R1 bluddrar

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Jag bytte luftfilter och tändstift på hojen samt hade isär kopplingen för att mäta lamellerna. När jag provstartade hojen så baktände den och bluddrade när man gasade och släppte man gasen så dog den. Kan ett luftfiler göra så stor skillnad? Hojen gick bra innan. Filtret är ett bmc http://www.ebay.co.uk/itm/YAMAHA-YZ...ccessories&hash=item27b6da962f#ht_1646wt_1154
Jag hade tänkt att plocka isär hojen igen imorgon och kolla så att jag har sätt tändhattarna till rätt cylinder och andra sladdar och andra slangar som jag har haft isär. Har ni några mer tips på vad jag ska kolla när jag ändå skruvar?? Glad midsommar :)

Har du satt tillbaka tändkablarna på rätt plats?

Jag var i garaget tidigare idag och mycket riktigt så hade jag satt dem fel. Har infört alkoholförbud i garaget efter denna hör incidenten :D

Sen är det en annan sak jag undrar över, när jag hade isär lamellerna så var det en tunn ståltråd som höll fast den sista lamellen och stålskivan som jag inte lyckades få tillbaka igen så körde utan den. Fyller den någon viktigt funktion? Provkörde hojen idag och allt fungerade som det skulle :)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph