Bluddrande R1

Jag beställde en sats med flottörnål, säte och o-ring till alla 4 förgasare idag. Bara att hålla tummarna sen att det ska lösa problemet :)
 
Eller så kanske det var ett helt annat fel..
Plockade lös allting igen nu och såg nånting som jag missat förut. Läppen på flottören till 4:ans förgasare var tydligt böjd, de 3 andra är nästintill spikraka. Är det bara att böja till den så den ser lik ut som dom andra eller är det väldigt noga hur den står som?
 

Bifogat

  • 20150620_133320.jpg
    20150620_133320.jpg
    449.5 KB · Visningar: 119
Eller så kanske det var ett helt annat fel..
Plockade lös allting igen nu och såg nånting som jag missat förut. Läppen på flottören till 4:ans förgasare var tydligt böjd, de 3 andra är nästintill spikraka. Är det bara att böja till den så den ser lik ut som dom andra eller är det väldigt noga hur den står som?

På en 2-taktare är det noga iaf., borde stå i manualen dels hur den ska stå och även hur du justerar in den, verkstadsmanualen alltså, knappast instruktionsboken.
 
Jag böjde till blecket på flottören i helgen så den hamnade så nära de andra det bara gick, skruvade sen ihop allt. Är uppe i ungefär 20 mil nu as we speak och den går klockrent :) fick hem säten och nålar i förrgår så jag tänkte byta dom om den skulle börja jävlas igen. Men än så länge så är det bara positivt!
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top