Rörken bara söndagar

Hej, har jag förstått det rätt att den som övningsskör får köra på rörken om handledaren är med på plats och att man har med sig beviset ifrån länsstyrelsen?

Alldeles helt rätt! Handledaren kan antingen stå på sidan om och titta eller köra i samma grupp som den övningskörande. "Övningskörningsavtal" finns på SMC Uppsalas hemsida men finns givetvis på plats på Rörken också.

På söndag är det säsongsavslutning:(, det ser ut bli jättefint väder så det kan vara läge för en tidig morgon.
 
En fin dag blev det! En härlig säsong med roliga minnen har det varit och idel, åtminstone som jag uppfattar det från instruktörssidan, glada deltagare. Tack för i år!
 
En fin dag blev det! En härlig säsong med roliga minnen har det varit och idel, åtminstone som jag uppfattar det från instruktörssidan, glada deltagare. Tack för i år!

Jässs! Kan bara hålla med om att avslutningsdagen på Rörken speglade hela säsongen. Idel glada miner hos deltagare & funktionärer.

Nu tror alla att instruktörerna och Rörkenorganisationen går i ide men så är det inte. Nu kommer några månader med fortbildning och klurande hur vi utvecklar konceptet ännu mera och får fler möjligheter till gokartbaneutbildningar. I hela landet...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top