R1 och R6-tråden!

o märker du att du förlorar effekt så är du inte heller dålig för det märkte jag inte på min när jag gjorde det =) DO IT !
 
köpte ju koppplingshandtag och bromshantag av en här på SH
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=53460

bromshandtaget passade rakt av men kopplingshandtaget hade för tunt gods.
runt 10mm så det var inte äns i närheten.

dom skulle passa till R1 04-06
skiljer det i godstjocklek mellan kopplingshandtagen på olika årsmodeller mellan 04 och 06?
frågan är till vilken årsmodell det här var till?
förutom det så såg handtaget identiskt ut med originalet
 
Ja har samma problem som dig, och ja har full system akrapovic och felkod 18 lös ändå... om du kmr fram till nåt så säg till:)


Angående strålkastarna, har köpt ett par till min r6 (behöver nya för engels mc o de lyser åt andra hållet) köpte ett par nya men reflektorerna är exakt likadana, någon som vet vad skillnaden är'?`??
 
Kompletterade nyss upp min Yamaha R-garderob med en R6'a 2006! Varför har jag inte kört en sån innan? Jag tycker att min R1 -08 är lättkörd och lyder minsta vink i svängarna, men R6'an... är strået vassare. Dock givetvis inte lika pigg på låga varv. Me like!

Btw, någon som har en skylthållare (orginal eller mini) liggandes? Eller tips på vart jag kan hitta en för en billig peng?
 
Kompletterade nyss upp min Yamaha R-garderob med en R6'a 2006! Varför har jag inte kört en sån innan? Jag tycker att min R1 -08 är lättkörd och lyder minsta vink i svängarna, men R6'an... är strået vassare. Dock givetvis inte lika pigg på låga varv. Me like!

Btw, någon som har en skylthållare (orginal eller mini) liggandes? Eller tips på vart jag kan hitta en för en billig peng?





var hämta du din? ja tror r1:ans skylthållare passar till r6 med.
 
o märker du att du förlorar effekt så är du inte heller dålig för det märkte jag inte på min när jag gjorde det =) DO IT !



Do what? Köpa helsystemet? :)

Funderar på o åka en sväng till dig. Jag lossade på vajrarna som sitter precis bakom ljuddämparen (under den svarta kåpan)
Tog även bort den runda grejjen vajrarna satt fast i, så nu kan jag vrida på flärpen inuti dämparen för hand. Men jag vred den så den står öppen, sen vet jag ju inte om den förblir öppen. Har inte startat hojjen ännu (hade inte nycklarna med mig). Har inte pillat på något annat. Ska åka bort till garaget idag och provstarta. Får se hur de artar sig.
Men de var de du menade att jag skulle göra va? :)
 

Bifogat

  • img0340jy4.jpg
    img0340jy4.jpg
    84.3 KB · Visningar: 63
  • img0346st8.jpg
    img0346st8.jpg
    85.7 KB · Visningar: 59
japp precis så dra åt dom yttre muttrarna så den innre inte ändrar sin inställning vid ev återmontage. På min så behövde jag inte ställa ventilen manuellt den ställde sig själv i öppet läge om jag minns rätt.... Nu är det ju bara att prova med servomotorn inkopplad och se om lampan håller sig släckt ! Men är det nått är du välkommen hit på kaffe o fix när som ändå =)
 
japp precis så dra åt dom yttre muttrarna så den innre inte ändrar sin inställning vid ev återmontage. På min så behövde jag inte ställa ventilen manuellt den ställde sig själv i öppet läge om jag minns rätt.... Nu är det ju bara att prova med servomotorn inkopplad och se om lampan håller sig släckt ! Men är det nått är du välkommen hit på kaffe o fix när som ändå =)

Gött o höra :tummenupp

Återkommer med resultat :)
 
Kompletterade nyss upp min Yamaha R-garderob med en R6'a 2006! Varför har jag inte kört en sån innan? Jag tycker att min R1 -08 är lättkörd och lyder minsta vink i svängarna, men R6'an... är strået vassare. Dock givetvis inte lika pigg på låga varv. Me like!

Btw, någon som har en skylthållare (orginal eller mini) liggandes? Eller tips på vart jag kan hitta en för en billig peng?

Biltemas skylthållare för 99:- lite kapning i den samt ett par små vinkeljärn som du lackar.
 
Det här hör väl egentligen hemma i teknik och mekhörnan, men vad kan det vara för fel om 50A-säkringen går direkt jag stoppar tillbaka den efter batteribyte?
Lyckades ju paja den första säkringen då jag skulle i med det gamla batteriet igen i väntan på det nya, och nu när det nya är på plats gick säkringen då jag stoppade tillbaka den. (Jag lät alltså säkringen vara urkopplad den här gången eftersom den första gick då jag kopplade polerna på gammelbatteriet)
 
Hur ska EXUP ventilen stå i neutralt läge (R1-05)?
tycker det är lite klent bottenvrid i R1an

eller så börjar man bli förstörd :)
 
Hur ska EXUP ventilen stå i neutralt läge (R1-05)?
tycker det är lite klent bottenvrid i R1an

eller så börjar man bli förstörd :)

Stängd. Klent bottenvrid?:va Mellanregister kan jag förstå men bottenvridet?

Köp PCIII, K&N-filter, helsystem, rensad katalysator & en timing ignition plate samt tunnare topp-packning så ska du få se på grejor!
 
Stängd. Klent bottenvrid?:va Mellanregister kan jag förstå men bottenvridet?
Köp PCIII, K&N-filter, helsystem, rensad katalysator & en timing ignition plate samt tunnare topp-packning så ska du få se på grejor!

över 7000rpm drar den bra som fan men under är det lite segt.
R1an är inte optimalt installd för slip-on systemet det hör man på gången.
Den går lite oroligt på låga varv.

som du säger så krävs nog en mapping.
K&N filter är på gång
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top