Rökt hoj.

jag är av den typen som gillar bilar..
*väldigt mycke..*
men jag har den inställningen att en bil ska se bra ut dvs inte en massa lull lull men sen ha pållar underhuven så den drar många bilar men inte behöver renoveras efter 2 mil
och sen e de så att bil e bekvämt.. men körglädjen har man på mc.. PUNKT SLUT

edit: jag ÄLSKAR hojar me för de som inte aftta de :fakta :rodnar

Last edited:
äh, jag kan förstå de bilintresserade, de gillar bilar och vi föredrar hojar och en del kanske både och.
Vi är iaf motorintresserade finns så mycket andra intressen jag inte fattar som golf och Fågelskådning.

Själv fick man soppatorsk precis då jag var med att dra mot en gammal skrothög Volvo 145 så det fick bli Volvo - Ninja, 1-0 i den situationen. Pinsamt.. men men.

Vill bara säga att allt är inte alltid som det verkar...

/a

Hahaha...

snacka om dumma bortförklaringar...

Har man en ful "kebabbil" som drar en standard sporthoj, så ska man väl FÖR FAN vara stolt!

R1 Racer: varför är inte bilar en "frihetskänsla" att köra....förklara gärna...

Jimler: V10 med 500hk,vad har dom att komma med då?

VAD har detta med saken att göra...och vem bryr sej...var det det som detta handlade om eller?
Nej det var en R6:a mot en porsche med 4 hjul...sånt som ni andra inte tål att bli frånkörda av....
Kanske är det för att ni själva blivit frånkörda nångång och måste "hävda" er... :)

jaja...var bara tvungen att snacka av mej lite....man kan ju bara skratta åt alla omogna kommentarer om bilar!

99% av alla bilar åker på däng av hojar, även om man börjar ta entusiastbilar så åker säkerligen 95% av dom på däng med.
Av originalhojar.

Har man kört mc så förstår man det där med frihetskänsla, det har man inte i en bil, man känner inte vinden mot kroppen, naturen är inte så nära, man har inget tak eller dörrar, man känner inte alla luker(och stanker) man får tid för sig själv liksom.

Att sen det är en r6:a är det ju inte så mycket och brösta sig över, den är ju inte direkt värst precis.
Hoj ska det vara! :tummenupp

eus skrev:
Igentligen har jag inte råd :(

Men.. man lever bara en gång :crash

Då fattar jag ännu mindre hur det går till, jag antar att du inte bara äter nudlar och hårt bröd utan pålägg, sen bor du väl inte i en skokartong på E4:an heller hoppas jag.

Fast i och försig Jag har/hade både en fin hoj och ett pågående bil-projekt så jag kan väl klassas till skaran som lever livet jag med :)

Ja ni grabbar på två hjul.

Efter att ha läst igenom denna tråd, så kan jag då inte säga mer än att 95 % av inläggen inte är ett dugg bättre eller mognare än de som ni själva häcklar över på Zatzy. Kan ingen bara ta det som det var, att en hoj denna gång i denna situation fick pisk!? Nästa gång är det en bils tur att bli rökt o s v....

Och varje gång så finns det naturliga förklaringar till varför det nu skedde. Antingen var det värsta bilen men inte hojen, eller tvärt om, eller så kunde den ena inte köra eller tvärt om. Eller så var det en tuff match.....

Skall det vara så svårt att bara ha kul med det man gillar, utan att se ner på de som gör nåt annat, eller att inte tåla fakta, att man ibland får pisk på ett eller annat vis, vare sig man kör vass hoj eller vass bil.

Hoj är en väldigt vällustig upplevelse, men det kan ju även bil vara. Att sitta i 500 Hk Cobra är inte så där väldans långt från hojupplevelsen, och att sitta på en fetingmaxutrustad Guldwinge är inte långt ifrån husvagn med förtält och öppna fönster och potatiskällare.

Jag kör gärna lite av varje, från pysig bil till vass dito, eller hoj. Allt har sin tjusning för och nackdelar.

Heder till de få i denna tråd som kan ta den på Zatzy beskrivna händelsen med en saklig nykter klackspark, och en spark i röven åt alla er andra som måste vräka er indignerade förnärmade dynga i stora högar, så fort nån hoj råkat få det kämpigt mot nåt så hemskt som en bil........

MVH Tony, som gärna kör hoj och bil....

Tony-Avesta skrev:

Efter att ha läst igenom denna tråd, så kan jag då inte säga mer än att 95 % av inläggen inte är ett dugg bättre eller mognare än de som ni själva häcklar över på Zatzy. Kan ingen bara ta det som det var, att en hoj denna gång i denna situation fick pisk!? Nästa gång är det en bils tur att bli rökt o s v....

Och varje gång så finns det naturliga förklaringar till varför det nu skedde. Antingen var det värsta bilen men inte hojen, eller tvärt om, eller så kunde den ena inte köra eller tvärt om. Eller så var det en tuff match.....

Skall det vara så svårt att bara ha kul med det man gillar, utan att se ner på de som gör nåt annat, eller att inte tåla fakta, att man ibland får pisk på ett eller annat vis, vare sig man kör vass hoj eller vass bil.

Hoj är en väldigt vällustig upplevelse, men det kan ju även bil vara. Att sitta i 500 Hk Cobra är inte så där väldans långt från hojupplevelsen, och att sitta på en fetingmaxutrustad Guldwinge är inte långt ifrån husvagn med förtält och öppna fönster och potatiskällare.

Jag kör gärna lite av varje, från pysig bil till vass dito, eller hoj. Allt har sin tjusning för och nackdelar.

Heder till de få i denna tråd som kan ta den på Zatzy beskrivna händelsen med en saklig nykter klackspark, och en spark i röven åt alla er andra som måste vräka er indignerade förnärmade dynga i stora högar, så fort nån hoj råkat få det kämpigt mot nåt så hemskt som en bil........

Håller med fullständigt! :tummenupp

Tony-Avesta skrev:

Jag gillar hojar och bilar. Har provkört mycket av bägge sorterna, visserligen inte någon Cobra, men bla. Impreza WRX och 911. Vidare så har jag kört både bil med husvagn och Guldwinge och jag kan säga att det är STOR skillnad. Bortsett ifrån alla genanta påhängda prylar så är guldwingen lätt att föredra! :fakta Tveksamt om Tony kört GW med tanke på liknelsen. Jag kör en del nedcabbat på fyra hjul, men jämför inte det alls med att köra hoj.

Hänger inte så mycket upp mig på prestanda på papper men det kan ju vara relevant att tillägga att även en Guldwinge (om det nu ska ses som en ytterlighet på två hjul) rastar alla fyrhjulingar i samma prisklass till 120km/h. Kolla i tabellen på länken ifrån Mattekholms inlägg på t.ex. Honda F6C Valkyrie och Honda ST1100A Pan European. Guldwinge saknas, men de är nära nog.

Fast jag har inte hoj för att köra fort rakt fram, inte heller för att köra ifrån bilar - utan för känslan av att köra. :tummenupp
Att jag inte har en McLaren F1 beror på min något begränsade ekonomi. :(

Tony-Avesta skrev:

En fråga bara, vad ville du få sagt av vikt i den här tråden?
Att vi är dumma rent allmänt eller att det är fel att vi gillar hojar mer än bilar?

Och ni medhållare, vad var det som var så bra sagt, alltihop har ju sagts tidigare i tråden, var det för att en Zatzy profil skrev det som det var bra och rätt?

Jag startade denna tråden så jag antar att det iaf är jag som har avsetts med inlägget.

(Bäst jag tillägger att jag inte har nåt emot Tony, så det inte blir nåt jäkla liv, jag vill bara få klarhet)

Last edited:
Varför skulle det vara så omöjligt att få däng från 150 med R6:a?
Med puppans bil kan jag t.o.m. tänka mig att han börjar knapra in redan tidigare

Några blandade svar.

UrbanTiger.

Tyvärr så förstår jag inte i vad, du inte kan hålla med mig?!

Jag sa inget om att det var bra att de körde som de gjorde i den händelsen, ej heller uppmuntrar jag till sådan körning. Gissa om jag kallas moraltant på Zatzy......

Det enda jag kommenterade var det evinnerliga tjafs som alltid skall stötas och blötas bara för att en bil kör i från en hoj, eller om en hoj kör ifrån en bil. Sånt händer som jag sa, lite då och då, och har som alltid sina naturliga förklaringar. Och JA, hojar vinner väldigt mycket mer ofta över bilar än tvär om, MEN inte alltid......

FireSalle.

Återigen, jag kommenterade bara den aktuella händelsen. Och hade ingen avsikt att lägga mer ved på elden -vemspöarvem- Jag vet mycket väl att hojar i praktiken nästan alltid är mycket svåra att hänga av i nästan alla situationer. Men som sagt, ibland går det och då blir man naturligtvis glad. Det blir väl alla som klipper till från underläge...??

Jo jag har kört lite hoj, men ingen GW. Om du nu anser det vara milsvida skillnade mellan en hoj och en vass lite öppen bil, så är det ju dinTil sids uppfattning. Och den är bara att gratullera, då du då antagligen njuter än mer på bågen. Själv så anser jag det naturligtvis vara skillnad, men kan även se likheterna.

Silwer.

Ja, jag ville få sagt att de som öste galla och annat elände över den tämligen oskyldiga händelsen, var rätt juvenila och verkade vara stjärnämnen till dåliga förlorare. Att i drösvis med inlägg gnöla att OM det eller det, då jäklar skulle......

Fakta, det hände och kommer att hända igen, att en bil smiskar båge. Ännu mer fakta, hojar kommer att smiska bilar till höger och vänster. So what?!

Till sist.

Självklart skall man få diskutera en liknande händelse, för att om inte annat få klart för sig varför det blev som det blev den gången. För det finns ju alltid en förklaring, även om den ibland kan smaka surt för någon av parterna. Lite gnabb och gliringar med rå men hjärtlig ton är okej det med och kan pigga upp.

Men att bara vräka ur sig allehanda förnärmad skit bara för ens favvo-objekt fått lång näsa, DET är nåt jag ogillar. Och det oavsett om det är bilåkare som spyr över hojåkare eller tvärt om.

Är detta utrett nu??

MVH Tony, som både piskat hojar och fått gruvligt med pisk av hojar....... :hej

Jag håller med Bj. Varför skulle han inte kunnat dra en R6:a? Han har ju (om ni läser siffrorna) en mycket snabb bil. Och varför skulle han inte vara stolt? Det hade jag varit.

jo, men man kan diskutera utan att hela tiden säga grattis och va duktig du var osv.
Det vet han väl redan om, tror inte han sökte beröm direkt.
Grattisinläggen är de som är ointressantast.

Silwer skrev:
Snabbast hur?
Toppfart eller vad?

Givetvis inte bara topfart utan någonting i stil med:

0-100 km/h
0-200 km/h
0-250 km/h
0-300 km/h (ifall någon nu kommer upp i det)
50-150 km/h
100-200 km/h
150-250 km/h
200-250 km/h
0-201 m
0-402 m
0-1000 m
toppfart, osv.
+gärna någon liten bansträcka med kurvor. typ den som SM-folket brukar köra ute på Tierp flygrakans taxi-banesträckning.

Frågan är vilket mätinstrument man skulle kunna ha för att mäta det hela. Någon som har några ideér på den punkten ?

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back