R1 och R6-tråden!

Är det någon som har köpt mirror block off plates till sin R1 -07 -08? Finns en uppsjö på eBay men jag behöver ett par svarta som passar perfekt. Tips och förslag?
 
La bara upp dom för att se om hojjen "spårade" men som sagt, har inga andra brädor.

Inte alls för att va elak men den metoden kan du fetglömma, speciellt med brädor som ser ut som bananer.. Bakhjulet är ju bredare, styret kan stå snett, bakaxeln kan vara snett spänd osv osv. Du måste mäta upp allt exakt, finns speciella laserinstrument för det...

Tack! skall spara ditt nick, man vet aldrig.
Men jag har troligen en begagnad motor på G. Monterar i så fall den i vinter och har den andra som läro objekt framöver.
Då behöver jag inte jäkta. Sen blir den kanske till salu.

Gör så, tänkte jag skulle försöka bli av med den nu, så du får höra av dig å se om den finns kvar sen då.
 
Last edited:
Inte alls för att va elak men den metoden kan du fetglömma, speciellt med brädor som ser ut som bananer.. Bakhjulet är ju bredare, styret kan stå snett, bakaxeln kan vara snett spänd osv osv. Du måste mäta upp allt exakt, finns speciella laserinstrument för det...

Misstänkte det, det var mest för skoj skull jag gjorde det, men som sagt, hojjen är grymt skön att köra, inga märken i styrkronan (ramen), köpt hos auktoriserad försäljare. Kan tänka att det krävs en rejäl krash för att sabba ramen. Sorry, jag e nybörjare, jag vet:tungan
 
Misstänkte det, det var mest för skoj skull jag gjorde det, men som sagt, hojjen är grymt skön att köra, inga märken i styrkronan (ramen), köpt hos auktoriserad försäljare. Kan tänka att det krävs en rejäl krash för att sabba ramen. Sorry, jag e nybörjare, jag vet:tungan

Jag har fimpat styrstopp och styrhalva och styrhalvan mosade tanken,rutan fixade 90gradersvinkel på nyckeln och instrumentet tog en 2meters flygtur,skylthållaren ser ut som ett C och Alla kåpor är rejält justerade men ramen är rak trots det,lasermätt.

Hojen såg död ut efter krashen men det var inga större problem ändå,ser du inga skador och det sitter originalkåpor på kan du nog räkna med att hojen är okrashad,dyrt att fixa allt och ramen tål mer än man tror.

Henrik
 
Last edited:
Misstänkte det, det var mest för skoj skull jag gjorde det, men som sagt, hojjen är grymt skön att köra, inga märken i styrkronan (ramen), köpt hos auktoriserad försäljare. Kan tänka att det krävs en rejäl krash för att sabba ramen. Sorry, jag e nybörjare, jag vet:tungan

Hahaha, ärligt talat har jag oxå försökt göra så, långt innan jag visste bättre:tungan
Så du har inget att va sorry för, alla har varit där...

Grattis till en nice hoj:krama
 
Tackar, fick med ett depåstöd på köpet, men vilka fästen skulle ni använda?
Kan man låta hela "bakvikten" vila på krashpuckarna som sitter på svingen?
 

Bifogat

  • IMG_2038.JPG
    IMG_2038.JPG
    124.5 KB · Visningar: 50
Last edited:
Det blev ju bra det där pw !
Bromscylindern jag har i fram ger en riktigt stum känsla men nu blev jag sugen att prova din variant.
Well done old chap ! :tummenupp

Btw...jag har ett fräscht framdäck över, du får det om du vill ! Hör av dig bara.
/ P

Men, du har ju en stekarpump från ingenjörsfirma sven rising ju...! Då bleknar OEM-grejerna i jämförelse.

Jag hör av mig ang. gratisosten:tummenuppTackar!

Tackar, fick med ett depåstöd på köpet, men vilka fästen skulle ni använda?
Kan man låta hela "bakvikten" vila på krashpuckarna som sitter på svingen?

Använd krokarna tillsammans med bobiner, det finns förborrade hål i svingen. Bobiner hittar du ju till och med på Biltema nuförtiden.

Edit: Det är val bara att prova att lyfta i craschpuckarna, du ser väl om det sviktar. Det borde gå bra tycker jag.
 
Last edited:
Men, du har ju en stekarpump från ingenjörsfirma sven rising ju...! Då bleknar ju OEM-grejerna i jämförelse.

Jag hör av mig ang. gratisosten:tummenuppTackar!



Använd krokarna tillsammans med bobiner, det finns förborrade hål i svingen. Bobiner hittar du ju till och med på Biltema nuförtiden.

Edit: Det är val bara att prova att lyfta i craschpuckarna, du ser väl om det sviktar. Det borde gå bra tycker jag.

Ser ut så här. Ska man byta ut krashpuckarna mot dessa "bobiner" eller kan man kränka på stödet direkt på krashpuckarna?
 

Bifogat

  • IMG_2039.JPG
    IMG_2039.JPG
    113.6 KB · Visningar: 66
  • IMG_2042.JPG
    IMG_2042.JPG
    103.1 KB · Visningar: 55
Ok, tack för hjälpen. Nu är det bara att vänta till våren
Har ingen garageplats än:tungan
 

Bifogat

  • IMG_2043.JPG
    IMG_2043.JPG
    128.7 KB · Visningar: 85
  • IMG_2045.JPG
    IMG_2045.JPG
    142.1 KB · Visningar: 102
R6 2003 är ju direktinsprut till skillnad från äldre R6or. Vad kostar det att strypa en sådan till 25 KW? Strypningsats för en -00 gick iaf på cirka 1600 men får för mig att det är dyrare med direktinsprut.
 
någon som har någon bild på en RJ03:a med Mivv slipon på ?

är ruskigt sugen på dem.

Men det står på deras hemsida att GP-dämparen levereras i kortare utförande.
Kortare än på bilden på deras hemsidan förutsätter jag då !

någon som har en bild eller 2 på detta ?


Edit:
Kikar även på supertrapp, så även dessa får gärna vara med på bild..
Eller folks erfaranheter av dessa
 
Last edited:
Är så sugen att ha en svart ram+sving till min gamla retta.
Men står här i valet och kvalet om det är värt allt jobb att renas allt och skicka på pulverlackering.:confused: ramen och svingen är i bra skick så det gör enbart för utseendes skull. kommer man stöta på patrull när motorn skall ur osv?
Vad skulle ni gjort?
 
Är så sugen att ha en svart ram+sving till min gamla retta.
Men står här i valet och kvalet om det är värt allt jobb att renas allt och skicka på pulverlackering.:confused: ramen och svingen är i bra skick så det gör enbart för utseendes skull. kommer man stöta på patrull när motorn skall ur osv?
Vad skulle ni gjort?

Går oxå i dom tankarna...
 
nope, finns ej, har ej gjort modden själv.
satt på hojjen när jag bytte den till mig i somras.
Någon i Falkenberg som är pappa till detta tror jag !

Funderar på att skaffa en universal "DB-Killer" med rätt mått
och fixa ett "kryss" med.

så får vi se hur mkt ljudet går ner, tror inte för mkt på det iofs...
men man måste ju prova !!

provade detta, dvs köpte en såndär universal-db-killer
tog bort lite av "flärparna" och svetsade i ett kryss i slutet. (man måste ju kunna skymta lite av andra sidan av röret....)
Först hade jag fullängd ( lika lång som insidan på dämparen)
Den vad omlindad med stålull, då lät den ännu mer, dvs ännu mer metalliskt än innan.
Provade att korta killern, tänkte att den blev så lång att det inte hann "gå runt" och tvingas upp i dämpningen.
Resultatet blev nästan detsamma, så jag sket i de...


nu har jag snöat in på Mivv-dämpare efter att ha råkat hittat dem :rolleyes:, och därefter bara läst possotovt om dem när jag sökt runt !
 
Newbie fråga, vill ha " enkelcuts " till min R46,a. Vet att man kunde lägga till cash och få med en cuts vid nyköp, frågan är om någon vet vad yamaha tar för en och om dom finns att få tag på ? Lackeringen på dom här hojarna ställer ju till det :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top