hållundan
Emozione!
Har du 6 kants skalle på dom skruvarna?

Så får det bli, när jag sätter ihop skrotet igen.Slappa skrev:Jag har iaf insex och de var enkla att komma åt![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har du 6 kants skalle på dom skruvarna?
Så får det bli, när jag sätter ihop skrotet igen.Slappa skrev:Jag har iaf insex och de var enkla att komma åt![]()
Passar ett R1 '02-slipon på en '01?
Eller, hur mycket behöver man modifiera? (A'la allt passar om man vill).
För att uppgradera bromsarna på R1 98-03 har jag läst på div. forum att man kan byta ut orginalpumpen mot radialpumpen som kom på R1 -04-> och R6 -06-> Någon som testat??
Fasen så bra! Det var samma infästning alltså? Bara att dunka på?Nu har jag provat. Efter en kortare provkörning i kallt väder, med slut framdäck och dåliga orginalbelägg kan jag konstatera att det var väl investerade 1200 e-bay kronor. En R6 -06 pump i nyskick fick jag för slantarna. Resultatet blev rejält förbättrad känsla i handtaget vid hårda inbromsningar, mera lättmodulerat eller hur man nu ska säga. Bolt on, så när som på att jag kortade slangen till bromsvätskebehållaren på R6pumpen ca 10mm. (använd orginalbehållaren från R1:an)
Fasen så bra! Det var samma infästning alltså? Bara att dunka på?
Har du någon före-/efterbild?
Dra upp en bild om du har lust!Efterbild skulle jag kunna fixa, före är försent. Man får vinkla banjon uppe vid handtaget annorlunda, skiljer 90grader. Var lite osäker om slangen skulle räcka men det gick fint och ser inget konstigt ut.
Bra pris
Grymt! Får nog hamna på projektlistan över vinterns aktiviteter.Efterbild skulle jag kunna fixa, före är försent. Man får vinkla banjon uppe vid handtaget annorlunda, skiljer 90grader. Var lite osäker om slangen skulle räcka men det gick fint och ser inget konstigt ut.
Edit: Det blir som synes lite trångt mellan banjon och gaffelbenet, men det funkar. Jag har vinklat ner reglagen lite, det är väl därför.(Vid lite närmare eftertanke tar bromsljuskontakten i "gaswirekröken" innan banjon tar i gaffelbenet. Den går inte att flytta med mindre än att man tar bort stiftet som sitter in i cliponet) Ledsen för lite halvdana bilder, passerade garaget i annat ärende och hade inga nycklar med så jag kunde inte vrida styret.
Hrmm, jag satt skyddad i bil. Hojen på släpet. Av förståeliga skäl, troliga ventilproblem, så vågade jag inte köra den alls.
Fint skick men motorproblem pris=25 lök. Har jag tur så är det bara ventiljustering som behövs, har jag otur sååå.....blir det dyrare.
Här är en bild på den tagen idag.
Grymt! Får nog hamna på projektlistan över vinterns aktiviteter.
Allmän följdfråga (som ett brev på posten), vilka brompumpar passar? R6 '06 and... ?
Bilder
Tack! skall spara ditt nick, man vet aldrig.Ventilproblem är aldrig kul.. skulle det va så har jag en komplett extra topp med ventiler och kammar liggandes i bra skick till salu!
PMa om det är intressant![]()
R1 med fyrkolvsok och radialpump dvs. -04 tom. -06
R6 med fyrkolvsok och radialpump -06 -07 är jag tvärsäker på, men bromsarna kanske är samma på -08 och framåt också?
Pumpen är vad jag förstått lika på R1 och R6.
Tittar man på kolvarean på R1med fyrkolvsok så är alla i princip lika 98-06.
Om pumpen till R1 med sexkolvsok går att använda vet jag inte.
R1 med fyrkolvsok och radialpump dvs. -04 tom. -06
R6 med fyrkolvsok och radialpump -06 -07 är jag tvärsäker på, men bromsarna kanske är samma på -08 och framåt också?
Pumpen är vad jag förstått lika på R1 och R6.
Tittar man på kolvarean på R1med fyrkolvsok så är alla i princip lika 98-06.
Om pumpen till R1 med sexkolvsok går att använda vet jag inte.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |