R.i.p

Mr.Dna skrev:
Nä denna gången handlar det inte om någon hojåkare. Dock om en av de grymmast sångarna/låtskrivarna/Musikerna som någonsin funnits. Nämligen
KURT COBAIN. Idag är det 10 år sedan han gick bort.
(och ja jag vet att det inte var komplicerad musik med massor av ackord och solon men han var ändå en grymm musiker på sitt enkla sätt)

Så denna dagen får ni lyssna igenom Kurt Cobains Och Nirvanas alla album och än en gång få höra underbara musiken.

Ni kan ju även ladda ner Kurt Cobain med Dan bern - Hyllningslåt till Kurtan.

:angel :gråta

Dock om en av de grymmast sångarna/låtskrivarna/Musikerna som någonsin funnits,

Antar att du inte är sångare eller spelar något instrument själv va? :va

Var det nån som såg dom på sjöhistoriska när det begav sig? Kanske nån som var uppe på scenen under extranummret t.o.m? Själv hade jag biljett så jag fick stå framför scenen. Fick i alla fall med mig en t-shirt och en hjärnskakning hem...

Det är även exakt 2 år sen sångaren i alice in chains slog kurtan följe till pärleporten idag. R.I.P

stony skrev:
Dock om en av de grymmast sångarna/låtskrivarna/Musikerna som någonsin funnits,

Antar att du inte är sångare eller spelar något instrument själv va? :va

Skrev jag inte att det inte var speciellt många ackord och inget speciellt avancerat gitarrspel?? Eller var det bara som jag drömde :näsblod

Jag vet att det inte var speciellt mycket tilll gitarrspel men hans sånginsats kan du verkligen INTE klaga på iallafall :Bugar

SuperMicke skrev:
Var det nån som såg dom på sjöhistoriska när det begav sig? Kanske nån som var uppe på scenen under extranummret t.o.m? Själv hade jag biljett så jag fick stå framför scenen. Fick i alla fall med mig en t-shirt och en hjärnskakning hem...

Jag var där. Har fortfarande kvar biljetten inplastad någonstans. :yoparty

Såklart man var där.
Förbandet bestod utav Teenage Fanclub, och trummisen var så full och öste ut så mycket trumpinnar i publiken att han var tvungen att be om att få tillbaka dem för att kunna köra extranummer.

En höjdare!

Kurt Cobain är en av de stora anledningarna till att vi har så mycket skitmusik idag, han var ju tydligen en stor inspirationskälla.

Så helt klart kan jag inte förneka hans betydelse...

R.I.P och må världen aldrig se din like igen...(obs stor portion glimt i ögat)

ktmjacke skrev:
Det är även exakt 2 år sen sångaren i alice in chains slog kurtan följe till pärleporten idag. R.I.P

Jasså är han också död :va

haha fan det har jag helt missat :kocko (ska dock tilläggas att dom kanske inte tillhör mina favoriter) men ändå

Kurt är död och på något sätt vridet sätt stämmer det. Han var en stor del av min gymnasietid, med mycket svinigt liv och samhällsfrånvändhet. Han tog livet av sig och jag tog död på mina samhällsomstörtande tankar och blev en duktig och käck medborgare. På sätt och vis saknar jag båda.

Mr.Dna skrev:
Kan ju tillägga att det är Kurt Cobain dag på Mtv hela dagen idag
Tänkte precis tipsa om det!

jag är lite för ung för att ha upplevt deras storhets tid, men Nirvanas låtar spelas ändå med jämna mellanrum :yoparty

vila i frid kurtan!

Överskattad musikalsik pundare, har hört bättre trottoarmusikanter utan kontrakt som ändå är kassa. En del låtar är grymt bra, men vore ännu bättre om det var en annan framförare. Men det kanske bara är jag... Och varför blir det alltid så jävla hippt att gilla nån så fort de dör? Ska nog fan skriva ihop en skiva och ge ut och låtsas dö och sen komma tillbaka nän den sålt platina.

Dee_cati skrev:
Överskattad musikalsik pundare, har hört bättre trottoarmusikanter utan kontrakt som ändå är kassa. En del låtar är grymt bra, men vore ännu bättre om det var en annan framförare. Men det kanske bara är jag... Och varför blir det alltid så jävla hippt att gilla nån så fort de dör? Ska nog fan skriva ihop en skiva och ge ut och låtsas dö och sen komma tillbaka nän den sålt platina.

Heter du 2Pac med?? :rolleyes:

Aaah, Nirvana.. Det var grunge man KUNDE lyssna på. Cobain dog tyvärr lite tidigt.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage