R.i.p

Mr.Dna skrev:
Heter du 2Pac med?? :rolleyes:

Lyssnar inte på ap-tjatter, däremot riktig hårdrock och annan bra musik också. Men Nirvana var inte bra på att framföra musiken, möjligtvis att göra musiken.

Dee_cati skrev:
Lyssnar inte på ap-tjatter, däremot riktig hårdrock och annan bra musik också. Men Nirvana var inte bra på att framföra musiken, möjligtvis att göra musiken.

Nä tänkte mer på att du sa att man skulle fejka sin egen död. Det var ju en viss Rapstjärna som sägs ha gjort det *host* 2Pac *host*

Visst skrev han bra och annorlunda texter och sjöng ok men någon begåvad musiker var han då fan inte. Att muskien sen var bra är en annan sak. Visst, man tycka att skriva enkel och lättlyssnad musik är ett tecken på att vara en bra musiker. Jag tycker dock inte att den enkla musiken stämmer med texterna och att om mr.Cobain hade kunnat skriva mer "avancerad" musik så hade han säkert gjort det. Som tur är är smaken som :arsele
Jag gillar Nirvana, men som sagt att påstå att dom/han är/var duktiga musiker är ett hån mot dom som är det.

Ducatiracer skrev:
Visst skrev han bra och annorlunda texter och sjöng ok men någon begåvad musiker var han då fan inte. Att muskien sen var bra är en annan sak. Visst, man tycka att skriva enkel och lättlyssnad musik är ett tecken på att vara en bra musiker. Jag tycker dock inte att den enkla musiken stämmer med texterna och att om mr.Cobain hade kunnat skriva mer "avancerad" musik så hade han säkert gjort det. Som tur är är smaken som :arsele
Jag gillar Nirvana, men som sagt att påstå att dom/han är/var duktiga musiker är ett hån mot dom som är det.

Jo jag vet, finns många som är betydligt grymmare. Men jag tycker ändå exempelvis Nirvana och Ramones m.fl var grymma band. Dem spelar och har musik som är på ett speciellt sätt. Sen vet jag t.ex att så gott som alla andra band spelar med Avancerad musik. Men det är ändå en viss "dragningkraft" i sån "lätt" musik som både Nirvana och Ramones är. Men jaja.. Jag lyssnar vidare :yoparty

Kurt Cobain var iaf för mig den störste musikern någonsin. Det kommer aldrig att komma nån som kan göra ett sånt starkt intryck på mig som han gjorde. RIP Kurt.

Ps Det var inte när Kurt dog som Nirvana blev populära, som vissa verkar tro Ds

Ducatiracer skrev:

Enkelt och lättlyssnat, nej. Vissa här höll ju för öronen :) Nirvana var helt unika, musikaliskt går det alltid att diskutera framförande, avancerat etc men Kurt BRANN! Lade hela sin själ och smärta i musiken. Kanske inte alltid så vackert men äkta. En tanke också till Layne Staley...

/Hising

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage