rökare?

när började nu röka?

• Antal röstningar
    0
Hur kryzzar man om man tar en cigarr till wiskeyn i mellan åt eller om man feströker ibland?

Jag anser inte att jag är rökare å därför inte att jag börjat!?

Det snackas ju om att man har dålig karaktär om man röker.... Jag tycker snarare att man har väldigt bra karaktär om man fortsätter röka under sån här press!! :3freak

@Mattias. Du har ännu en gång bevisat att du är "the man". Att du ORKAR börja röka igen. DET kallar jag karaktär!

/Fröken watson@baby-ninja

Paradoxy skrev:
Jag har Noll respekt för rökare :tomten

Hm..

i ren ilska skulle jag nog få min repekt från dig på andra vis :mad:

MEN..sånt håller vi inte på med..

Jag blir bara förvånad över alla påhopp om rökare..

själv rökare sen 12-13..
28 nu..

när jag var ung var det coolt att röka..man var en innekille :yoparty

så är det inte längre...BRA för mina barn.
Men jag har inga fördommar mot ickerökare..
tex.."alla ickerökare har hängpattar elr liten kuk"

trams/fördomar/idioti..

EDIT: NÄ jag är ingen moralkärring.och JA jag vet om riskerna
Självvalt psis som valet att köra fort elr inte :7peta (vilket jag oxå gör :rolleyes: )

/mina fem spänn

Easy_Mike skrev:
Jag blir bara förvånad över alla påhopp om rökare..

...Jag började röka när jag var 15 och rökte till jag var 22 och slutade efter en jäkla massa tjat å sexbojkotter från tösen... I efterhand fattar jag inte varför jag höll på..

...och beträffande din förvåning..
- Om du inte skojar måste du vara bra ignorant och egotrippad!

Förutom att rökning drabbar folk i omgivningen kostar det oss övriga en massa sjukvårdspengar då tobaksskatten inte räcker för att täcka kostnaderna. Visserligen är rökningen bannad från krogarna men istället står det tjogtals med rökare så nära dörrarna som möjligt på alla offentliga byggnader.

Ska det vara så förbannat svårt att flytta sig fem meter extra så astmatiker och allergiker och även vi vanliga dödliga slipper entréer som är lika rökfyllda som rökrummen på valfri vårdinrättning?!...

Som hojförare borde jag kanske inte säga något med tanke på de där berömda glashusen men även om det är varje rökares fria val så är det i slutänden barn och andra anhöriga som drabbas när rökarens liv avslutas i förtid med en hel del otrevliga komplikationer i form av KOL eller Cancer.

- Inte ska du bli så ledsen lilla vän för att pappa ligger här med syrgas i svåra smärtor och hostar lungorna ur sig... Pappa valde själv att röka så du ska inte ta åt dig. Dessutom var pappa väldigt cool när han började!

Personligen anser jag att rökare(som grupp) gott kan få stå ut med spott och spe med tanke på hur de förpestar luften i varje varuhusentré och hur mycket pengar deras vård och sjukfrånvaro kostar samhället.

korvgubbe skrev:
Förutom att rökning drabbar folk i omgivningen kostar det oss övriga en massa sjukvårdspengar då tobaksskatten inte räcker för att täcka kostnaderna.

Det där är inte värre än alla feta människor som finns. Dom är ivägen precis ÖVERALLT (varför tar dom inte lasthissen och slutar spärra rulltrappan för oss normala :mad: ) och kostar samhället massa pengar i hjärt & kärlsjukdomar. Och det värsta är att ett fetto kan få fortsätta smälla i sig en massa onyttig mat utan att betala en krona mera i skatt. Det måste väl störa dig en massa kan jag tänka mig.

Victor skrev:
Det där är inte värre än alla feta människor som finns. Dom är ivägen precis ÖVERALLT (varför tar dom inte lasthissen och slutar spärra rulltrappan för oss normala :mad: ) och kostar samhället massa pengar i hjärt & kärlsjukdomar. Och det värsta är att ett fetto kan få fortsätta smälla i sig en massa onyttig mat utan att betala en krona mera i skatt. Det måste väl störa dig en massa kan jag tänka mig.

Ja, underbar jämförelse :tummenupp

Victor skrev:

Det är betydligt värre än "alla feta människor".. Mat är en av våra mest grundläggande behov. Det är inte Cigg. Jag gissar att du är dåligt påläst när det gäller hälsa och problematiken kring övervikt o.s.v.

Jag hoppas i.o.f.s att det var en hel del ironi i ditt inlägg för även om övervikt lär bli ett av våra största samhällsproblem framöver så ser jag stor skillnad på rökare och överviktiga. Visst, båda handlar om ett beroende... om starka belöningssystem som befäster beroendet och missbruket...

korvgubbe skrev:
Det är betydligt värre än "alla feta människor".. Mat är en av våra mest grundläggande behov. Det är inte Cigg. Jag gissar att du är dåligt påläst när det gäller hälsa och problematiken kring övervikt o.s.v.

Jag var ironisk, men samtidigt ser jag ingen skillnad på en tjockis som äter lunch på Donken och en rökare. Båda gör sitt val och jag tror att tjockisar kostar sjukvården mera. Det är inget jag vet men jag antar.
Och om ni kan fördöma rökare så borde tjockisar ligga betydligt värre till, dom är inte bara onyttiga utan fula också. Ingen dubbelmoral här idag tack.

Victor skrev:
Jag var ironisk, men samtidigt ser jag ingen skillnad på en tjockis som äter lunch på Donken och en rökare. Båda gör sitt val och jag tror att tjockisar kostar sjukvården mera. Det är inget jag vet men jag antar.
Och om ni kan fördöma rökare så borde tjockisar ligga betydligt värre till, dom är inte bara onyttiga utan fula också. Ingen dubbelmoral här idag tack.

Tjocka är fula? Rökare är äckliga!

Om det sitter en tjockis och röker på Donken då? Får du spel då och börjar skrika? Det borde vara din värsta mardröm :3freak

Jag är fet plus att jag röker litegrann.

Har ni missat att det är coolt att vara fet också?

Victor skrev:

Ironi är kul, om det inte drabbar den som inte förstår... :rolleyes:

Om en överviktig sitter å trycker isig 5 Big Mac, 2 liter cola och ett kilo pommes, går inte att jömföra med att det sitter ett egotrippat pucko till rökare bredvid å förpestar luften för mig . Jag vill inte ha i mig skiten han puffar ut. Passiv rökning är i stort lika ohällsosamt som att sitta å röka själv. Jag har inte bett om det.
Rökare är åxå människor, men......... :7peta

honkiie skrev:
Passiv rökning är en myt.

Ja, det är därför rökning nyss förbjöds på krogar och restauranger! :rolleyes:
http://www.tobaksfakta.org/view.asp?IndexType=Start&id=674

"Forskare upptäckte att personer gifta med rökare löpte större risk att få lungcancer jämfört med personer som var gifta med icke rökare. Drygt var tionde person i åldern 19-81 år i Sverige utsätts för passiv rökning. Resultatet är cirka 60 årliga fall av lungcancer och drygt tusen hjärtinfarkter. Minst 500 avlider årligen av passiv rökning."

korvgubbe skrev:
Ja, det är därför rökning nyss förbjöds på krogar och restauranger! :rolleyes:
http://www.tobaksfakta.org/view.asp?IndexType=Start&id=674

"Forskare upptäckte att personer gifta med rökare löpte större risk att få lungcancer jämfört med personer som var gifta med icke rökare. Drygt var tionde person i åldern 19-81 år i Sverige utsätts för passiv rökning. Resultatet är cirka 60 årliga fall av lungcancer och drygt tusen hjärtinfarkter. Minst 500 avlider årligen av passiv rökning."
http://www.skepdic.com/news/newsletter41.html

tassen skrev:
Ledsen att göra dig besviken, men så är det faktiskt...
Lessen att göra dig besviken :7peta Läs länken jag klistrade in.
Hursomhelst så orkar jag inte argumentera och leta fakta nog länge för att någon ska anse att jag har rätt men jag tror den där sidan jag länkade till förklarade ganska mycket, tro vad ni vill men jag tror inte att det ger någon skillnad, förutom skillnaden som visades på den sidan då.

honkiie skrev:

Skeptikerns dagbok? :va
Du tror alltså mer på "Skeptikerns Dagbok" än på rapporter från Folkhälsoinstitutet och Linköpings Universitet...

http://www.medicallink.se/news/showNews.cfm?newsID=1116
Särskillt intressant:
" Elisa Ong och Stanton Glantz vid University of California, San Francisco, USA, beskriver i veckans The Lancet hur den amerikanska tobaksindustrin försökte smutskasta forskning som visar sambandet mellan passiv rökning och cancer."

Från folkhälsoinstitutet:
http://www.fhi.se/upload/PDF/2004/rapporter/passiv.pdf

Från Linköpings universitet:
http://www.liu.se/aktuellt/pressmed/2004/2004-02-10.492.html

http://www.fof.se/?id=05606a

http://www.medicallink.se/news/showNews.cfm?newsID=1479

honkiie skrev:
Lessen att göra dig besviken :7peta Läs länken jag klistrade in.
Hursomhelst så orkar jag inte argumentera och leta fakta nog länge för att någon ska anse att jag har rätt men jag tror den där sidan jag länkade till förklarade ganska mycket, tro vad ni vill men jag tror inte att det ger någon skillnad, förutom skillnaden som visades på den sidan då.

Den där är gammal, tror mer på läkarvetenskap å forskning än på amerikansk skitsnack, bokstavligt talat. Vet du hur mycket pengar amrikansk tobaksindustri lägger ner på rökningens framsida......mer än vad vi lägger ner på svensk sjukvård under samma år... har en del läkar bekanta jag umgås frekvent med.....

Men du har naturligtvis rätt .....rök på, bara jag slipper vara i närheten... :7peta

korvgubbe skrev:
Skeptikerns dagbok? :va
Du tror alltså mer på "Skeptikerns Dagbok" än på rapporter från Folkhälsoinstitutet och Linköpings Universitet...
Jag tror på avsnittet av penn&tellers underbara serie bullshit, även på who:s undersökning, det står förklarat där på sidan. Jag skulle kanske kunna länka till en torrent med avsnittet men jag tror det vore olagligt, swedie gillar det inte.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8