R1 och R6-tråden!

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Kopierat rakt från wikin:

"2:ans växel hoppar ur vid hård accelaration, detta kan tyda på hård körning, växling utan koppling & bakhjulskörning utan användande av koppling. http://www.bikeproject.com/Articles/index.php?GID=2350 Hårt körda exemplar tenderar att dricka mycket olja. Om du inte får någon växel alls, så är det en fjäder innanför kåpan, där växelarmen går in, som har brustit. Enkel att byta & billig som satan.

98:eek:rna hade en kopplingskorg, som byttes på garanti. För att se om detta är gjort på din 98:a, så titta på ramnummret, där skall finnas 2 extra stjärnor instansade före & efter ramnummret. **"

Okej tackar för svar. Inga mer kända fel?
 

Bjorken#232#

Hoochi mama
Gick med
9 Feb 2004
Ort
Skåne
Hoj
R6 07 Räser
oljefilter

Köpte ett original oljefilter till min R1 -02 som jag aldrig använde. Nu undrar jag om detta filter passar till min nya hoj R6 07.På förpackningen står det Yzf-R1 00- , Yzf-R6 00- osv. Förmodar att det passar men är inte säker.Någon som vet?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Köpte ett original oljefilter till min R1 -02 som jag aldrig använde. Nu undrar jag om detta filter passar till min nya hoj R6 07.På förpackningen står det Yzf-R1 00- , Yzf-R6 00- osv. Förmodar att det passar men är inte säker.Någon som vet?

Vilket artikelnummer är det?
Jag är 99,99% säker på att det filet du ska ha heter: 5GH-13440-00 eller HF303 om det är ett HI-Flo Filtro.
 
Last edited:

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
Buhu, då var pärlan såld:(

Ska separera med tanten och måste sälja hojen för att kunna lösa ut tanten ur lägenheten:mad:

Jaja, hojen hamnar i bra händer iaf.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Artikelnr är som du sa: 5GH-13440-00. Då ska det passa en R6:a 07 alltså?

Tack!

Ja det ska passa, men kolla i manualen om du är osäker eller ring en Yamaha-återförsäljare.

Buhu, då var pärlan såld:(

Ska separera med tanten och måste sälja hojen för att kunna lösa ut tanten ur lägenheten:mad:

Jaja, hojen hamnar i bra händer iaf.

Ledsamt! Du hade väl "precis" kittat den med Growler-pipan väl?:va
Hoppas det ordnar upp sig så att du kan skaffa en ny hoj snart igen!
 
Last edited:

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
Ja, just det. Har hört om dom också. Finns det några återförsäljare i Sverige?

Mitonga tar hem men jag beställde direkt från England. Jag köpte två par och frakten gick på 11 pund om jag minns rätt.

Nån som vet varför kopplingskorgen byttes? Var den för klen orginal ?

Har aldrig hört varför den byttes!

Naj, jag vet inte heller.
 
Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Mitonga tar hem men jag beställde direkt från England. Jag köpte två par och frakten gick på 11 pund om jag minns rätt.

OK, tackar! Ska fundera på om det kan va nåt för mig.

Ska separera med tanten och måste sälja hojen för att kunna lösa ut tanten ur lägenheten:mad:

Trist att behöva sälja av en sån anledning. Hoppas att du får tag i nån ny maskin snart. :)
 
Last edited:

Henkepenk

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
-
Har köpt miniblinkers och kommer därför såklart behöva byta blinkerläet mot ett lastoberoende från biltema.

Vill helst inte klippa av orginalkontakten till orginalreläet, vet någon om man kan köpa en hankontakt löst och trycka i eller hur har ni löst det?
 

jtds

Yamaha
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne/Sunnanå
Hoj
2008 Yamaha R6 Blå
Har köpt miniblinkers och kommer därför såklart behöva byta blinkerläet mot ett lastoberoende från biltema.

Vill helst inte klippa av orginalkontakten till orginalreläet, vet någon om man kan köpa en hankontakt löst och trycka i eller hur har ni löst det?

Jag köpte till en reläsockel med sladdar & satte mindre kabelskor i ändan som jag kopplade in på originalkontakten.
artnr:42-315 9:90:-
42-315_l.jpg
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
98:eek:rna hade en kopplingskorg, som byttes på garanti. För att se om detta är gjort på din 98:a, så titta på ramnummret, där skall finnas 2 extra stjärnor instansade före & efter ramnummret. **

Ska det vara 2 stärnor före och 2 stjärnor efter ramnummret?

Hojen jag kikar på har en stjärna före och en efter. Är det illa? Kan man köpa ändå?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Ska det vara 2 stärnor före och 2 stjärnor efter ramnummret?

Hojen jag kikar på har en stjärna före och en efter. Är det illa? Kan man köpa ändå?

Det är motornumret som du skall kolla detta på. Alla hojarna har en stjärna före & efter, det betyder bara att den inte blivit åtgärdad (på auktioriserad firma) men kanske på annan firma eller hemmafixare. Det är heller inte alla exemplar som detta felet visade sig på.
 

RRickard

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vasastan
Hoj
R1
Hehe, den har jag köpt :tummenupp skal hämta den i nästa vecka..

jag har haft en R6a innan och för at vara ärlig är jag litte räd för rettan :rolleyes: jag vill tar det roligt i början, men har ni killar några bra råd :)

..och du har lagt handpenning utan att ha sett den m.m?? :rolleyes: :näsblod
 

leo

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Vellinge
Hoj
R6 08
..och du har lagt handpenning utan att ha sett den m.m?? :rolleyes: :näsblod

Yep, men han har garanterat at den funkar och är i bra skick! den skal til bilprovningen på måndag tror jag..billig är den,och man tänkar straks på:
är det för gott för at vara sant, då är det inte sant :)
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top