Bluddrande R1

Jag beställde en sats med flottörnål, säte och o-ring till alla 4 förgasare idag. Bara att hålla tummarna sen att det ska lösa problemet :)

Eller så kanske det var ett helt annat fel..
Plockade lös allting igen nu och såg nånting som jag missat förut. Läppen på flottören till 4:ans förgasare var tydligt böjd, de 3 andra är nästintill spikraka. Är det bara att böja till den så den ser lik ut som dom andra eller är det väldigt noga hur den står som?

Bifogat

• 20150620_133320.jpg
    20150620_133320.jpg
    449.5 KB · Visningar: 119
Eller så kanske det var ett helt annat fel..
Plockade lös allting igen nu och såg nånting som jag missat förut. Läppen på flottören till 4:ans förgasare var tydligt böjd, de 3 andra är nästintill spikraka. Är det bara att böja till den så den ser lik ut som dom andra eller är det väldigt noga hur den står som?

På en 2-taktare är det noga iaf., borde stå i manualen dels hur den ska stå och även hur du justerar in den, verkstadsmanualen alltså, knappast instruktionsboken.

Jag böjde till blecket på flottören i helgen så den hamnade så nära de andra det bara gick, skruvade sen ihop allt. Är uppe i ungefär 20 mil nu as we speak och den går klockrent :) fick hem säten och nålar i förrgår så jag tänkte byta dom om den skulle börja jävlas igen. Men än så länge så är det bara positivt!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back