R1 och R6-tråden!

micke.r skrev:
Lyft hojen (på sidostödet) så känner du i styret om / att den fungerar.

Är den ställbar (??), så känner du skillnad då du ändrar inställningen, annars kan du ju skruva av den och jämföra om du är osäker

/ M
Nej den är inte ställbar...
 
JonnyN skrev:
Jo men om den suger luft så borde det ju komma ut olja med... Tycker jag


nja behöver det inte göra lämna in och se till att dom fixar det :4skrika
 
JonnyN skrev:
Jo men om den suger luft så borde det ju komma ut olja med... Tycker jag
Att det låter i den beror på olja som pressas genom ventiler som är för trånga, och det finns väl knappast någon originaldämpare som är bra???
 
Hej min r1-99:a vibrerar en del efter det jag gick omkull med den på gotlandring. Vid 4-5000 varv vibrerar den som mest och det känns i hela hojen. Vurpan resulterade i en repig kopplingskåpa, kan det ha något med vibrationerna att göra?. Den går och låter normalt i övrigt, vad kan det vara som orsakar vibrationerna?

MVH Fredrik
 
Fighter skrev:
Hej min r1-99:a vibrerar en del efter det jag gick omkull med den på gotlandring. Vid 4-5000 varv vibrerar den som mest och det känns i hela hojen. Vurpan resulterade i en repig kopplingskåpa, kan det ha något med vibrationerna att göra?. Den går och låter normalt i övrigt, vad kan det vara som orsakar vibrationerna?

MVH Fredrik
Tappat balansvikt på ett hjul kanske, skavd fälg, hjullager fick stryk... mm.
 
freding skrev:
Tappat balansvikt på ett hjul kanske, skavd fälg, hjullager fick stryk... mm.

Det är motorn som vibrerar, när man står och tomvarvar kommer vibrationerna vid 4000 och fortsätter till 6000 för att sedan avta. Under 4000 får man en kännsla av ett malande från motorn, även vid motorbroms men den låter normalt och går som förr.

MVH Fredrik
 
Chaval skrev:
Hmm, har också hör det att "den reser dig vare sig du vill eller inte" men va f-n
Då ska min upp också.

Är det något fel på hojen?
Det enda jag får acc ökningar, och ibland ett jäkla ryck men inget annat (låter som om något hade losnat)

Hojen är från tyskland och var strypt till 25kw.
Jag tog bort 4 insugsbrickor och 4 st trottelstopp som satt fastlimade, så nu borde den vara orignial..eller?
Är det något annat som jag har missat?
Tycker att hojen går som ett skott annars.

Inga problem att få upp den i ettan.

Har läst nåt om att utlandshojar brukar strypas i 2:ans och 3:ans växel för att inte ge full effekt?...hmm
Det är bara skitsnack att R6:an skulle gå upp på 2:an "vare sig du vill eller inte". Min bänkades till 105hk på bakhjulet och det var aldrig några problem att hålla framhjulet nere under fullgasacceleration på 2:an.
 
Vilken leverantör kan tänkas ha krashpuckar hemma till en R1 -03?

Jag ringer och grejjer men ingen har verkar ha racegrejjer hemma till en R1 -03.

Nån som har en bra leverantör i backfickan?

-Tack på förhand.

MVH
Daniel
 
Finns en här på forumet som tillverkar puckar till R1. Kolla några sidor bakåt i denna tråd eller i annonsforumet.

Ett antal som köpt av honom och de verkar nöjda. Jag tänkte handla av honom men just nu går pengarna tyvärr till annat. (Försäkring t.ex. :mad: )
 
Daniel-San skrev:
Jag ringer och grejjer men ingen har verkar ha racegrejjer hemma till en R1 -03.

Nån som har en bra leverantör i backfickan?

-Tack på förhand.

MVH
Daniel
Prova på www.s-racing.com
Han brukar ha hemma.
:tummenupp Snake
 
Tjo!

Inhandlade en röd R1-01.
Sicken lycka....sicken hoj!!

Glad R1 ägare!!

Ta det lugnt där ute!

Mvh Gustav
 
Jahopp... har alltid sagt att Aldrig en Skramlaha... men nu sitter man där. Efter att ha testat Bivven's nya R6'a så blev jag en aning såld, så idag hämtades min Supersport R6'a (en 03a). Den ska dock inte gå så mycket på gata men lite i smyg ibland kanske... (fick med gatgrejerna med)
Hoppas man är välkommen iaf. :tummenupp
 
Hjälp Med Undertail !?

tJENA! bEHÖVER KÖPA EN UNDERTAIL TILL MIN r6 00 MED BLINKERS! NÅGON SOM HAR NÅGRA TIPS PÅ BRA SIDOR!? tACK.
 
Fred00 skrev:
Det är bara skitsnack att R6:an skulle gå upp på 2:an "vare sig du vill eller inte". Min bänkades till 105hk på bakhjulet och det var aldrig några problem att hålla framhjulet nere under fullgasacceleration på 2:an.
Detta gäller även R1 (tom 04 iaf).
 
Nyheter
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

Back
Top