i hålet för slangen efter soppapumpen så skall pumpen känna att det är tryck och stanna.
När du slår på tändningen, så kör pumpen någon sekund och stannar?

Stannar inte pumpen så är nog tryckgivaren i den kass, byt isf.

Inget fel på bränslepumpen, testade nu! Det är nåt i förgasarna som inte täpper igen? Vad kan jag ha gjort för fel när jag satte ihop dom igen efter rengöringen som gör så att det inte täpper igen?
 
Inget fel på bränslepumpen, testade nu! Det är nåt i förgasarna som inte täpper igen? Vad kan jag ha gjort för fel när jag satte ihop dom igen efter rengöringen som gör så att det inte täpper igen?

Det låter helt klart som att all soppa flödar raktigenom fuggarna, eller en av dem iallafall.
Flottör som hängt sig, flotörnål som inte tätar eller munstycke som är jätteslitet skulle jag gissa på
 
Som ni ser på bilden nere vid oljetråget så är oljenivåglaset åt vänster och till höger en aning neråt sitter det ett hål som är gängat. Detta är det enda hålet jag hittar som magkåpan ska fästas i på dens främre sida, men när jag monterar kåpan med hjälp av den bakre fästet och denna främre så tar framhjulet i. Jag får liksom trycka upp magkåpan och med våld gänga in de första gängorna. Detta känns ej rätt eller funkar då det ej går att svänga då.
Min fråga är ifall nån har en aning om det ska sitta ett fäste där för kåpan eller ska man gänga kåpan direkt i motorn?
1998_r1_eng3ps_tcm71-2922231.jpg
 
Last edited:
Är det någon som vet vad delen som håller frontkåpan på min r1 -08 heter? Har letat men hittar inte :(
 
Körde omkull på en dieselfläck igår. Låg fart tack och lov.. Men skrapade ena sidan och slog hål i kopplingskåpan samt fotpinnen och kåpstaget rykte. Så här sitter jag med gipsat ben eftersom jag la den över mig (kanske räddade cykeln lite gran iomed det ;)) men jävligt ivrig på att laga cykeln så jag kan ut och åka så fort gipset är av. Vart hittar jag alla artikelnummer till dom grejorna? :)
 
Hemligheten finns att finna runt X-up's avatar, sök min vän och du ska finna svaret på dina frågor.
 
Körde omkull på en dieselfläck igår. Låg fart tack och lov.. Men skrapade ena sidan och slog hål i kopplingskåpan samt fotpinnen och kåpstaget rykte. Så här sitter jag med gipsat ben eftersom jag la den över mig (kanske räddade cykeln lite gran iomed det ;)) men jävligt ivrig på att laga cykeln så jag kan ut och åka så fort gipset är av. Vart hittar jag alla artikelnummer till dom grejorna? :)

www.mapowersports.com :yoparty
 
Hemligheten finns att finna runt X-up's avatar, sök min vän och du ska finna svaret på dina frågor.

Nej, inte i avataren, men i hans signatur.....

Finns en del ställen i usa bla som säljer OEM grejor

handlade själv från http://www.wemoto.com/ i england för någon vecka sedan, skönt att veta att det inte fastnar i tullen med otrevliga överaskningar.....
 
Någon som bänkat R1 09 eller nyare med PC5? Är nåt skumt med mappning på låga varv, ska ha 0-värde under 6000 rpm eller 7000 rpm vid 15% trottle,,, eller nått.
 
Inte än, inväntar helsystem och PCV till min -10:a
Har du läst att det skall vara problem eller har du upplevt detta på din?

Har pratad lite folk som kan R1 09- och det är inte bara att bänka på som vanligt.
Fly,by,wire-gas har ett eget som inte är helt enkelt att gå förbi. Om jag fattat rätt så när man vrider på gasen så går en signal till ECU:n och sedan till gasspjällmotorn, i ECU:n omvandlas signalen så att spjället öppnar till 60% och då kan man inte bänka hur som helst. Lite så ligger det till.

Jag har kanske en plan om några dagar förhoppningsvis. Försök att förstå sidan 6.
http://www.powercommander.com/downloads/22-006/install/pcv/eng22-006.pdf
 
Har pratad lite folk som kan R1 09- och det är inte bara att bänka på som vanligt.
Fly,by,wire-gas har ett eget som inte är helt enkelt att gå förbi. Om jag fattat rätt så när man vrider på gasen så går en signal till ECU:n och sedan till gasspjällmotorn, i ECU:n omvandlas signalen så att spjället öppnar till 60% och då kan man inte bänka hur som helst. Lite så ligger det till.

Jag har kanske en plan om några dagar förhoppningsvis. Försök att förstå sidan 6.
http://www.powercommander.com/downloads/22-006/install/pcv/eng22-006.pdf

Tack för länken, återkom gärna med resultat efter det att du bänkat din hoj!
 
hej!
kopplingsproblem r1 -99
bytte olja till biltemas racing olja, kopplingen började slira, köpte helt nytt kopplingskit och monterade men kopplingen slirar ändå, bytte till motul olja men kopplingen slirar ändå.... slirar mindre när den är kall och mer när den är varm...

tips mottages tacksamt.
/erik
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top