R1-99 Öppna luftfilter, bestycka om?

JonR

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2009
Hoj
2001 Yamaha R1
Hej på er! Orginal luftburk får inte plats på min R1 motor från 1999.(Motorn sitter i en bil) Så jag tänkte införskaffa öppna filter. Men jag antar att jag måste bestycka om den för den går väldigt illa utan orginal luftburk. Nån som har ett recept på filter och munstycken åt mig?

Mvh/Jon

Okej, tyvärr får jag inte plats med den. Har sett några som kört med öppna filter på gamla R1 motorn så nån lösning borde det väl finnas eller är det en kompromiss?

Mvh/Jon

Last edited:
Vacuum förgasare tycker bäst om undertryck Du kan jätte byta förgasarbrygga till mekaniska typ fcr 41or

Håller med "pops", den kommer inte gå hur du än bestyckar. Utan undertrycket så får du inte med soppan in i motorn utan det blir bara skit. Byt till flatsideförgasare så kan du köra med öppna filter:yoparty
De är dessutom mycket coolare än vacuumförgasare:D:D

Tack för svaren! Dom var inte så billiga dom där fcr 41orna! :( Visst, jag kan ju sälja mina orginal r1 förgasare (har dubbla uppsättningar) och lägga till. Finns det inga standard förgasare från nån annan hoj som man kan använda? Som man kanske kan jaga tag på för en eller två tusenlappar? Eller drömmer jag nu? :)

Grejen var ju den att jag tänkte turbokonvertera senare så tips på en uppsättning fuggar som funkar för det och går att köra med öppna filter tills dess mottages tacksamt! :)

Kolla upp RS förgasare med. Begagnade, då bör du kunna komma under 4.000SEK för hela bryggan.

Var hos Braigasen och där låg en brygga till en BMW med sex stycken RS förgasare på rad. Såg lite mäktigt ut!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park