rökare?

när började nu röka?

• Antal röstningar
    0
korvgubbe skrev:
Det är att göra det enkelt för sig att kalla alla beroenden för "karaktärsproblem"... då är man antagligen ignorant, korkad eller bara ytterst dåligt påläst.

Eller vill man bara provocera lite. :nicka

Nitrogen skrev:
Men märker man inte att man börjar bli fet, att man kanske bör behärska sig?
Såg en dokumentär för länge sen, om två feta tanter som var tvugna att glida runt i permobil för att deras ben inte orkade bära dem.
Den ena sa att när det var som värst så kunde hon äta 30 pajer på rad, alltså 30 JÄVLA PAJER? Märker man inte att något är fel redan när man orkar äta 4-5 pajer på rad?

Du tror inte att det kan ha med psykologiska problem o göra?

hållundan skrev:
Det som stör mig rätt mycket i de dagliga rökdiskussionerna är att de som väl lyckats sluta röka är så jäkla duktiga och får massa ryggdunkningar och dylikt. Min kontring till det är då att jag borde väl få 15 gånger fler ryggdunkningar som varit så innihelvete duktig och aldrg börjat röka?

Självfallet tycker jag det är skitbra och stort av de/er som slutat röka, inget mer med det, men det är själva resonemanget jag inte köper.

Nä, jag föraktar verkligen rökning, brutalt mycket!

Äntligen någon som sa det jag inte kunde komma på! :tummenupp

Visst, duktigt för er som slutat. Heja dom som aldrig började!

Nitrogen skrev:
Det är gott att röka, därför röker jag. En på morgonen, en efter lunchen, en efter middagen och en på kvällen.... samt ett par st där emellan.
Nitrogen skrev:
Märker man inte att något är fel redan när man orkar äta 4-5 pajer på rad?

Märker man inte att nåt är fel när man röker en på morgonen, en efter lunchen, en efter middagen och en på kvällen, samt ett par där i mellan?

hållundan skrev:
Märker man inte att nåt är fel när man röker en på morgonen, en efter lunchen, en efter middagen och en på kvällen, samt ett par där i mellan?

Eller 60 per dag? :3freak

hållundan skrev:
Är förövrigt uppvuxen med en far som rökt sen jag var knodd. Underbart att flytta för tre år sedan så man slapp skitlukten jämt och ständigt.

....

Nä, jag föraktar verkligen rökning, brutalt mycket!

Förstår vad du menar! Mina päron röker också, men det har snarare motiverat mig att aldrig börja än motsatsen. Kan bara hålla med dig.

Nu när jag är hemma och hälsar på och de röker framför mig brukar jag också röka en halv cigg bara för o jävlas! Äkcligt? Ja, men fan vad det retar dom! :hihi

"Men du ska ju inte röka!" säger dom precis som det skulle vara farligt för mig och ofarligt för dom som rökt i 20 år. :3freak

hållundan skrev:
Det som stör mig rätt mycket i de dagliga rökdiskussionerna är att de som väl lyckats sluta röka är så jäkla duktiga och får massa ryggdunkningar och dylikt. Min kontring till det är då att jag borde väl få 15 gånger fler ryggdunkningar som varit så innihelvete duktig och aldrg börjat röka?
Ja och om sverige tar os medalj i simning så förväntar jag mig att expressen ringer upp mig :rolleyes: Bra tänkt men bättre lycka nästa gång.

hållundan skrev:

Trumvirvel, katsching Hihat a la David Letterman Show! :D

honkiie skrev:
Ja och om sverige tar os medalj i simning så förväntar jag mig att expressen ringer upp mig :rolleyes: Bra tänkt men bättre lycka nästa gång.

:tummenupp för dina otroliga jämförelser.

Likheten är SLÅENDE :3freak

hållundan skrev:
Det är häftigare att röka än att vara fet!!

Paradoxy skrev:
:tummenupp för dina otroliga jämförelser.

Likheten är SLÅENDE :3freak
Ja det är en bra jämförelse, de som tagit medaljen och de som lyckats sluta röka har utfört riktiga jävla prestationer. Det har inte de som aldrig börjat röka eller jag som inte simmar då. Fruktat bra jämförelse.

korvgubbe skrev:
Du är beroende av att röka.. därför är det gott... ....innan och efter ett beroende smakar det oftast bara skit...

Vad bra, ungefär hur långt efteråt börjar det smaka skit?

Jag slutade röka 90, jag blir fortfarande oooootroligt röksugen ibland, och dom få gånger jag har provdragit ett bloss är det lika gott som det alltid har varit!

honkiie skrev:
Ja det är en bra jämförelse, de som tagit medaljen och de som lyckats sluta röka har utfört riktiga jävla prestationer. Det har inte de som aldrig börjat röka eller jag som inte simmar då. Fruktat bra jämförelse.

Jag skulle inte vilja kalla det en prestation att sluta röka precis.

Att lyckas ta sig ur något äckligt, otroligt hälsöfarligt och illaluktande som man FRIVILLIGT började med är bara smart. Men inte ens hälften så smart som dom som inte började från första början.

Paradoxy skrev:
Jag skulle inte vilja kalla det en prestation att sluta röka precis.

Att lyckas ta sig ur något äckligt, otroligt hälsöfarligt och illaluktande som man FRIVILLIGT började med är bara smart. Men inte ens hälften så smart som dom som inte började från första början.
Man behöver inte vara smart för att ta os medalj heller, däremot måste man ha en vilja av stål precis som om man ska ta sig ur ett nikotinberoende.

honkiie skrev:
Man behöver inte vara smart för att ta os medalj heller, däremot måste man ha en vilja av stål precis som om man ska ta sig ur ett nikotinberoende.

Det må så vara, men du satte dig i skiten frivilligt.

Om det sen är svårt att ta sig ur skiter jag fullständigt i.

honkiie skrev:
Okej då försöker jag en gång t... Eller, nä. Varför skulle jag?

Ditt resonemang fallerar brutalt.

Nitrogen skrev:
Det är häftigare att röka än att vara fet!!
Det är jävligt häftigt att röka ja. Fiffan.

Det är häftigare att kolla på dressyr och veta hur bra alla deltagare har presterat under föregående tävlingar än att röka. Faktiskt.

Ädit: Vet man dessutom vilken häst som har bäst stamtavla ska man fan ha VIP-biljett på NRJ-goddamit-ascoola-årsshow med Sjan Pål.

hållundan skrev:
Ädit: Vet man dessutom vilken häst som har bäst stamtavla ska man fan ha VIP-biljett på NRJ-goddamit-ascoola-årsshow med Sjan Pål.

Det är okej för mig. Ni hästtöntar kan få gå på NRJ-Galor ifred.
Keep them, we don't want them.

hållundan skrev:
Jag satt faktiskt i vip-loungen med Sjån Pål och Paff Däddy under senaste galan, :mad:

Oooh, det kanske du får brudar på i stallet men det funkar inte här vettdu. Vi är massa tuffa läderklädda män som gillar olja och rök. Sådetså.
Edit: Ja, och en brud men vettefan om hon räknas. Teen och allt.

Victor skrev:
Oooh, det kanske du får brudar på i stallet men det funkar inte här vettdu. Vi är massa tuffa läderklädda män som gillar olja och rök. Sådetså.
Edit: Ja, och en brud men vettefan om hon räknas. Teen och allt.
Vem fan behöver brudar när det finns hipphåpp, cigaretter och sånna fräcka grejer?

hållundan skrev:
Jag satt faktiskt i vip-loungen med Sjån Pål och Paff Däddy under senaste galan, :mad:

Heter han inte Piff nu? Eller var det Poff? :va Han e en sån dära HipFloppare huh?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg