imaster skrev:
2580314 Eftersom du har haft jobb i 20 år så har du per definition ingen erfarenhet av dagens arbetsmarknad. Välkommen till verkligheten.
Har flyttat runt för att ha just jobb i så många år......

.
Jobbet kommer inte till dig, du ska komma till jobbet......
Kawakex skrev:
2580319 jag tycker det är helt sjukt att man skuldsätter sig för en bra utbildning som ska ge jobb och sedan när man är skuldsatt över öronen finns det inget jobb inom branchen så man söker annat och då får man inget jobb för att man är överkvalificerad. SJUKT tycker jag
Vad är det för fel att anställa överkvalificerad arbetskraft.?? som arbetsledare skulle jag vara bra intresserad av att anställa de som kan tillföra företaget mer än vad jag sökt efter...flerfunktion är inte dumt.
Orca69 skrev:
2580907 Visst har vi det bra då vi slipper betala för utbildningen, men det kan vara svårt nog att kunna utbilda sig ändå. Visst, är man 20-25 och inte har bundit sig till något så sitter det väl mest i vilja. Men en stor del av de arbetslösa har redan sitt liv i rullning med allt vad det innebär. Under förra vintern träffade massor med ensamstående föräldrar som försöker göra något åt sin situation men varken har ekonomisk eller praktisk möjlighet att utbilda sig i någon större omsträckning. Att flytta till jobb kan betyda att man får ge upp barnen.
Allt är inte svart eller vitt. De får gärna komma på ett sätt att sätta dit snyltare, men gör det inte på bekostnad av de som verkligen försöker.
Jag träffar en massor av folk hela veckorna, både de som har jobb, är på gång, ungdomar, småbarnsföräldrar....många klagar över att det är SÅÅÅÅ jobbigt med allt...
vidstår fortfarande, det gnälls så j-la mycket...dags att släppa sargen, ta av skridskoskydden å komma in i matchen...kallas välkommen till livet.
det går inte att få allt serverat på silverfat hela tiden....bortskämda är vad många är.
Sen kommer det där med ...vad ska jag göra.?? Ja, det är upp till var å en, prioriterar man ripjakt på fjället, barnen KAN inte flytta från dagis, alla deraskompisar går där..vilket är sånt skitsnack så det finns inte, ja. gilla läget å gnäll...
eller flytta å jobba på annan ort. Barn är bara en ursäkt, dessa är mer anpassnings bara än deras trötta o bekväma konservativa föräldrar.
Vill man INTE så Går det inte, fråga vilken invandrare som helst som har eget företag, dessa tar tag i sitt liv, vill inte ha bidrag, de kör sitt race....