R1 och R6-tråden!

över 7000rpm drar den bra som fan men under är det lite segt.
R1an är inte optimalt installd för slip-on systemet det hör man på gången.
Den går lite oroligt på låga varv.

som du säger så krävs nog en mapping.
K&N filter är på gång

Du ska inte ligga under 7k om du vill ha effekt. Växla ner 2 växlar o ge på ist :tummenupp
 
Varför är då minuspolen på Yuasa-batterierna (både det som satt original från fabrik och det jag precis köpt) på höger sida i hojens färdriktning, där den röda kabeln sträcker sig? :va

Skumt! Rött är + & svart är - Så är det bara!
Batteriet måste ha blivit felvänt eller något! :)
 
Står i valet och kvalet att köpa ett helsystem (akrapovic) till min R6:a 07. Får betala 3500kr..men då får jag en gammal dämpare av typ Akra. Men jag är skeptisk..får betala totalt cirka 7000:- för helsystemet plus en ny akrapovic dämpare. Tycker ni att de e värt?

Kan tillläggas att ett sprillans nytt akrapovic helsystem inklusive dämpare kostar runt 18-19 tusen.

Mvh Iman
 
Last edited:
Jaha, då har man Felkod 60 istället men jag har luskat fram att det räcker att byta ETV-säkringen på 7.5A (Elektroniskt gasspjäll). Hoppas någon annan blir hjälpt någon gång av att jag skriver detta.

Edit: Det funkade och nu ska jag ut och gasa :tummenupp
 
Last edited:
Står i valet och kvalet att köpa ett helsystem (akrapovic) till min R6:a 07. Får betala 3500kr..men då får jag en gammal dämpare av typ Akra. Men jag är skeptisk..får betala totalt cirka 7000:- för helsystemet plus en ny akrapovic dämpare. Tycker ni att de e värt?

Kan tillläggas att ett sprillans nytt akrapovic helsystem inklusive dämpare kostar runt 18-19 tusen.

Mvh Iman

Det är sålt så du behöver inte fundera på det längre.
 
Kört ett par mil med Rettan nu och fan vad den slukar bensin. Vad ligger ni på för förbrukning på 09:orna? Eller är det kanske jag som behöver gå upp en växel eller två? :)
 
Hej!

Det är faktiskt ganska lätt att göra. Drar du in kopplingshandtaget så ser du att vajern sitter fast med en kula i ena änden. Snurra på hjulet för att släppa på spänsten på vajern och trä sedan ur vajern ur handtaget.

Därefter släpper du vajern nere vid kopplingsarmen vid motorkåpan och upprepa sedan i bakvänd ordning med den nya vajern.

Ett tips är att ta lite kort innan / medan du mekar så ser du hur allt satt innan du började pilla! :)

Lycka till!

woooho jag lyckades, och fick tillbaka allt på plats med (och inga delar över) haha
 
EBAY! is the shit eller vad säger man :)

beställde just ett K&N filter
522kr inkl Frakt från UK

pris i sverige: 890kr + frakt

fan undra om svenska företag säljer några MC tillbehör?
det kan inte vara mycket isåfall.


en fråga om K&N filtrerna:
är dom inoljade från fabrik eller måste man olja in dom innan man monterar dom?
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top