rökare?

när började nu röka?

• Antal röstningar
    0
Zee skrev:
[haka_ut]Handlar inte rökning egentligen om dåligt självförtroende, självförnekelse och grupptryck helt enkelt? [/haka_ut]
Det handlade väl mest om att det är ganska schysst att bli rökfull faktiskt, framförallt när man var full på sprit också, sen blev det väl mer ett beroende efter som så att säga. Däremot så säger jag igen att det ÄR coolt att röka.

Det är gott att röka, därför röker jag.
En på morgonen, en efter lunchen, en efter middagen och en på kvällen.... samt ett par st där emellan.
Skithäftig är jag!

Paradoxy skrev:
Om det sitter en tjockis och röker på Donken då? Får du spel då och börjar skrika? Det borde vara din värsta mardröm :3freak

Inte min, men kanske Korvgubbes. Han verkar nämligen så bekymmrad över hur mycket rökarna kostar samhället.

Och angående hockeyspelare, kan nån förklara för mig varför alla ska snärta varandra i rumpan med en våt ihopvirad handduk? Känns inte det väldigt 1997 lixom?

Victor skrev:
Inte min, men kanske Korvgubbes. Han verkar nämligen så bekymmrad över hur mycket rökarna kostar samhället.

Och angående hockeyspelare, kan nån förklara för mig varför alla ska snärta varandra i rumpan med en våt ihopvirad handduk? Känns inte det väldigt 1997 lixom?

Läste du över huvud taget mitt svar? ...jag skrev ganska klart och tydligt att jag ser en stor skillnad mellan rökare och överviktiga... Hade jag haft tiden hade jag länkat till en rad trådar om fetma o dyl där min syn på det hela framgår rätt tydligt.... ...du får börja läsa svaren på dina egna inlägg! :7peta :fatta!

:mattias
korvgubbe skrev:
Det är betydligt värre än "alla feta människor".. Mat är en av våra mest grundläggande behov. Det är inte Cigg. Jag gissar att du är dåligt påläst när det gäller hälsa och problematiken kring övervikt o.s.v.

Victor skrev:

Utan chaps och cowboyhatt, handklovad till sängramen är det inte bara omodernt utan fullständigt felpraktiserat!

Victor skrev:

Jag vill mest veta varför dom ska pissa på varandra i duschen och runka i grupp. Alla vet att det är det hockeyspelare gör.

lite OT... och ni får gärna hata mig för det här... men feta människor skrämmer mig.
Nu talar jag inte om 10-15 kg övervikt, utan riktigt FETA människor. Hur lyckas man bli så jävla fet?

Bifogat

• almost spring.jpg
    almost spring.jpg
    56.9 KB · Visningar: 54
Nitrogen skrev:
lite OT... och ni får gärna hata mig för det här... men feta människor skrämmer mig.
Nu talar jag inte om 10-15 kg övervikt, utan riktigt FETA människor. Hur lyckas man bli så jävla fet?

man äter mycket :fatta!

Nitrogen skrev:

Synd att ciggen DIN MAMMA har i högerhanden blockas av väskan.

Det är MINA skattepengar som betalar hennes bypass och magsäcksförminskning nästa vecka :mad:

trelleborgaren skrev:
:rofl

....skulle gärna ge mig in i den diskussionen men har tyvärr inte tid... Men kort sammanfattat är problematiken med övervikt mer komplex än den hos rökare hur djävla illa de än må lukta....

trelleborgaren skrev:
Men märker man inte att man börjar bli fet, att man kanske bör behärska sig?
Såg en dokumentär för länge sen, om två feta tanter som var tvugna att glida runt i permobil för att deras ben inte orkade bära dem.
Den ena sa att när det var som värst så kunde hon äta 30 pajer på rad, alltså 30 JÄVLA PAJER? Märker man inte att något är fel redan när man orkar äta 4-5 pajer på rad?

Caffe skrev:
Synd att ciggen DIN MAMMA har i högerhanden blockas av väskan.

Det är MINA skattepengar som betalar hennes bypass och magsäcksförminskning nästa vecka :mad:
Min mamma hälsar och tackar för igår!

Nitrogen skrev:
Men märker man inte att man börjar bli fet, att man kanske bör behärska sig?
Såg en dokumentär för länge sen, om två feta tanter som var tvugna att glida runt i permobil för att deras ben inte orkade bära dem.
Den ena sa att när det var som värst så kunde hon äta 30 pajer på rad, alltså 30 JÄVLA PAJER? Märker man inte att något är fel redan när man orkar äta 4-5 pajer på rad?

Min mamma hälsar och tackar för igår!
Ofta är det väl att man varit lite överviktig och så ökar det långsamt och sen kommer man till the point of no return och då skiter man i det för att det är för mycket att banta bort typ. Sen såna riktiga riktiga fetton kan väl jämföras med drogmissbrukare ungefär för de kan inte sluta. Sen är det nog framförallt stora genetiska och psykiska problem.

Nitrogen skrev:

Det är tydligen ett grundläggand behov. Inte alls missbruk som rökare.

Gustav1 skrev:
Jag vet inte, breda dörrar och viss röklukt?

Muhahaaaaa...

Det som stör mig rätt mycket i de dagliga rökdiskussionerna är att de som väl lyckats sluta röka är så jäkla duktiga och får massa ryggdunkningar och dylikt. Min kontring till det är då att jag borde väl få 15 gånger fler ryggdunkningar som varit så innihelvete duktig och aldrg börjat röka?

Självfallet tycker jag det är skitbra och stort av de/er som slutat röka, inget mer med det, men det är själva resonemanget jag inte köper.

Är förövrigt uppvuxen med en far som rökt sen jag var knodd. Underbart att flytta för tre år sedan så man slapp skitlukten jämt och ständigt. Syrran rökte ett tag, slutade när hon var gravid och hade sin lilla spädis. Nu är han 4 och hon har börjat igen. Vettigt. :3freak

Nä, jag föraktar verkligen rökning, brutalt mycket!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg