Rör inte våran A-kassa

Kan vi inte høja den istællet? Så folk tjænar på att gå på A-kassa, det tycker jag låter som en bra ide, då slipper man ju att jobba...

croom skrev:
2576682 Gå in under denna länk och skriv under på att alliansen inte skall röra våran A-Kassa
Skicka gärna mail med länken till alla ni känner så att d blir så många som möjligt.

http://www.namninsamling.com/site/get.asp?jea_e

Mvh Andreas

Är det möjligen så att herrn har fått en släng av latmask och därmed ser sin behagliga tillvaro tillgodosedd av staten försvinna bort i solnedgången?

Jag förstår inte varför alla gnäller när dom vill att alla ska vara med i a-kassan? Sen att den blir sämre är ju bara löjligt, 40kr om dagen före skatt är ingen skillnad.

Thermal skrev:
2576728 Är det möjligen så att herrn har fått en släng av latmask och därmed ser sin behagliga tillvaro tillgodosedd av staten försvinna bort i solnedgången?

ahahhaha

honkiie skrev:
2576734 Jag förstår inte varför alla gnäller när dom vill att alla ska vara med i a-kassan? Sen att den blir sämre är ju bara löjligt, 40kr om dagen före skatt är ingen skillnad.
Mer är vad en normal löneökning per år brukar vara iaf.

smallsocks skrev:
2576781 De som faktiskt vill jobba då men drabbas, är det ok eller?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,919226,00.html

Detdär låter som en väldigt seriös utbildning:

"Malin skulle ha gått en introduktionskurs till vård för att känna på om en utbildning inom vården var något för henne. Nu blir det inget av med det."

Antar att stackaren bara flummat runt under sina 27år och först nu insett att hon faktiskt måste klippa sig och skaffa ett jobb.

Typisk åtgärd för att hålla nere arbetslösheten (på papper) säger jag..

Dumpa socialbidraget iaf.. A kassan förutsätter ju att man nån gång har jobbat..

zoddri skrev:
2576818 Detdär låter som en väldigt seriös utbildning:

"Malin skulle ha gått en introduktionskurs till vård för att känna på om en utbildning inom vården var något för henne. Nu blir det inget av med det."

Antar att stackaren bara flummat runt under sina 27år och först nu insett att hon faktiskt måste klippa sig och skaffa ett jobb.

Typisk åtgärd för att hålla nere arbetslösheten (på papper) säger jag..

det är väl inge fel med det? jag önskar jag hade fått lite fler val och prova på litegrann för att hitta något man trivs otroligt mycket med, äh omöjligt och diskutera med sporthojare, alla är moddare o har 15 miljoner i bakfickan :)

croom skrev:
2576682 Gå in under denna länk och skriv under på att alliansen inte skall röra våran A-Kassa
Skicka gärna mail med länken till alla ni känner så att d blir så många som möjligt.

http://www.namninsamling.com/site/get.asp?jea_e

Mvh Andreas

Det FINNS ju faktiskt jobb, men är man kräsen kanske det är bekvämare med a-kassa än att flippa burgare på donken.

/Carin

Jag förstår inte riktigt hur det INTE kan finnas jobb :va

Jag tycker mig höra arbetsgivare som har svårt att få tag på folk till både det ena och det andra. Det finns så mycket jobb att jag skulle kunna arbeta dygnet runt. Fattar inte hur det kan finnas folk som går arbetslösa :confused:

Jag är irriterad som fan på att min avgift för fack och A-kassa kommer att mer än fördubblas. Är också irriterad över att ersättningen vid arbetslöshet sänks. Har själv inte behövt utnyttja A-kassan en enda dag av mitt liv hittills, men arbetslöshet är något som kan drabba alla. Det är mest en tidsfråga innan man hamnar "mellan två jobb".

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!