R1 och R6-tråden!

Testa lite stoppies igår, askul! Men tänkte höra bara, kan hojen ta skada om man leker för mycke och bara släpper ner hojen efter en stoppie? Inte för att jag kommer så högt men det blir ett metallkluckande ljud när man släpper ner den, som när man låser bakdäcket typ.

En annan grej, går assegt att powerwheela med den, hur gör ni med r6 när ni kopplar upp hojen? hur ska man börja träna?

Issue
 
Tjo!

Någons som vet var jag får tag i nya/beg. kraschkåpor (komplett set, utan elelr med tank) till en -01:a den är röd idag! vill prova lite kombos i vinter!
 
Tjo!

Någons som vet var jag får tag i nya/beg. kraschkåpor (komplett set, utan elelr med tank) till en -01:a den är röd idag! vill prova lite kombos i vinter!

Jag börjar bli lite sugen på att beställa hem ett sånt där set med kina-kåpor (dom där med fiatlogga som några här har på sina r1) från ebay.

Frakten verkar kosta nästan lika mycket som kåporna, kanske det går att spara ett par kronor på frakten om vi kan ta hem mer än en uppsättning på en leverans. Fast dom kronorna lär ju snabbt gå åt om man måste skicka en gång till inom sverige...någon mer i sthlm som är sugen? :-)

Eller något annat alternativ i samma prisklass, jag har också en 01:a, och det är nog bara en tidsfråga innan jag halkar omkull med den och repar kåporna...
 
Testa lite stoppies igår, askul! Men tänkte höra bara, kan hojen ta skada om man leker för mycke och bara släpper ner hojen efter en stoppie? Inte för att jag kommer så högt men det blir ett metallkluckande ljud när man släpper ner den, som när man låser bakdäcket typ.

En annan grej, går assegt att powerwheela med den, hur gör ni med r6 när ni kopplar upp hojen? hur ska man börja träna?

Issue

Håll inne kopplingen vid stoppies och bromsa bakdäcket innan du släpper ned det

Finns olika kopplingstekniker, endel duttar ju bara, men jag föredrar att ha den helt inne, varva lite och sen dumpa den helt, man lär sig efter ett tag hur mycket man skall varva :)

I början så gasar man inte nog mycket när man dumpar kopplingen, speciellt inte om du har original drev, så va inte rädd att gasa :D

och glöm ABSOLUT inte att vara beredd med bakbromsen :huvet
 
Håll inne kopplingen vid stoppies och bromsa bakdäcket innan du släpper ned det

Finns olika kopplingstekniker, endel duttar ju bara, men jag föredrar att ha den helt inne, varva lite och sen dumpa den helt, man lär sig efter ett tag hur mycket man skall varva :)

I början så gasar man inte nog mycket när man dumpar kopplingen, speciellt inte om du har original drev, så va inte rädd att gasa :D

och glöm ABSOLUT inte att vara beredd med bakbromsen :huvet

Heheh ok ska testa det! :) Ang att byta drev.. är det nice? kostar? kan man fixa själv?

Issue
 
Heheh ok ska testa det! :) Ang att byta drev.. är det nice? kostar? kan man fixa själv?

Issue

jag kör inte precis gatdrevning :D

ett ner fram och 60 kugg bak :tummenupp

men ett ner fram skadar ju inte, behöver inte byta kedja eller nåt och förlorar inte så mycket på toppen :)
 
aha du är en sån stuntoholic.. :p Men blir det nån skillnad o gasa upp hojen om man bara kuggar lite?

hade 2 kugg ner fram och kunde gasa up min i 3an med av/på tekniken

nu har du det nya chassit men borde inte vara problem i 2an med 1-2 kugg ner fram tycker jag :)
 
Hastighetsmätaren visar förmycket så det är bara dra av lite :tummenupp Dock verkar tripmätaren stämma!
 
Jag börjar bli lite sugen på att beställa hem ett sånt där set med kina-kåpor (dom där med fiatlogga som några här har på sina r1) från ebay.

Frakten verkar kosta nästan lika mycket som kåporna, kanske det går att spara ett par kronor på frakten om vi kan ta hem mer än en uppsättning på en leverans. Fast dom kronorna lär ju snabbt gå åt om man måste skicka en gång till inom sverige...någon mer i sthlm som är sugen? :-)

Eller något annat alternativ i samma prisklass, jag har också en 01:a, och det är nog bara en tidsfråga innan jag halkar omkull med den och repar kåporna...


Jag är lite sugen men jag bor i kumla!
 
va kan man få fram en srängskiss på R1 01- motor? har fortfarande missljud även att ja bytte dom trasiga lamellerna!!! VANSINNIG!!!!
 
Jag börjar bli lite sugen...

Jag har varit sugen på det sketalänge, men fick problem med motorn. Fixar sig det billigt är jag på! Bor tyvärr 40 mil från The Big City, men tror ändå det kan löna sig.

Men: Regel nr1 "Starta INTE gruppköp utan att fråga om tillåtelse!" :fakta
 
Här är en liten teaser på nya kåpglaset hoppas ni inte blir för sugna nu =) Från puig tror jag....

415566_9gqdjn.jpg
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top