R1 och R6-tråden!

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Är det någon som beställt från Colorrite/?
Jag har skickat mail till dem och frågat om de skickar till Sverige men inte fått något svar.

Ja jag köpte från dom förra veckan...va inga problem alls jag skrev vad jag ville ha och dom fick mitt kortnummer mm, grejerna kom direkt hem i brevlådan på några dagar...

skriv bara att du vill handla av dom o du bor i sverige mm

Jag köpte bas, metallic lack och en clearcoat (3st touch up pen) med frakt och hela skiten typ 48 dollar inte dyrt om du frågar mig...
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
shit också :rolleyes: men väntar och kollar vad som händer :)

Jag ringde upp den här snubben och snackade med honom i typ 5 minuter verkar seriös till en början men när han säger att den blåa 04:an r1 inte är uppbokad och att han vill ha 10000kr i handpenning så börjar jag bli lack

Han påstår att han har tagit hem en 03, två st 04 (1 blå och en grå) samt en 07
Den blåa 04 ska besiktigas på torsdag sen är den leveransklar vill jag boka den ska han skicka ett avtal om den e i det skicket han beskrivit mm och han vill ha en handpenning på 10000kr för att verkligen veta att jag ska köpa den...ska ringa igen och säga att jag kommer ner och betalar handpenning och kikar på den...

Ringde upp honom igen och sa att jag ville komma på måndag o kika på den och lägga handpenning
Då sa han jajo det kan du väl iförsig göra, men men då kanske den inte finns kvar det är den som betalar handpenning först som får hojen och så börjar han tala om sitt avtal och att pengarna ska in på ett företag och inte till en privatperson


Jag tycker inte att flera ska lägga nån handpenning på dessa hojar!!!!!
 
Last edited:

leo

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Vellinge
Hoj
R6 08
Jag ringde upp den här snubben och snackade med honom i typ 5 minuter verkar seriös till en början men när han säger att den blåa 04:an r1 inte är uppbokad och att han vill ha 10000kr i handpenning så börjar jag bli lack

Han påstår att han har tagit hem en 03, två st 04 (1 blå och en grå) samt en 07
Den blåa 04 ska besiktigas på torsdag sen är den leveransklar vill jag boka den ska han skicka ett avtal om den e i det skicket han beskrivit mm och han vill ha en handpenning på 10000kr för att verkligen veta att jag ska köpa den...ska ringa igen och säga att jag kommer ner och betalar handpenning och kikar på den...

yep, gör det- please! :)
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Jag ringde upp den här snubben och snackade med honom i typ 5 minuter verkar seriös till en början men när han säger att den blåa 04:an r1 inte är uppbokad och att han vill ha 10000kr i handpenning så börjar jag bli lack

Han påstår att han har tagit hem en 03, två st 04 (1 blå och en grå) samt en 07
Den blåa 04 ska besiktigas på torsdag sen är den leveransklar vill jag boka den ska han skicka ett avtal om den e i det skicket han beskrivit mm och han vill ha en handpenning på 10000kr för att verkligen veta att jag ska köpa den...ska ringa igen och säga att jag kommer ner och betalar handpenning och kikar på den...

snacka om mixade budskap...kanske ska ringa en gång till o höra va han säger nu :D
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
snacka om mixade budskap...kanske ska ringa en gång till o höra va han säger nu :D

ja gör det han frågade lite suspect vad jag hette och var jag kom ifrån....

Har ni kikat någe på denna då? http://www.blocket.se/vi/15432450.htm?ca=3_s Jag tyckte den verkar intressant. Jag vill helst ha en 04+ eftersom jag älskar hur den ser ut.
Är den omlackad eller fanns den där kolören? Den såg så himla ljus ut den silvriga delen.

tror den där e såld...
 
Last edited:

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
visar de sig att de e ännu en bluffannons så tycker jag en samåkning dit är på sin plats i sommar :D

ja det tycker ja me, jag frågade om jag kunde komma ner imorgon först men dom hade inte öppet fören måndag....

på deras hemsida står det öppet alla dagar:va :confused:
 

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Ort
In pennys asssss
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
Ännu en bluff omgång!? Om så är fallet så är jag på o lyncha lite.. Grep och facklor?
Fyy va tråkigt detta är..
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Någon som såg insider tror förra veckan?
Någon bilskojare som blåste folk,sa han var säljare och bra på de,finns många sådana och det finns alltid någon som går på det för ingen vill ju missa just denna chansen.

Går säkert miste om en del bra affärer då jag är så skeptisk men har inte blivit blåst än(betalt för mycket,ja,men inte helblåst)
Men det är som med lotteri,man måste vara med för att kunna vinna.

Annat ämne!

Har kört 70mil med nya 6an(25 idag) och shit,vilken hoj!

Chassit är helt super,klart bättre än -05an,snabbare in i kurvan och känns klart spårsäkrare,tryggare och stabilare.
Tyckte -05an var en superhoj men det kunde tydligen bli så mycket bättre att en amatör som jag klart märker skillnad och det säger inte lite!

Inget ont om -05an då det är en hoj som mer än väl räcker till på gatan och du har förlorat styrlappen långt innan du ens börjat köra den som det går men steget till den nya är stort!

Henrik
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Har ni kikat någe på denna då? http://www.blocket.se/vi/15432450.htm?ca=3_s Jag tyckte den verkar intressant. Jag vill helst ha en 04+ eftersom jag älskar hur den ser ut.
Är den omlackad eller fanns den där kolören? Den såg så himla ljus ut den silvriga delen.

Den kulören är en av -04 varianterna, så den verkar ok.

Kolla på denna sidan för all info om samtliga R1/R6/R7-modeller från -98 till nu.

http://www.yamaha-motor.se/rseries10/yzf-r1/2004.jsp?view=colors
 

christian84

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Kawasaki ZX-10R, Akrapovic slipon, Valtermoto crashpuckar
GREVENSTID va dom svåra att installer?

någon som vet om det var fel på tps för en r1-05

GREVENSTID va dom svåra att installer?

någon som vet om det var fel på tps för en r1-05
 
Last edited:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Hört något mer om den där förmodade bluffannonsen?

Edit: Hojen är bortplockad från blocket och ute ligger nu en 03'a och en 04'a.
Försökte ringa men det var inget svar. :rolleyes:
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
GREVENSTID va dom svåra att installer?

någon som vet om det var fel på tps för en r1-05

GREVENSTID va dom svåra att installer?

någon som vet om det var fel på tps för en r1-05

Inte alla TPS:er som det var fel på, men samtliga byttes ut som en garanti-åtgärd kostnadsfritt.

Race Baffels-kittet är inte alls svårt att installera. Bara att borra ur orginal popnitarna fram & bak, sedan dra ur insatsen & ersätta med den nya ullen & rören och sedan popnita ihop alltihopa igen.
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Hur upplever man en R1 98 mot en R6a 00 tro? På bana och gata.

Vänligen
Jonathan
 

christian84

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Kawasaki ZX-10R, Akrapovic slipon, Valtermoto crashpuckar
tack för svaren X-up :tummenupp

om man sätter på dom andra insatserna måste man byta y-röret eller kan man anv sig av den som finns.

Jag fick med ett par valtermoto rampuckar till min r1 -05
och undrar vart man ska sätta i dom?

blir mycket frågor nu....:)
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top