R1 och R6-tråden!

inge n här som har en ensitscuts liggandes?

hur ser racebakdelen ut? sätter man dit den å sen på med en undertray, eller ingår undertrayen i själva racebakdelen?
 
heimdal skrev:
inge n här som har en ensitscuts liggandes?

hur ser racebakdelen ut? sätter man dit den å sen på med en undertray, eller ingår undertrayen i själva racebakdelen?

dom är inte så dyra att köpa original.

Oftast är det ingen undertray med i racebaken men det finns nåt märke som har det iaf. Vet inte vilket, har bara hört.
 
Stoppsladd skrev:
Kraschkåpor eller vanliga?

Har en uppsättning kraschkåpor i fint skick. svarta med gul bakdel

Men jag gissar väl på att du vill ha original kåpor

Jo det är orignial and best som gäller, tyvärr!
 
Är det någon som har lite kåpor liggandes? topp, vänster mellan, under och bakkåpa till en blå r1 -98?

PM:a mig isf.


(Jag visste inte att det gick att krascha gamla R1:or) :3freak
 
Tjena!
Här är min ögonsten! Bytte från CBR 600 f -92.
 

Bifogat

  • DSC01065.JPG
    DSC01065.JPG
    97.7 KB · Visningar: 203
wonderwizard skrev:
kan det vara en 00:a ?

snygg iaf, men gillar de silverfärgade fälgarna på 99:an

din dämpare vill jag ha :D

har själv ett i kolfiber
Japp! 00:a. Riktigt nöjd med dämparen. Många som gillar den! :tummenupp
 
r1 köpes

då jag inte hört nåt på annonsen än så testar jag här..

retta köpes 00-01 max 50.000 inga lik.. pma om ni vet nån som säljer!!

mvh phliiph :yoparty
 
Slanga med R6:an

Ni som har en R6:a, hur gör ni för att få upp den i tvåan?

Har försökt en hel del men jag lyckas inte att få upp den mer än ett par dm.

Min teknik är:
Ligger runt 50-60km/h
Vrider på rullen snabbt (men inte till stopp)
Vid ca 9000/rpm(Vet inte exakt, tittar inte på mätaren) drar jag in kopplingen med två fingrar en bit och sen släpper jag kopplingen (snabbt rörelse).

Lyckades en gång med ovanstående teknik att få upp den ca 20cm? väl i luften gav jag mer gas och den reste sig ännu mer.
Är jag på rätt väg? Eftersom jag har testat att göra likadant igen men den vill inte. :3freak

Hmm, några tips?
 
Chaval skrev:
Ni som har en R6:a, hur gör ni för att få upp den i tvåan?

Har försökt en hel del men jag lyckas inte att få upp den mer än ett par dm.

Min teknik är:
Ligger runt 50-60km/h
Vrider på rullen snabbt (men inte till stopp)
Vid ca 9000/rpm(Vet inte exakt, tittar inte på mätaren) drar jag in kopplingen med två fingrar en bit och sen släpper jag kopplingen (snabbt rörelse).

Lyckades en gång med ovanstående teknik att få upp den ca 20cm? väl i luften gav jag mer gas och den reste sig ännu mer.
Är jag på rätt väg? Eftersom jag har testat att göra likadant igen men den vill inte. :3freak

Hmm, några tips?


Jag ligger i mellan 70 och 100 när jag kopplar upp min på tvåan utan problem bara att gasa och släppa ut kopplingen då kommer den så snällt så :3freak
 
Chaval skrev:
Ni som har en R6:a, hur gör ni för att få upp den i tvåan?

Hmm, några tips?

Jag kopplar upp den på 2:an, vet inte exakt hastighet men ca 50-70km/h.
Behövs ingen speciell teknik, den reser sig utan att man behöver hjälpa till.
 
Tacka vettja R1 -1 kugg fram... Kommer i 2an efter 6000rpm även när man lutar sig över tanken, samt litet kopplingsryck i 3an, och hårt kopplingsryck i 4an. :hihi
 
Hmm, har också hör det att "den reser dig vare sig du vill eller inte" men va f-n
Då ska min upp också.

Är det något fel på hojen?
Det enda jag får acc ökningar, och ibland ett jäkla ryck men inget annat (låter som om något hade losnat)

Hojen är från tyskland och var strypt till 25kw.
Jag tog bort 4 insugsbrickor och 4 st trottelstopp som satt fastlimade, så nu borde den vara orignial..eller?
Är det något annat som jag har missat?
Tycker att hojen går som ett skott annars.

Inga problem att få upp den i ettan.

Har läst nåt om att utlandshojar brukar strypas i 2:ans och 3:ans växel för att inte ge full effekt?...hmm
 
Ni som har R1 04-05:a hur är era styrdämpare??? Min hjälper fan inte ett skit ialla fall.. Känns som om det inte finns något motstånd i den. :va
 
JonnyN skrev:
Ni som har R1 04-05:a hur är era styrdämpare??? Min hjälper fan inte ett skit ialla fall.. Känns som om det inte finns något motstånd i den. :va


Låter som du inte har något tryck på den kolla om den har läckt något lr om det pyser ur den när du rör på styret kan vara en bra idé att ha motorn avstängd då :rolleyes:
 
Gottis skrev:
Låter som du inte har något tryck på den kolla om den har läckt något lr om det pyser ur den när du rör på styret kan vara en bra idé att ha motorn avstängd då :rolleyes:
Den har inte läckt något.. Men det låter lite som om det suger luft eller att det e luft i den
 
mellan vilka årsmodeller funkar R1 fälgar???

98-99

00-01

02-03

04

05


??????
 
JonnyN skrev:
Ni som har R1 04-05:a hur är era styrdämpare??? Min hjälper fan inte ett skit ialla fall.. Känns som om det inte finns något motstånd i den. :va

Lyft hojen (på sidostödet) så känner du i styret om / att den fungerar.

Är den ställbar (??), så känner du skillnad då du ändrar inställningen, annars kan du ju skruva av den och jämföra om du är osäker

/ M
 
JonnyN skrev:
Den har inte läckt något.. Men det låter lite som om det suger luft eller att det e luft i den


hmm låter som en packning har gått men det borde ju vara en garantifråga :)
 
Back
Top