R1 och R6-tråden!

(Jag är så gott som övertygad om att det är oljan som är boven i dramat.
Byt olja + filter så ska problemet försvinna. Yamaha-lådor gillar ofta inte Castrol-olja. Glöm inte justera tillbaka vajern!

Med så få mil så blir inte lamellerna slitna.)


Tack för svaret!
Vilken olja passar bäst till Yamaha då?

Mvh
 
Ny krona.

Hej.

Satte på nya krona på hojen, tycker det blev rätt bra :)
 

Bifogat

  • DSC00152.2.JPG
    DSC00152.2.JPG
    68.8 KB · Visningar: 57
  • DSC00149.3.JPG
    DSC00149.3.JPG
    68.9 KB · Visningar: 66
(Jag är så gott som övertygad om att det är oljan som är boven i dramat.
Byt olja + filter så ska problemet försvinna. Yamaha-lådor gillar ofta inte Castrol-olja. Glöm inte justera tillbaka vajern!

Med så få mil så blir inte lamellerna slitna.)


Tack för svaret!
Vilken olja passar bäst till Yamaha då?

Mvh

Allt utom Castrol :)
Jag har kört på Motul, Statoil, Elf med flera & det har fungerat suveränt.
På gathojarna skämmer jag dock alltid bort dem med Motul 300V på R1:an & Motul 5100 på R6:an. Kör du bana med hojen så är Motul 300V den du ska välja. Men den är dyr. Det finns betydligt billigare & minst likvärd olja att få tag i. Tex Statoil Raceway.
 
Nu dök det upp ett "lätt" jobbigt problem :) Verkar som att startspärren inte tillåter mig att starta cykeln. Nyckelsymbolen blinkar rött. Jag saknar röda nyckeln som har kommit bort.

Har byggt ihop cykeln under vintern och inte ägnat en tanke åt detta möjliga scenario. Någon lösning alls?
 
Nu dök det upp ett "lätt" jobbigt problem :) Verkar som att startspärren inte tillåter mig att starta cykeln. Nyckelsymbolen blinkar rött. Jag saknar röda nyckeln som har kommit bort.

Har byggt ihop cykeln under vintern och inte ägnat en tanke åt detta möjliga scenario. Någon lösning alls?

Uhh....tufft läge. Bara att hoppas att du har kvar nyckelbrickan som kom med nycklarna där det står ett serienummer. Med hjälp av detta kan du beställa en ny nyckel. Har du inte kvar den så tror jag tyvärr att du får köpa en ny låssats med ny immobilizer.:näsblod
 
Woho, i eftermiddag ska jag hämta kraschpuckarna och DB-glaset. Hur pass enkelt är det att skruva dit puckarna? De är dom som sitter högt upp, cylinderhöjd. Är det bara att lossa bulten där och dra dit pucken? Bara att dra för hand eller behöver man momentdra?
Blir väl till att köpa de låga puckarna sedan med, så skyddar man ju riktigt mycket.
 
Uhh....tufft läge. Bara att hoppas att du har kvar nyckelbrickan som kom med nycklarna där det står ett serienummer. Med hjälp av detta kan du beställa en ny nyckel. Har du inte kvar den så tror jag tyvärr att du får köpa en ny låssats med ny immobilizer.:näsblod

Nyckelbrickan kan nog bli väldigt knivig. Tror enda utvägen är iaf återförsäljaren kan tänkas ha skrivit ner den..

Har funderat lite på detta nu under eftermiddagen. Nu är mest frågan vart "spärren" sitter, så man kan bli av med den, har jag inte fel så är det i ECUn..

Så kan för närvarande se 3 alternativ jag måste utreda..
1. Jag har läst att USA modellerna inte har spärren, så frågan är om man bara kan skaffa en box därifrån och plugga in.
2. Hur gör raceförarna, de lär väl inte springa runt med nycklar :va
3. Köpa komplett begagnat ECU&nyckelkit
 
Hur är en R6 99-02 att köra om man är 187 cm och väger knappt 100 pannor?

Kan man ta med tjejen bak någon gång ibland?

Har blivit sugen på en blåvit -00....
 
Hur är en R6 99-02 att köra om man är 187 cm och väger knappt 100 pannor?

Kan man ta med tjejen bak någon gång ibland?

Har blivit sugen på en blåvit -00....

Hälften kommer säga att den är det bästa valet och hälften kommer säga köp en r1a istället.. :tummenupp

Men visst! längd/vikt på dig borde inte va några problem.
 
Tjenare

Någon som har en bänkad(dynojet) r1 06 med acropovic, skulle varit kul att jämföra, jag fick 160 hästar... tycker det känns lite... :gnissla
 
Drog på doubblebubble-glaset igår, vilken skilnad det blev att köra i farter över 140-150, mycket skönare när man kryper ner, nu fladdrar inte huvudet lika mycket.
Ska väl på med kraschpuckarna också, och byta till original ljuddämpare så jag får köra på midlanda :p
 
Köpte en R6:a igår, Nu väntas bara körkort tillstånd sammt uppkörning så får vi se =)
Har hafft en Aprilia 125 så lär ju bli skaplig skillnad i körupplevelse.

Men tills körkorttillståndet kommer så behöver jag lite tipps på vart man kan hitta lite roliga delar till R6:an sammt om ni har nå tipps på vad som bör göras.

Det är en R6:a årsmodell 99
Sitter ett LeoVinci slip-on på, annars inte mycket mer gjort förutom miniblinkers o omlackad.
Några tipps vad man bör göra??

Bild kommer snart!
 
Tjenare

Någon som har en bänkad(dynojet) r1 06 med acropovic, skulle varit kul att jämföra, jag fick 160 hästar... tycker det känns lite... :gnissla


Jag har 167,7hk på bakslangen med PC3, K&N, acrapovic helsystem.
Mappat och klart!
 
Jag har 167,7hk på bakslangen med PC3, K&N, acrapovic helsystem.
Mappat och klart!

ok, då kanske det inte va så illa ändå... jag har inte helsystem, men är det inte så att man får fler hästar när luftburken trycksats ?
 
Morsning korsning, nu har jag fixat till bilderna!
Ni får två bilder före och två bilder efter. Hojen är riktigt skitig på bilderna eftersom jag inte kan hålla mig ifrån den utan kört i regn :tungan Så det är inte repor på sidan alltså.
Kanske kommer någon mer bild sedan, ska ut och köra lite strax och öva lite wheelie...
 

Bifogat

  • IMG_6122.jpg
    IMG_6122.jpg
    168.7 KB · Visningar: 52
  • IMG_6123.jpg
    IMG_6123.jpg
    217.6 KB · Visningar: 59
  • IMG_6126.jpg
    IMG_6126.jpg
    203.1 KB · Visningar: 56
  • IMG_6127.jpg
    IMG_6127.jpg
    179.7 KB · Visningar: 63
Fäljar till R6 -99, Vart kan man få tag på det??
O finns det att få tag i chromade??
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top