R1 och R6-tråden!

Ställ in hojen i varmgarage en vecka så har det säkert "läkt".
Det lutar åt att det kommit in fukt i displayen.
 
Har en massa pryttlar till salu till R1 98-01.

Kombinerat med detta, passar instrument 98-01 till fler årsmodeller? Exempelvis 03?

Tips: Ryck svänghjulet och annonsera ut det och generatorn löst. Jag hade lite panik att få ihop laddningen på min r1:a och gav helt klart mer än 750:- för generatorlindning + nytt svänghjul :-)
 
Har en Leovince slip till R1 98-01 liggandes. Köptes i år på Lelles. Det är den låga modellen!
Kan skickas mot att du betalar frakten. Pris: 1500kronor. Ring eller pm. 0761000303
 
hej,håller på att samla på mig delar inför vinterns projekt.finns det någon generell regel vad som passar mellan olika årsmodeller på r1 och r6? tex. r6 fälgar 07:a funkar dom mot r1 gaffel, sving. eller måste man hålla sig inom samma modell och år?(lite större urval om man kan blanda en del) tacksam för all info.
 
hej,håller på att samla på mig delar inför vinterns projekt.finns det någon generell regel vad som passar mellan olika årsmodeller på r1 och r6? tex. r6 fälgar 07:a funkar dom mot r1 gaffel, sving. eller måste man hålla sig inom samma modell och år?(lite större urval om man kan blanda en del) tacksam för all info.

Kolla i X-ups signatur lite högre upp i tråden.
 
Nån som kör med biltemas depåstöd fram och bak ?? Ingen lust att spendera en förmögenhet på dom då dom enbart ska användas under vinterförvaringen, angående hojjen så är det den i avataren....
 
Nån som kör med biltemas depåstöd fram och bak ?? Ingen lust att spendera en förmögenhet på dom då dom enbart ska användas under vinterförvaringen, angående hojjen så är det den i avataren....

Bak har jag testat, och det funka fint.
 
Jag har som jag tidigare nämnt nyligen köpt min R1 -03 och övningskör för fullt så fort tillfälle ges. Jag har försäkrat min genom Länsförsäkringar och betalar hutlösa 38 XXX :- /hel/hel -avställningsbar. Är 28 år och hade på känn att de skulle svida rejält men de är det värt. Med hänsyn till att de går att ställa av så fort den inte brukas behöver det inte bli så dyrt.

:skrämd hmmm Folksam brukar ju vara billigare än Läns....
 
Okej, då är det bara fram kvar då ? Nån som provat fram ?

Bak är felfria enligt min erfarenhet,haft i 2år nu på en massa bandagar utan problem,köp till klykor och bobiner så är det stabilt nog att hoppa på hojen om du vill och kostar inte mycket.

Fram har jag testat det som lyfter i kronan,funkade fint sålänge det var slätt och fint golv man lyfte på,när jag skulle lyfta på asfalt så sa det "knäpp" och lyftstången vek sig,inget allvarligare än att värmaren fastnade i backen när framänden sjönk ner men ändå.....

Gav inte upp för det då,bytte den(och tjejens som jag köpte samtidigt och med samma resultat)mot 2 nya.......samma där.......valde sedan pengarna tillbaka.

Har dock hört bra om de som lyfter i gaffelbenen sålänge man bara ska lyfta,kan kännas lite vingligt om man ska byta däck då.

Själv gillar jag inte konstruktionen med enkelhjul på den fram,känns som en svag punkt där(därför blev det bikelift från grevens fram för mig)bak har dom lyckats hitta en tillverkare med dubbelhjul så varför inte fram?

Henrik
 
Bak är felfria enligt min erfarenhet,haft i 2år nu på en massa bandagar utan problem,köp till klykor och bobiner så är det stabilt nog att hoppa på hojen om du vill och kostar inte mycket.

Fram har jag testat det som lyfter i kronan,funkade fint sålänge det var slätt och fint golv man lyfte på,när jag skulle lyfta på asfalt så sa det "knäpp" och lyftstången vek sig,inget allvarligare än att värmaren fastnade i backen när framänden sjönk ner men ändå.....

Gav inte upp för det då,bytte den(och tjejens som jag köpte samtidigt och med samma resultat)mot 2 nya.......samma där.......valde sedan pengarna tillbaka.

Har dock hört bra om de som lyfter i gaffelbenen sålänge man bara ska lyfta,kan kännas lite vingligt om man ska byta däck då.

Själv gillar jag inte konstruktionen med enkelhjul på den fram,känns som en svag punkt där(därför blev det bikelift från grevens fram för mig)bak har dom lyckats hitta en tillverkare med dubbelhjul så varför inte fram?

Henrik

Tack för infon! Får nog bli biltemas fram och bak, ska som sagt inte byta några däck eller dylikt ska bara användas för vinterförvaringen
 
Min retta dör när jag lägger i växel. Antar att det är kontakten vid stödbenet som spökar?
Ägnade hela dagen igår till att försöka hitta kontakten online men lyckades inte. Så därför tänkte jag kolla här om någon vet en Yamaha återförsäljare som finns online?
 
Min retta dör när jag lägger i växel. Antar att det är kontakten vid stödbenet som spökar?
Ägnade hela dagen igår till att försöka hitta kontakten online men lyckades inte. Så därför tänkte jag kolla här om någon vet en Yamaha återförsäljare som finns online?

du har inte stödet nere va.......


annars hittar du varenda pryl som finns på hojjen och original art här.
 
Last edited:
http://www.stulnafordon.se/?fordon=559#

Ni som har ett extra öga till rettor. Min turboretta -00 med borttagna "stripes" på sidan jämfört med hur den ser ut på bilden i länken. Stulen igår på söder mellan 16.10-18.15 :huvet:huvet. Hittar ni hojen så belönas ni! :BugarHjälp!
 
Tänkte byta gaffelolja, kolla och fetta in styr och svinglager och lite annat nu i vinter.
Yamaha rekommenderar O1 Yamalube till gaffeln. Den skiljer sig från deras vanliga range av gaffeloljor som benämns som vanligt 5W, 7,5W, 10W etc.
Måste man försöka få tag på denna O1-spec av Yamalube, eller finns det någon rak ersättare? Jag har lurat på Motuls 5w.
http://www.24mx.se/mc/p/gaffelolja-...5w/16603/oljor-och-smorjmedel/k29/motul/s701/

Angående lagerfett, så rekommenderas något Litium-fett (givetvis också Yamalube). Förslag på bra ersättare till det?
 
Hej!

Fick tipset i min byggtråd att ställa en huvudbromscylinder fråga här.
Kanske har någon ett svar till mig.

Det är så att jag har 4 olika huvudbromscylindrar med olika beteckningar på.
Alla är till Yamaha men det är de 2 till en R1a som jag vill veta lite mer om.
Frågan är hur man får tag i vad beteckningarna står för. Får man t.ex. veta något om
flödet via dem osv?
Ett säkert kort är ju att jag bara tar den huvudbromscylindern som var till bluespotsen
till mitt bygge. Men nyfiken som man är så undrar man ju.

På R1ans (1) stod det: Nissin 3A 5/8
På Thunderns stod det: Nissin 6B 14
På SPns stod det: Nissin 2V 5/8
På R1ans (2) stod det: Nissin 8D 14
 
Tänkte byta gaffelolja, kolla och fetta in styr och svinglager och lite annat nu i vinter.
Yamaha rekommenderar O1 Yamalube till gaffeln. Den skiljer sig från deras vanliga range av gaffeloljor som benämns som vanligt 5W, 7,5W, 10W etc.
Måste man försöka få tag på denna O1-spec av Yamalube, eller finns det någon rak ersättare? Jag har lurat på Motuls 5w.
http://www.24mx.se/mc/p/gaffelolja-...5w/16603/oljor-och-smorjmedel/k29/motul/s701/

Angående lagerfett, så rekommenderas något Litium-fett (givetvis också Yamalube). Förslag på bra ersättare till det?

5W är väl det som man använder mest till sporthojar och bland de som racear vill jag minnas.

Vilken som duger!

Bra lagerfett kan du hitta på nätet om du söker lite!

Hej!

Fick tipset i min byggtråd att ställa en huvudbromscylinder fråga här.
Kanske har någon ett svar till mig.

Det är så att jag har 4 olika huvudbromscylindrar med olika beteckningar på.
Alla är till Yamaha men det är de 2 till en R1a som jag vill veta lite mer om.
Frågan är hur man får tag i vad beteckningarna står för. Får man t.ex. veta något om
flödet via dem osv?
Ett säkert kort är ju att jag bara tar den huvudbromscylindern som var till bluespotsen
till mitt bygge. Men nyfiken som man är så undrar man ju.

På R1ans (1) stod det: Nissin 3A 5/8
På Thunderns stod det: Nissin 6B 14
På SPns stod det: Nissin 2V 5/8
På R1ans (2) stod det: Nissin 8D 14

Hm, nja, det enda de avslöjar är modelltyp och storlek. Te x 5/8" = ca 16mm.

Kontakta Nissin för mer info! :)
 
Last edited:
Hm, nja, det enda de avslöjar är modelltyp och storlek. Te x 5/8" = ca 16mm.

Kontakta Nissin för mer info! :)
Ok tack, så min andra R1 cylinder är 14mm och har mindre flöde.
Vilket dock inte behöver betyda sämre bromsverkan då det har med kolvarna att göra också.
Jag kan ha blandat ihop dem men det verkar som att original till en R1 00-01 är att ha 5/8.

Någon som kan kolla på sin R1a för säkerhets skull?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top