Bluddrande R1

Jag beställde en sats med flottörnål, säte och o-ring till alla 4 förgasare idag. Bara att hålla tummarna sen att det ska lösa problemet :)

Eller så kanske det var ett helt annat fel..
Plockade lös allting igen nu och såg nånting som jag missat förut. Läppen på flottören till 4:ans förgasare var tydligt böjd, de 3 andra är nästintill spikraka. Är det bara att böja till den så den ser lik ut som dom andra eller är det väldigt noga hur den står som?

Bifogat

• 20150620_133320.jpg
    20150620_133320.jpg
    449.5 KB · Visningar: 119
Eller så kanske det var ett helt annat fel..
Plockade lös allting igen nu och såg nånting som jag missat förut. Läppen på flottören till 4:ans förgasare var tydligt böjd, de 3 andra är nästintill spikraka. Är det bara att böja till den så den ser lik ut som dom andra eller är det väldigt noga hur den står som?

På en 2-taktare är det noga iaf., borde stå i manualen dels hur den ska stå och även hur du justerar in den, verkstadsmanualen alltså, knappast instruktionsboken.

Jag böjde till blecket på flottören i helgen så den hamnade så nära de andra det bara gick, skruvade sen ihop allt. Är uppe i ungefär 20 mil nu as we speak och den går klockrent :) fick hem säten och nålar i förrgår så jag tänkte byta dom om den skulle börja jävlas igen. Men än så länge så är det bara positivt!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti