Nej den är inte ställbar...micke.r skrev:Lyft hojen (på sidostödet) så känner du i styret om / att den fungerar.
Är den ställbar (??), så känner du skillnad då du ändrar inställningen, annars kan du ju skruva av den och jämföra om du är osäker
/ M
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nej den är inte ställbar...micke.r skrev:Lyft hojen (på sidostödet) så känner du i styret om / att den fungerar.
Är den ställbar (??), så känner du skillnad då du ändrar inställningen, annars kan du ju skruva av den och jämföra om du är osäker
/ M
Jo men om den suger luft så borde det ju komma ut olja med... Tycker jagGottis skrev:hmm låter som en packning har gått men det borde ju vara en garantifråga![]()
JonnyN skrev:Jo men om den suger luft så borde det ju komma ut olja med... Tycker jag

Att det låter i den beror på olja som pressas genom ventiler som är för trånga, och det finns väl knappast någon originaldämpare som är bra???JonnyN skrev:Jo men om den suger luft så borde det ju komma ut olja med... Tycker jag
Nicke skrev:Min 02:a. Ruskigt nöjd med denna hoj.
Tappat balansvikt på ett hjul kanske, skavd fälg, hjullager fick stryk... mm.Fighter skrev:Hej min r1-99:a vibrerar en del efter det jag gick omkull med den på gotlandring. Vid 4-5000 varv vibrerar den som mest och det känns i hela hojen. Vurpan resulterade i en repig kopplingskåpa, kan det ha något med vibrationerna att göra?. Den går och låter normalt i övrigt, vad kan det vara som orsakar vibrationerna?
MVH Fredrik
freding skrev:Tappat balansvikt på ett hjul kanske, skavd fälg, hjullager fick stryk... mm.
Det är bara skitsnack att R6:an skulle gå upp på 2:an "vare sig du vill eller inte". Min bänkades till 105hk på bakhjulet och det var aldrig några problem att hålla framhjulet nere under fullgasacceleration på 2:an.Chaval skrev:Hmm, har också hör det att "den reser dig vare sig du vill eller inte" men va f-n
Då ska min upp också.
Är det något fel på hojen?
Det enda jag får acc ökningar, och ibland ett jäkla ryck men inget annat (låter som om något hade losnat)
Hojen är från tyskland och var strypt till 25kw.
Jag tog bort 4 insugsbrickor och 4 st trottelstopp som satt fastlimade, så nu borde den vara orignial..eller?
Är det något annat som jag har missat?
Tycker att hojen går som ett skott annars.
Inga problem att få upp den i ettan.
Har läst nåt om att utlandshojar brukar strypas i 2:ans och 3:ans växel för att inte ge full effekt?...hmm
Prova på www.s-racing.comDaniel-San skrev:Jag ringer och grejjer men ingen har verkar ha racegrejjer hemma till en R1 -03.
Nån som har en bra leverantör i backfickan?
-Tack på förhand.
MVH
Daniel
Snake skrev:
Guggovanovic skrev:Tjo!
Inhandlade en röd R1-01.
Sicken lycka....sicken hoj!!
DreeTman skrev:så idag hämtades min Supersport R6'a (en 03a).
Detta gäller även R1 (tom 04 iaf).Fred00 skrev:Det är bara skitsnack att R6:an skulle gå upp på 2:an "vare sig du vill eller inte". Min bänkades till 105hk på bakhjulet och det var aldrig några problem att hålla framhjulet nere under fullgasacceleration på 2:an.
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Bike är på plats på sommarv... |
|
|
Nortons comeback
Norton gör en triumferande ... |
|
Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl
Teknik – nya mc-motor... |
|
|
|
Enfield presenterar sin stora twin