rökare?

när började nu röka?

• Antal röstningar
    0
honkiie skrev:
Jag tror på avsnittet av penn&tellers underbara serie bullshit

Skönt att höra att du erkänner att du tror mer på tv-program från Amerikanska kommers TV framför universitetsstudier och medicinsk forskning...

EDIT1: Du säger att du tror på WHO.. Låt mig då bara citera:
"Världshälsoorganisationens (WHO: s) Internationella byrå för cancerforskning klassade i maj 2004 passiv rökning som cancerframkallande och visade att vanliga nivåer av sidorök (passiv rökning) orsakade lungcancer hos icke-rökare. WHO menade också att de som lever med en rökare löpte 25 procents högre risk att drabbas av en dödlig hjärtsjukdom 2]. Tobaksrök är i synnerhet farlig för barn eftersom den höjer risken för; infektioner I lungorna, återkommande öroninfektioner, astma-anfall, låg födelsevikt, och plötslig spädbarnsdöd."
http://sv.help-eu.com/pages/dos-dossier-3-1-14-REPORTS.html

tassen skrev:
Den där är gammal, tror mer på läkarvetenskap å forskning än på amerikansk skitsnack, bokstavligt talat. Vet du hur mycket pengar amrikansk tobaksindustri lägger ner på rökningens framsida
Man kan även se det som att regeringen propagerar och ljuger ihop en massa smörja för att få fåren att göra som dom vill. De vill inte att vi ska använda droger och vem har inte hört att man kan bli beroende av hasch första jointen eller att man kan dö av det? De har överdrivit riskerna med det mesta så varför inte med passiv rökning? Jaja, den som lever får se :pannkyss

Förresten är världshälsoorganisationen amerikanskt skitsnack?

honkiie skrev:
Förresten är världshälsoorganisationen amerikanskt skitsnack?

Läs min edit!

"Världshälsoorganisationens (WHO: s) Internationella byrå för cancerforskning klassade i maj 2004 passiv rökning som cancerframkallande och visade att vanliga nivåer av sidorök (passiv rökning) orsakade lungcancer hos icke-rökare. WHO menade också att de som lever med en rökare löpte 25 procents högre risk att drabbas av en dödlig hjärtsjukdom 2]. Tobaksrök är i synnerhet farlig för barn eftersom den höjer risken för; infektioner I lungorna, återkommande öroninfektioner, astma-anfall, låg födelsevikt, och plötslig spädbarnsdöd."
http://sv.help-eu.com/pages/dos-dos...14-REPORTS.html

EDIT1:
Annars kan du ju läsa direkt hos WHO
http://www.wpro.who.int/health_topics/tobacco_smoke_pollution/
http://www.emro.who.int/publications/emhj/0303/05.htm
http://www.euro.who.int/mediacentre/PR/2001/20010909_4
http://www.who.int/entity/tobacco/en/atlas10.pdf

Last edited:
honkiie skrev:
Jo jag såg det nu, jag har som sagt inte orken att leta upp mer info så just nu har du rätt iallafall :)

Bara en sån sak att cigarettrök luktar jävligt illa räcker för att man inte ska utsätta andra för den. Helt oavsett alla vetenskapligt belagda hälsoskäl mot passiv rökning.

Coola Ola skrev:
Bara en sån sak att cigarettrök luktar jävligt illa räcker för att man inte ska utsätta andra för den. Helt oavsett alla vetenskapligt belagda hälsoskäl mot passiv rökning.

Varje gång jag ser en rökare som står typ intill en entré jag måste passera ska jag fan försöka kläcka en riktigt möglig fis och sen skopa den i nyllet på honom! :tummenupp :tungan Förpestar han min luft ska jag få förpesta hans.

korvgubbe skrev:
Varje gång jag ser en rökare som står typ intill en entré jag måste passera ska jag fan försöka kläcka en riktigt möglig fis och sen skopa den i nyllet på honom! :tummenupp :tungan Förpestar han min luft ska jag få förpesta hans.
:tummenupp

korvgubbe skrev:
Härlig inställning där!

korvgubbe skrev:
Den som gett mig den idén har aldrig stått på is! :hihi
Stor chans, jag är näst intill uppväxt med hockeyspelare - jag vet vad ni går för. :fakta

Ja, jag vet flera trick ni kör i omklädningsrummen. De är alla vidriga. :zpy

Nitrogen skrev:
Jag har faktiskt tillräckligt med vett för att gå åt sidan om jag ska röka på offentliga platser, så jag är inte så värst orolig :)

Då behöver du ju heller inte ta åt mig av något jag skriver eftersom jag har överseende med rökare så länge de har förståndet att visa hänsyn till de som ogillar att få rök i ansiktet! :tummenupp

[haka_ut]Handlar inte rökning egentligen om dåligt självförtroende, självförnekelse och grupptryck helt enkelt? [/haka_ut]

korvgubbe skrev:
Då behöver du ju heller inte ta åt mig av något jag skriver eftersom jag har överseende med rökare så länge de har förståndet att visa hänsyn till de som ogillar att få rök i ansiktet! :tummenupp
Jag skrev att det var en härlig inställning, utan sarkasm.
Så jag tog inte åt mig nämnvärt :)

Zee skrev:
[haka_ut]Handlar inte rökning egentligen om dåligt självförtroende, självförnekelse och grupptryck helt enkelt? [/haka_ut]

Jo, för de flesta som börjar.... Däremot är det ett beroende som alla andra när man väl sitter i skiten!

Nitrogen skrev:
Jag skrev att det var en härlig inställning, utan sarkasm.
Så jag tog inte åt mig nämnvärt :)

Ah.,.. jag är lite ironisarkastiskt miljöskadad!

korvgubbe skrev:
Jo, för de flesta som börjar.... Däremot är det ett beroende som alla andra när man väl sitter i skiten!

Så i ett senare skede har det helt enkelt med dålig självdiciplin och självrespekct att göra istället...

Zee skrev:
Så i ett senare skede har det helt enkelt med dålig självdiciplin och självrespekct att göra istället...

Nej... sen har det med belöningsprocesser i hjärnan att göra.... men visst kan en väldig självdiciplin hjälpa en att bryta beroendet men det är inte enkelt.. Det är att göra det enkelt för sig att kalla alla beroenden för "karaktärsproblem"... då är man antagligen ignorant, korkad eller bara ytterst dåligt påläst.

Zee skrev:

Nej, även då handlar det om tuffhet. :lol

korvgubbe skrev:
... då är man antagligen ignorant, korkad eller bara ytterst dåligt påläst.

Men.... sammanfattar inte det Zee ganska bra då? :va

:pannkyss
Skoja bara.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...